Cele 19 facultăți ale Universității din București au stabilit modalitățile de desfășurare a activităților academice în anul universitar 2020-2021

Cele 19 facultăți ale Universității din București au stabilit modalitățile de desfășurare a activităților academice în anul universitar 2020-2021

Majoritatea facultăților a optat pentru varianta activităților academice derulate în sistem mixt

 

Dat fiind contextul pandemic actual și în urma analizei formulelor utilizate până în prezent, dar și a unor exemple de bune practici, cele 19 facultăți ale Universității din București au stabilit modalitățile de desfășurare a activităților academice în anul universitar 2020-2021.

Deciziile facultăților, aprobate în Senatul Universității din București de miercuri, 16 septembrie 2020, au avut în vedere câteva considerente principale: continuarea activității academice și de cercetare în cele mai bune condiții posibile, în contextul actual, asigurarea educației „față în față” acolo unde reprezentanții facultăților au considerat necesar și posibil și, nu în ultimul rând, respectarea normelor de siguranță sanitară în vigoare.

Astfel, majoritatea facultăților au optat pentru varianta activităților academice derulate în sistem mixt. Este cazul facultăților de Administrație și Afaceri, Biologie, Chimie, Filosofie, Fizică, Geografie, Geologie și Geofizică, Istorie, Jurnalism și Științele Comunicării, Limbi și Literaturi Străine, Psihologie și Științele Educației și Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul”.

Pe de altă parte, facultățile de Drept, Litere, Matematică și Informatică, Sociologie și Asistență Socială, Științe Politice, Teologie Baptistă și Teologie Romano-Catolică au optat pentru desfășurarea activităților academice în sistem online.

În același timp, facem precizarea că anumite programe, atât de licență, cât și de master, au optat pentru formule specifice, care îmbină tipurile de predare în funcție de nevoile proprii. Informații cu privire la modalitățile de desfășurare a activităților pentru fiecare dintre programele de licență și de master oferite de cele 19 facultăți ale UB pot fi consultate pe site-urile facultăților, precum și în documentul disponibil aici. Lista completă a facultăților UniBuc, dar și datele de contact ale fiecăreia pot fi accesate aici.

Universitatea din București consideră că integrarea studenților din anul I în comunitatea academică reprezintă o prioritate, motiv pentru care facultățile vor organiza, în primele săptămâni ale noului an universitar, o serie de evenimente pentru consilierea și informarea  acestora.

De câteva luni ne aflăm cu toții într-un context extrem de complicat și e important să încercăm să ne continuăm activitățile în măsura posibilului, să ne adaptăm, astfel încât perioada aceasta să nu fie imposibil de recuperat, într-o situație viitoare normală. De altfel, normalitatea o definim și o creăm noi. De aceea vrem să ne întâmpinăm studenții în noul an universitar într-o comunitate care colaborează pentru ca educația, formarea tinerilor și cercetarea să se desfășoare cât mai bine posibil. În mod cert nu putem discuta despre o situație ideală pentru că soluția vine din compromisurile mici pe care va trebui să le facem, compromisuri la care ne obligă contextul. Nu ne vom mai putea întâlni față în față la fel de des ca până acum, vom lucra pe formațiuni mai mici, vom avea trasee clare în universitate și nu se va mai putea petrece la fel de mult timp în spațiile comune. Pe de altă parte, este tot atât de important să încercăm și noi, profesorii, să ne adaptăm conținuturile și metodele noilor tehnologii, pentru a putea oferi studenților noștri acel lucru pentru care au venit la Universitatea din București: educație academică și cercetare de calitate. Consider că înțelepciunea și încrederea trebuie să fie elemente definitorii în noul an academic, a remarcat profesorul Marian Preda, rectorul Universității din București.

În ceea ce privește cazarea în căminele Universității din București, pentru anul universitar 2020-2021 punem la dispoziția studenților un număr de aproximativ 4.000 de locuri de cazare, în condiții de distanțare. În acest sens, cazarea unui număr cât mai mare de studenți care au nevoi reale de a ocupa un loc în căminele UB se va face prin corelarea scenariilor de cazare cu scenariile educaționale adoptate de fiecare facultate pentru fiecare program de studii și cu veniturile studenților după cum urmează:

  • cazarea cu prioritate a studenților care participă la activități față în față, pe toată perioada de derulare a acestor activități;
  • cazarea cu prioritate a studenților care nu au mijloace financiare pentru a-și închiria un loc de cazare, altul decât cele oferite de UB;
  • cazarea cu prioritate a studenților care nu au condiții de studiu la domiciliu, chiar dacă participă exclusiv la activități online. În acest caz, studenții care doresc să beneficieze de dreptul la cămin trebuie să facă dovada lipsei condițiilor de studiu la domiciliu.

Reducerea riscului de infectare cu noul coronavirus a studenților cazați în căminele UB se va asigura prin respectarea următoarelor principii:

  • cazarea studenților cu respectarea distanțării fizice de cel puțin 1 metru între paturi;
  • cazarea studenților aflați în grupe de risc în camere cu grup sanitar propriu;
  • cazarea studenților în camere pe formațiuni de studii;
  • cazarea studenților pe etajele căminelor care au grupuri sanitare comune pe facultăți (și pe cât posibil pe programe și ani de studii);
  • minimizarea interacțiunii în utilizarea rutelor de transport în comun de la cămin la sediul facultății (pe cât posibil, linii directe de transport în comun – autobuz, metrou etc. – de la și către facultate);
  • interzicerea petrecerilor sau a oricărei alte manifestări de grup în incinta căminelor;
  • derularea programului de dezinfectare periodică a spațiilor comune din cămine.

Cererile de cazare în căminele Universității din București se vor depune online. Informații cu privire la procesul de cazare și la calendarul stabilit pentru fiecare dintre cele 19 facultăți ale Universității din București pot fi consultate pe website-urile acestora. Lista completă a facultăților UniBuc, dar și datele de contact ale fiecăreia pot fi accesate aici.

De asemenea, servirea mesei la cantina Universității din București se va realiza în regim de ridicare a produselor gata preparate – „to go”. Accesul la cantină va fi restricționat în conformitate cu legislația în vigoare, realizându-se exclusiv pe baza legitimației de student vizate sau a altor documente similare, vizate la zi (și numai pentru persoanele care au dreptul de a beneficia de acces la serviciul de cantină al UB).

SECŢIUNE ACCESIBILIZATĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services