fbpx

Comunicat de presă al Consorțiului Universitaria – octombrie 2021

intalnire Consortiul Universitaria octombrie 2021 unibuc Universitatea din Bucuresti

Comunicat de presă al Consorțiului Universitaria – octombrie 2021

În perioada 22-24 octombrie 2021, a avut loc prima întâlnire a Consorțiului Universitaria în noua sa formulă, extinsă, care include șapte universități: Academia de Studii Economice din București, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea din București, Universitatea de Vest din Timișoara, și doi noi membri asociați, Universitatea din Craiova și Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu.

Lucrările întâlnirii s-au desfășurat în format mixt, cu prezența fizică a rectorilor, președinților de senat, altor reprezentanți ai conducerii universităților la Centrul de Perfecționare Complex Predeal „Ion Gh. Roșca” al Academiei de Studii Economice din București.

Reuniunea de la Predeal s-a desfășurat cu respectarea normelor în vigoare pentru prevenirea și combaterea răspândirii virusului SARS CoV2, participanții fiind exclusiv persoane vaccinate.

Lucrările întâlnirii s-au desfășurat în plen și pe 10 paneluri structurate pe teme actuale care vizează politicile educaționale din învățământul superior și specificul desfășurării activității în universități în contextul constrângerilor impuse de situația pandemică prelungită.

Principalele rezoluții ale întâlnirii Consorțiului sunt următoarele:

1. În cadrul lucrărilor de la Predeal, Consiliul de Administrație al Consorțiului a analizat și aprobat cu unanimitate de voturi acordarea calității de membru asociat pentru Universitatea „Ovidius” din Constanța și Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați. În această formulă extinsă, bazată pe valori comune ale comunității academice și pe concurență constructivă, cele nouă universități membre ale Consorțiului Universitaria reunesc 42,43% din numărul de studenți și, respectiv, 32,38% din cadrele didactice titulare la nivel național.

2. Universitățile din Consorțiu reiterează ferm, și cu această ocazie, necesitatea și importanța vaccinării cadrelor didactice, a studenților și personalului didactic-auxiliar și nedidactic din universități pentru revenirea cât mai rapidă și în condiții de siguranță maximă la învățământul prezențial și la o activitate universitară normală.

3. Participanții consideră imperativă reglementarea în regim de urgență, prin acte normative la nivel național (ordin de ministru sau lege),a accesului în universități pe bază de Certificat verde, demers susținut cu fermitate de reprezentanții conducerilor universităților și ai studenților.

4. Având în vedere experiența acumulată în ultimii doi ani universitari, bazată pe desfășurarea preponderent online a activităților în contextul situației pandemice prelungite, participanții la întâlnire solicită Ministerului Educației crearea cadrului legislativ prin care universitățile să poată decide, pentru anumite domenii de studii și activități didactice, organizarea procesului educațional în regim online/hibrid și după încheierea pandemiei generate de răspândirea virusului SARS-CoV-2 și ridicarea stării de alertă pe teritoriul României, în baza unor standarde elaborate de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS). Este incontestabilă schimbarea paradigmei educaționale și faptul că ea constituie o provocare majoră la adresa cadrului regulamentar universitar, care trebuie să o susțină.

5. Participanții solicită ca, având în vedere constrângerile temporale din acest an, fondurile alocate de Ministerul Educației în baza Ordinului nr. 5255/2021 să poată fi reportate pentru anii viitori, eventual sub forma unor granturi multianuale, concomitent cu eliminarea restricțiilor în privința categoriilor de cheltuieli eligibile.

6. Universitățile membre ale Consorțiului Universitaria vor continua să utilizeze toate oportunitățile pentru a-și menține activă prezența comună pe piață educațională internațională, adaptându-și la noul context pandemic activitățile specifice internaționalizării.

7. Consorțiul Universitaria susține solicitarea reprezentanților studenților de creștere a subvenției cămine-cantine și a pragului minim al bursei sociale, concomitent cu creșterea bugetului per total, pentru a nu fi redus numărul de burse acordate.

8. Consorțiul Universitaria pledează pentru întărirea dialogului social în vederea asigurării unui cadru de muncă protejat și sigur, a aplicării integrale a Legii salarizării (Legea 153/2017) și a Contractului colectiv de muncă.

9. În cadrul parteneriatelor cu mediul de afaceri, esențiale pentru dinamica universităților, Consorțiul Universitaria va derula împreună cu Banca Comercială Română, proiecte de tip policy papers prin care să vină în întâmpinarea nevoilor sociale și ale decidenților, axate pe digitalizare.

10. În cadrul întâlnirii de la Predeal a fost semnat Contractul de parteneriat al Consorțiului Universitaria cu Alianța Colegiilor Centenare, care vizează o viitoare colaborare reciproc benefică pentru calitatea pregătirii viitorilor profesioniști ai țării.

Consorțiul Universitaria va continua să acționeze ca o structură dinamică și unitară și să-și consolideze poziția pe piața națională și internațională a învățământului universitar.

Membrii Consorțiului Universitaria își reafirmă public disponibilitatea și deschiderea spre dialogul constructiv și schimbul de bune-practici cu celelalte consorții universitare din țară pentru a contribui la creșterea calității și promovarea excelenței în învățământul superior din România.

Rezoluția integrală a întâlnirii Consorțiului Universitaria de la Predeal poate fi consultată aici.

SECŢIUNE ACCESIBILIZATĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services