Selecție centralizată pentru mobilități de formare profesională în cadrul Programului Erasmus+ 2021-2022 (semestrul al doilea)
Rezultate selecție mobilități STT Erasmus 2021-2022
Data: 23.02.2022
În Ședința de Biroului Executiv al Consiliului de Administrație din data de 7 februarie 2022 a fost aprobată lansarea selecției pentru mobilități pentru formare profesională în cadrul Programului ERASMUS+, pentru un număr total de 35 de bursieri pe universitate, pe durata semestrului al doilea al anului academic 2021-2022 (mobilități derulate până cel târziu la 31.05.2022).
Conform deciziei B.E.C.A., această selecție pentru mobilități de formare profesională Erasmus+ este destinată personalului didactic-auxiliar și personalului didactic cu funcții și/sau responsabilități administrative în facultăți.
Scopul acestor mobilități de formare reprezintă schimbul de experiență ale personalului UB cu birourile de profil din cadrul instituțiilor partenere ERASMUS, în special în domeniul relațiilor internaționale și al gestionării administrative a studenților și cadrelor didactice din străinătate (ERASMUS și internaționali), conform parteneriatelor încheiate cu acest scop (din lista disponibilă AICI).
Mobilitățile de formare pot fi finanțate pentru o perioadă de maxim 5 zile cu activități de formare (8 ore de activități de formare) și 2 zile pentru transport internațional. Precizăm că finanțarea Erasmus se poate acorda doar în cazul mobilităților fizice în țara gazdă, cu un minim de 2 zile de activități de formare și 2 zile pentru transport internațional. Pentru efectuarea mobilităților, beneficiarii trebuie să respecte restricțiile și condițiile de călătorie ale țării gazdă.
Finanțarea ERASMUS reprezintă o sumă forfetară compusă dintr-un grant alocat pentru subzistență (conform baremelor zilnice pe țări din tabelul de mai jos) și un grant pentru transport internațional (precizat în lista de destinații Erasmus și conform calculatorului on-line de distanță, disponibil pe website-ul Comisiei Europene la adresa https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/resources/distance- calculator_ro ).
Baremele zilnice pentru subzistență („per diem”) pentru fiecare țară de destinație sunt:
Țara gazdă | Suma pe zi în EURO |
Danemarca, Finlanda, Islanda, Norvegia | 180 |
Austria, Belgia, Cipru, Franţa, Grecia, Germania, Italia, Olanda, Portugalia, Spania | 160 |
Bulgaria, Cehia, Croația, Letonia, Lituania, Macedonia de Nord, Polonia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Turcia | 140 |
Grantul (suma forfetară) acordat pentru transportul internațional, conform distanței până în orașul universității gazdă (precizată în tabelul de acorduri Erasmus semnate), este:
- Distanțe între 0 și 99 km – 20 euro/pers.
- Distanțe între 100 și 499 km – 180 euro/pers.
- Distanțe între 500 și 1999 km – 275 euro/pers.
- Distanțe între 2000 și 2999 km – 360 euro/pers.
- Distanțe între 3000 și 3999 km – 530 euro/pers.
- Distanțe între 4000 și 7999 km – 820 euro/pers.
- Distanțe 8000 km și peste – 1500 euro/pers.
Candidații pot încărca documentele de aplicație în platforma disponibilă AICI până la data de 11 martie 2022, ora 13:00 (ora României), respectiv :
- Curiculum vitae, format Europass, într-o limbă străină,
- Scrisoare de intenție/motivație, într-o limbă străină (care să conțină obiectivele și valoarea adăugată a moblității, rezultate estimate și impactul lor, relevanța cu Programul ERASMUS a activității desfășurate în mod curent),
- Atestat de cunoaștere a unei limbi străine (copie),
- Plan de activități de formare profesională pe durata stagiului Erasmus: se completează formularul Staff Mobility for Training – Mobility Agreement (disponibil AICI), semnat de candidat și avizat de de șeful ierarhic superior; formularul trebuie să conțină activitățile propuse a se desfășura în instituția gazdă și departamentul administrativ de profil,
- Copie după cartea de identitate,
- Adeverință de la facultate pentru funcția și/sau responsabilitatea administrativă deținută de candidatul personal didactic (nu este necesară în cazul decanilor, prodecanilor, directorilor de departament și responsabililor Erasmus) – conform modelului disponibil AICI.
Criteriile de selecție pentru mobilități de formare profesională sunt următoarele:
1. Evaluarea dosarului – punctaj de la 1 la 50, 50 reprezentând maximum, repartizat astfel:
-
- Curiculum vitae, format Europass, într-o limbă străină – punctaj de la 1 la 10, 10 reprezentând maximum,
- Scrisoare de intenție / motivație, într-o limbă străină – punctaj de la 1 la 10, 10 reprezentând maximum,
- Atestat de cunoașterea unei limbi străine (certificat/diplomă) – punctaj de la 1 la 10, 10 reprezentând maximum,
- Plan de activități de formare profesională pe durata stagiului – punctaj de la 1 la 10, 10 reprezentând maximum,
- Relevanța cu Programul ERASMUS a activității desfășurate în mod curent – punctaj de la 1 la 10, 10 reprezentând maximum.
Comisia de selecție pentru mobilități de formare Erasmus+ este compusă din:
- Președinte comisie de selecție: Dr. Sorin Costreie, Prorector Rețele Universitare și Relații Publice,
- Membrii comisiei de selecție:
- Alexandru Călin Bădărău, Director General Administrativ,
- Alina Cristovici, Director Relații Internaționale și Coordonator Instituțional
Rezultatele selecției vor fi afișate după data de 14 martie 2022.
Ulterior deciziei comisiei de selecție, candidații pot depune contestații privind selecția în termen de 2 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor selecției.
Titularii stagiilor de mobilitate pentru formare profesională vor depune la Biroul Erasmus+, după finalizarea selecției următoarele documente:
- Scrisoarea de acceptare pentru perioada mobilității de formare Erasmus, semnată de instituția gazdă,
- Plan de activități de formare profesională, aprobat și semnat de instituția gazdă,
- Cererea de deplasare internațională Erasmus,
- Contractul financiar STT (de trimis electronic pe e-mail).
- Extras de cont bancar (transferul grantului Erasmus se va face în contul personal al titularului de mobilitate, cont deschis în EURO la o bancă comercială).
Documente de furnizat la întoarcerea din mobilitatea STT:
- certificat de prezență, semnat și ștampilat de instituția gazdă,
- bilete de transport internațional (inclusiv tichete de îmbarcare / boarding pass),
- raport de activitate
Persoană de contact:
Alina Cristovici
Director Relații Internaționale
alina.cristovici@unibuc.ro