Marți, 31 octombrie 2023, echipa proiectului ERASMUS+ care promovează învățarea în serviciul comunității (service-learning, S-L), Service-Learning: Intersectoral Collaboration Practices for the development of students´ soft skills and socially engaged universities (Învățarea în serviciul comunității: Practici de colaborare intersectorială pentru dezvoltarea competențelor transversale ale studenților și a universităților implicate social), a organizat un eveniment de prezentare a activităților care urmează să fie desfășurate în cadrul acestuia.
Evenimentul a avut loc începând cu ora 9:30, în Sala Senatului a Rectoratului Universității din București, programul complet poate fi accesat aici. Proiectul este implementat de Universitatea din București în parteneriat cu alte patru universităţi membre ale Alianţei CIVIS (Universitatea Autonomă din Madrid, Universitatea Aix-Marseille, Universitatea Naţională şi Capodistriană din Atena şi Universitatea Sapienza din Roma).
Cele cinci proiecte desfășurate în cadrul Service-Learning: Intersectoral Collaboration Practices for the development of students´ soft skills and socially engaged universities au abordat nevoile umane, sociale și de mediu din perspectiva justiției sociale și a economiei durabile.
Primul proiect, SDG Awareness and Behavioural Changes. Case of Sustainable Consumption Acronym: SDG-ABC (Conștientizare ODD și schimbări de atitudine. Consum sustenabil: CD-ABC), a avut ca scop creșterea gradului de conștientizare în ceea ce privește consumul sustenabil și desfășurarea de activități care au susținut această cauză.
Al doilea proiect de S-L, Therapeutic Garden: The Green Outing Experience (Grădina Terapeutică: Experiența conectării cu natura), și-a propus să îmbunătățească interacțiunea socială și comunicarea în rândul elevilor.
Al treilea proiect, Support services for the assessment of students with special educational needs (Servicii de suport pentru evaluarea elevilor cu nevoi educaționale speciale), a venit în sprijinul elevilor cu nevoi educaționale speciale. A avut ca scop perfecționarea formării inițiale în psihopedagogie specială, prin includerea practicilor de S-L în programa școlară obligatorie. Totodată, și-a propus să crească gradul de conștientizare privind nevoia incluziunii copiilor cu nevoi educaționale speciale, dar și îmbunătățirea abilităților profesorilor în acest proces.
Al patrulea proiect de service-learning, Chemistry Goes Outdoors (Chimia iese în natură), le-a permis copiilor, elevilor din ciclul școlar gimnazial și liceal, dar și studenților implicați să dobândească și să își dezvolte competențe specifice transversale.
Ultimul proiect prezentat, Reading Caravan (Caravana lecturii), a avut ca scop îmbunătățirea abilităților de lectură a copiilor din zonele rurale, folosind o aplicație de testate a competențelor acestora, dar și recompensarea acelor elevi care obțin scoruri bune în platforma digitală dedicată proiectului
Mai multe detalii despre fiecare activitate în parte pot fi găsite aici.
Din echipa de proiect a Universității din București au făcut parte prof. univ. dr. Magdalena Iordache Platis, lect. univ. dr. Delia-Laura Popescu, conf. univ. dr. Marilena Bratu, prof. univ. dr. Otniel Ioan Bunaciu, conf. univ. dr. Cristian Buică-Belciu, precum și Raluca Amza, responsabil Erasmus.
Instituția coordonatoare a proiectului de Service-Learning este Eurasia Net, care promovează educația non-formală și cooperarea culturală în spațiul european și între Europa și Asia.