Securitatea informațiilor și securitatea IT&C

Universitatea din București, în activitățile specifice pe care le desfășoară (învățământ, cercetare științifică, administrativ, etc) creează, prelucrează, colectează, stochează și transmite cantități mari de date și informații. 

Datele și informaţiile, procesele, sistemele IT&C, precum şi personalul implicat (în crearea, stocarea, exploatarea, manipularea, managementul şi protecţia acestora), sunt resurse importante pentru Universitatea din București şi, în consecinţă, necesită protecţie împotriva diverselor pericole și amenințări.
Toate aceste resurse sunt expuse atât ameninţărilor intenţionate, cât şi celor accidentale.
Totodată, procesele, sistemele IT&C, precum şi personalul implicat pot reprezenta, la rândul lor, vulnerabilităţi inerente. 

Schimbările intervenite ȋn modul de desfășurare a activităților specifice universității, ȋn cadrul sistemelor IT&C utilizate, sau alte schimbări externe (cum ar fi, legi şi reglementări noi), pot crea riscuri noi de securitate a informaţiei.

Securitatea informaţiilor și a sistemelor IT&C este asigurată prin stabilirea/elaborarea și implementarea unui set de mijloace de control, politici, procese, proceduri, structuri organizatorice responsabile, precum şi prin instalarea unor funcţii software şi hardware adecvate.

Pe lângă măsurile și practicile de mai sus, stabilite la nivelul universității, trebuie menționat faptul că anumite categorii de informații și date pot intra sub incidența legislației naţionale și este vital ca personalul să cunoască toate detaliile legate de manipularea datelor și informațiilor care constituie proprietate a Universității din București.

Declarație

Informațiile ȋn format electronic produse, prelucrate, stocate, utilizate și transmise în activitățile desfășurate de personalul Universității din Bucureşti (ȋn/prin sistemele IT&C) sunt bunuri proprietate a univeristății și au importanță strategică pentru aceasta, fapt care obligă la o administrare și un management corespunzătoare.

Compromiterea securității acestor resurse poate:

  • afecta capacitatea Universității din Bucureşti de a oferi servicii de calitate; 
  • afecta prestigiul și credibilitatea instituției în faţa partenerilor săi;  
  • conduce la: 
    • fraude; 
    • incidente legate de confidenţialitatea, integritatea, disponibilitatea și autenticitatea informațiilor; 
    • distrugerea informațiilor; 
    • violarea unor clauze contractuale, etc.

Scop
Intră în responsabilitatea fiecărui utilizator să cunoască și să respecte Politica privind securitatea informațiilor și Politica IT&C, precum și celelalte reglementări în domeniu, proprii Universității din București.

Politica IT&C a Universității din Bucureşti este stabilită astfel încât:

  • să fie conformă cu statutul, regulamentele, legile și alte documente oficiale în vigoare privind administrarea resurselor informatice și de comunicaţii;
  • să protejeze informaţiile conținute în sistemele IT&C proprii Universității din București;
  • să stabilească practici prudente şi acceptabile privind utilizarea resurselor IT&C; 
  • să instruiască utilizatorii, care au dreptul de folosire a resurselor IT&C, în ceea ce privește responsabilităţile asociate utilizării acestora; 
  • să protejeze această investiţie;
  • să reducă riscurile de securitate la adresa sistemelor IT&C și informațiilor prelucrate, stocate și transmise de acestea;
  • să protejeze prestigiul și credibilitatea Universității din Bucureşti.

 

Bănuiți o încălcare a securității IT&C? 

Anunțați și cereți ajutor!
Echipa de răspuns la incidentele de securitate IT&C lucrează continuu pentru securizarea rețelei universității.
Acest lucru se realizează prin analizarea traficului în rețea și prin căutarea și remedierea problemelor de securitate cunoscute care pot apărea în sistem și prin aplicarea centralizată a update-urilor Sistemelor de Operare.

Nu ezitați să ne contactați dacă aveți întrebări despre securitatea IT&C, atunci când sistemele universității au fost atacate de hackeri sau suspectați că ați fost supus unei încălcări sau tentative de fraudă!

Ajutor în caz de intruziune/amenințări/abuzuri
Dacă, întâmpinați probleme cu intruziuni / tentative de intruziune (inclusiv interne, în cadrul universității) sau amenințări / abuzuri, vă rugăm să raportați imediat acest lucru.
Trimiteți e-mailul la:
contact@it.unibuc.ro

Dacă bănuiți că ați primit un e-mail de phishing, nu faceți clic pe niciun link, nu deschideți niciun atașament și vă rugăm să trimiteți e-mailul la adresa: contact@it.unibuc.ro

Prin e-mail de tip phishing, expeditorul încearcă să acceseze diverse informații care sunt apoi utilizate pentru a răspândi viruși pe computer sau prin contul dumneavoastră. 

Acordați atenție e-mailurilor care conțin scrieri greșite sau propoziții ciudate și rețineți că un expeditor legitim nu vă va solicita niciodată detaliile de conectare prin e-mail.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services