Webinar Scientix :  

Învățăm. Experimentăm. Ne protejăm...

Cutremurele pe înțelesul elevilor din ciclul primar

www.scientix.eu - 23 martie 2016

 

Webinarul va începe pe 23 martie, la ora 18:30 şi va fi găzduit de „sala de conferinţe online” Scientix (www.scientix.eu).

 

Invitat:

  • Dr. Dragoş Tătaru, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului, coordonator proiect ROEDUSEIS, http://www.roeduseis.ro

 

Grup ţintă:

Activitatea se adresează în principal cadrelor didactice din învăţământul primar, dar pot participa și cadre didactice din învăţământul preșcolar sau gimnazial. 

Durata: 60 min.

Înscriere:

Înscrierea se va face prin completarea formularului de înscriere goo.gl/nktHI8. Numărul de locuri este limitat. Termenul limită de trimitere a răspunsurilor de acceptare și a datelor de conectare la webinar este 23 martie 2016, ora 9 a.m..

 

Prezentare:

Proiectul ROEDUSEIS (www.roeduseis.ro) își propune să ofere  tinerei generații, începând cu cele mai fragede vârste, posibilitatea de a cunoaşte şi, în acelaşi timp, de a pune în practică prin joc, activități și experimente, cunoștințele însușite referitoare la cutremurele de pământ, să înţeleagă şi să încerce aplicarea principalelor norme de protecție în caz de seism, dar şi să găsească soluţii prompte pentru a rezolva anumite situații apărute. Al doilea webinar SCIENTIX din aceasta serie dorește să prezinte educatorilor si învățătorilor idei despre cum ar putea să trateze subiectul cutremurelor de pământ în cadrul activităților cu copii.

Ca material suport, în cadrul proiectului, pentru nivelul preşcolar, s-a realizat o broşură de 24 de pagini, frumos ilustrată şi structurată în acord cu nivelul căruia se adresează. Noţiuni precum ce este cutremurul, cum îl resimţim, ce se întâmplă în timpul unui cutremur în jurul nostru, care sunt pericolele pe care le întâmpinăm, au fost puse în pagină sub formă de jocuri, poezii şi imagini de colorat. Au fost surprinse situaţiile din locurile în care se găsesc cel mai des copii de vârsta preşcolară (acasă, la grădiniţă, în parc, pe stradă). Au fost amintite măsuri minime de protecție, urmând ca educatoarea să aibă rolul maxim în transmiterea şi insuflarea lor.

Pentru nivelul primar, pe aceeași temă de maxim impact și importanță – cutremurele de pământ, o întreagă colecție de activități practice și exemple de experimente presărate cu informații succinte, a fost pusă în paginile unei broșuri dedicate învățătorilor și însoțită de un caiet de activități pentru elev. Activitățile se încadrează perfect în obiectivele curriculare de  explorare a mediului înconjurător, și dezvoltare a competenţelor de comunicare, gândire, cercetare, autocontrol şi sociale.

La acest nivel de vârstă curiozitatea este la cote ridicate de aceea este foarte important ca dobândirea informațiilor să se realizeze prin observație și experimente simple, să nu se depășească nivelul lor de înțelegere, să se respecte ritmul și interesele școlarilor,  astfel încât contribuția acestui proiect să ducă la dezvoltarea gradului de înțelegere și sistematizare a cunoștințelor.

Conceperea, realizarea și folosirea unor instrumente simple de observare sau măsurare dezvoltă abilitățile copiilor în ceea ce privește analiza, compararea, descoperirea, experimentarea, simularea asupra problematicii cutremurului (cauze, măsurare, schimbări pe care le aduce mediului înconjurator, măsuri de prevenire și siguranță).

 

 

Scientix (2012-2016) este finanţat în cadrul Programului-cadru 7 al Uniunii Europene, dedicat cercetării şi dezvoltării (PC7), şi este coordonat de European Schoolnet. Această publicaţie reflectă exclusiv perspectiva autorilor şi nu reprezintă opinia Comisiei Europene, care nu îşi asumă responsabilitatea sau răspunderea pentru nicio utilizare a informaţiilor prezentate aici.

 

 

Noutăți

26 martie 2016

Atelierul SCIENTIX - Utilizarea datelor din cercetare în activităţi şcolare, Universitatea din Bucureşti, 31 martie 2016. Mai mult ...

18 martie 2016

Webinarul ,,Învățăm. Experimentăm. Ne protejăm.... Cutremurele pe înțelesul elevilor din ciclul primar'' va fi programat în data de 23 martie 2016. Mai mult ...

24 februarie 2016

Scientix va participa pe 5 martie la Ghimbav la atelierul "Seismologia în școli. Noțiuni teoretice și activități practice pentru elevii din învățământul preuniversitar" Mai mult ...

22 ianuarie 2016

A fost finalizat raportul privind educaţia STEM în Europa realizat în cadrul proiectului Scientix. Mai mult ...

15 ianuarie 2016

Comisia Europeană a aprobat prelungirea proiectului Scientix cu 3 luni, respectiv până la data de 31 martie 2016. Mai mult ...

4 decembrie 2015

Webinarul ,,Cum, unde si cu ce scop putem utiliza seismologia si instrumentele ei in scoli? Idei de activitati practice si propuneri de implementare la orele de curs'' va fi programat în data de 9 decembrie 2015. Mai mult ...

10 noiembrie 2015

Atelierul SCIENTIX - exemple de bune practici si oportunitati de colaborare pentru profesorii din preuniversitar, Casa corpului didactic, Bucureşti, 13 noiembrie 2015. Mai mult ...

25 septembrie 2015

Vă invităm să participaţi la prima ediţie a Conferinţei Naţionale a Comunităţii "Educaţie pentru Ştiinţe" ce va avea loc în perioada 30-31 Octombrie la Bucureşti. Mai mult ...




Pagină actualizată la 30 Martie 2016.