Studenți Erasmus – stagii de practică

Data afișării – 09.07.2019

În urma analizării și evaluării dosarelor depuse pentru stagii de practică Erasmus 2018-2019 (runda iulie 2019), Comisia Centrală de Selecție Erasmus a decis declararea a 45 de candidați drept titulari de grant, cu finanțare Erasmus. Candidații care au depus mai multe dosare vor putea beneficia de o singură mobilitate, într-o singură instituție gazdă.

Finanțarea acestor stagii este pentru minim 60 de zile calendaristice de stagiu (stagii care să se finalizeze până cel târziu la data de 30 mai 2020). Durata minimă a stagiului, eligibilă pentru finanțare Erasmus, este de 60 de zile calendaristice, un stagiu mai mic de 60 de zile calendaristice nu poate fi finanțat. Întrucât toate dosarele analizate au fost declarate admise și candidații respectivi au fost declarați titulari de grant Erasmus, nu există perioadă de contestații.  Titularii acestei runde de selecție vor primi prin e-mail îndrumările și documentele aferente efectuării stagiului Erasmus.

Nr. crt.NUME și PRENUMEFacultatea UBNivel studiuȚARA gazdăRezultat selecție
1ANGHEL AdrianaChimieLicențăFranțatitular
2ANGHELESCU IrinaLimbi şi Literaturi StrăineLicențăGermania (4 dosare depuse)titular o destinație
3BĂDESCU-SINGUREANU Codruța-CristianaChimieLicențăFranțatitular
4CATRANGIU Elena CorinaIstorieMasterFranțatitular
5CEAUȘESCU Ciprian MihaiMatematică și InformaticăMasterAustriatitular
6COBELI Ștefan MateiMatematică și InformaticăMasterGermaniatitular
7DASCĂLU Andreea SilviaŞtiinţe PoliticeMasterSpania/Belgiatitular
8DAVID Andrei-MirceaLimbi şi Literaturi StrăineMasterItaliatitular
9DOBOȘ Petronela-AlinaŞtiinţe PoliticeMasterAngliatitular
10DOBRE Adela-FlorentinaChimieLicențăFranțatitular
11FLOREA TeodoraPsihologie și Științele EducațieiMasterGreciatitular
12FLOREA VasileTeologie OrtodoxăMasterGreciatitular
13GĂITAN TudorŞtiinţe PoliticeLicențăAngliatitular
14GHERASE Andra-AdaIstorieMasterFranțatitular
15GRĂDINARU LauraSociologie și Asistență SocialăMasterSpaniatitular
16ICHIM RuxandraŞtiinţe PoliticeMasterItaliatitular
17IONETE Cristina IoanaChimieLicențăFranțatitular
18IORDACHE AdrianTeologie OrtodoxăLicențăGreciatitular
19LICIU Ioan AlexandruFilosofieMasterMarea Britanietitular
20MANEA Ionuț AndreiLimbi şi Literaturi StrăineDoctoratIrlandatitular
21MANOLACHE Ioan-DanielTeologie OrtodoxăMasterGreciatitular
22MATACHE CameliaSociologie și Asistență SocialăMasterLituaniatitular
23MUJADDID Rana AkkasAdministrație și AfaceriLicențăPolonia / Lituania (2 dosare depuse)titular o destinație
24MUNTEANU Daniela AndreeaŞtiinţe PoliticeMasterAustriatitular
25NĂSTĂSACHE NicolaeTeologie OrtodoxăLicențăGreciatitular
26NICHITA Alexandra IonelaLimbi şi Literaturi StrăineLicențăPortugaliatitular
27NISTOR Livia-MariaLimbi şi Literaturi StrăineDoctoratBulgariatitular
28NISTOROI Fatme-RamonaIstorieMasterFranța (2 dosare depuse)titular o destinație
29NIȚESCU FilipTeologie OrtodoxăLicențăGreciatitular
30PANDURU Iuliana AminaAdministrație și AfaceriLicențăGermania/Italia/Franța (3 dosare depuse)titular o destinație
31PASCAL Maria DanielaGeografieDoctoratFranțatitular
32PETRE Alexandru Marian TitelTeologie OrtodoxăMasterBelgiatitular
33POPESCU Eduard MarioŞtiinţe PoliticeMasterCehiatitular
34RADU ConstantinTeologie OrtodoxăLicențăGreciatitular
35RĂDUCĂ Mihai FlorinChimieDoctoratFranțatitular
36RĂDULESCU Andreea AlexandraŞtiinţe PoliticeMasterItaliatitular
37SOVIANY Petru Teodor OctavianMatematică și InformaticăDoctoratItaliatitular
38SPÎNU Cristian-AndreiChimieDoctoratFranțatitular
39TARĂU Alin IonuțTeologie OrtodoxăMasterGreciatitular
40TEODORU CristinaSociologie și Asistență SocialăMasterSlovaciatitular
41TOMA Alina MariaGeografieDoctoratFranțatitular
42ȚURCANAȘU Raluca IoanaLitere-CESI - Centrul de Excelenţă în Studiul ImaginiiMasterFranțatitular
43ȚUȚUIANU Laurențiu FlorinGeografieDoctoratUngariatitular
44VASILE ȘtefanTeologie OrtodoxăMasterGreciatitular
45VICU Ioana-SoranaBiologieMasterOlandatitular

Selecție Erasmus – mobilități de practică 2018 – 2019 (derulate în perioada iulie 2019 – mai 2020)

Universitatea din București a decis în Biroul Executiv al Consiliului de Administrație din 24 iunie 2019 lansarea selecției pentru stagii de mobilități pentru stagii de practică în cadrul Programului ERASMUS, ce se vor derula în perioada iulie 2019 – 30 mai 2020, cu finanțare din fonduri ERASMUS 2018 – 2019, capitolul SMP (student mobility for placement), pentru un număr de 100 mobilități, cu un total de finanțare de 216.000 EURO.

Numărul de locuri rămase libere după această rundă de selecție vor fi scoase din nou la concurs în runda din luna octombrie 2019.

Selecția pentru aceste mobilități va avea lor la nivel central, la Biroul Erasmus+ al UB, nu la nivelul fiecărei facultăți.

Candidații pot depune la Biroul ERASMUS+ al UB până la data de 4 iulie 2019 (ora 13:00) dosarele pentru selecție, respectiv :

  • Curiculum vitae, format Europass, într-o limbă străină,
  • Atestat de cunoaștere a unei limbi străine (copie) – recomandat nivel minim B2,
  • Carnet de student, vizat de facultatea UB pentru anul academic 2018-2019,
  • Scrisoare de motivație, într-o limbă străină,
  • Plan de activități de practică pe durata stagiului Erasmus (care să conțină activitățile propuse a se desfășura în instituția gazdă) – se completează formularul Learning Agreement for Traineeship în 2 exemplare, semnate doar la nivel de facultate din UB. (descarcă Learning Agreement for traineeships 2018-2019)
  • Recomandare din partea conducătorului de lucrare de licență/dizertație/doctorat care să conțină acordul pentru respectivul stagiul de practică Erasmus (opțional, reprezintă un plus la punctaj),
  • Scrisoarea de acceptare pentru perioada stagiului de formare Erasmus, semnată de instituția gazdă (opțional; reprezintă un plus la punctaj).
  • Copie după cartea de identitate.

PRECIZARE: candidații trebuie să identifice personal instituția care îi poate accepta pentru un stagiu de practică și să solicite personal scrisoarea de aceeptare.

 Criterii de eligibilitate și selecție:

  • să fie înmatriculat în anul 2018-2019 în calitate de student/masterand/doctorand al Universităţii din Bucureşti (la cursuri zi);
  • să facă dovada cunoaşterii unei limbi străine (certificat/diplomă/atestat – nivel minim B2);
  • să prezinte o scrisoare de intenţie/motivaţie într-o limbă străină;
  • să prezinte un curriculum vitae, în format EUROPASS, într-o limbă străină;
  • să prezinte un plan de activități de practică, după modelul Learning Agreement for Traineeship (Learning Agreement for traineeships 2018-2019)
  • să prezinte o scrisoare de acceptare pentru stagiul de practică prevăzut (opțional).

Stagiile de practică Erasmus vor fi finanțate pentru o perioada de minim 2 luni (60 de zile calendaristice) si maxim 3 luni (stagiile se pot efectua până la data de 30.05.2020 maxim).

Conform deciziei Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) şi anunţului din Apelul Naţional pentru mobilităţi 2018, grantul lunar pentru un student care beneficiază de stagiu de practică ERASMUS este stabilit după cum urmează:

Țara de destinațieGrant € / lună*
Austria, Belgia, Cipru, Grecia, Germania, Finlanda, Franţa, Irlanda, Italia, Islanda, Liechtenstein, Luxemburg, Norvegia, Malta, Marea Britanie, Olanda, Portugalia, Spania, Danemarca, Suedia720
Bulgaria, Croatia, Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, FYRO Macedonia, Polonia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Turcia.670

*luna este calculată la 30 zile.

Organizaţiile de primire pentru stagii de practică pot fi instituţii publice/private de pe piaţa muncii:

  • orice organism public sau privat activ pe piața forței de muncă sau în domeniile educației, formării și tineretului. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:
    • întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusive întreprinderile sociale);
    • un organism public la nivel local, regional sau național;
    • un partener social sau alt reprezentant din domeniul forței de muncă, inclusiv camerele de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
    • un institut de cercetare;
    • o fundație;
    • o școală/un institut/un centru educațional (la orice nivel, de la învățământul pre-școlar la cel secundar superior, inclusiv formarea profesională și educația adulților);
    • organizație, o asociație, un ONG non-profit;
    • un organism care oferă servicii de orientare profesională, consigliere profesională și informare;
    • instituție de învățământ superior dintr-o țară participantă la program.

Următoarele tipuri de organizații nu sunt eligibile ca organizații gazdă pentru stagii dedicate studenților:

  • instituții ale UE și alte organisme ale UE, inclusiv agențiile specializate (lista completă a acestora este disponibilă pe site-ul ec.europa.eu/institutions/index_ro.htm);
  • organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale (pentru a evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).

Pregătiri necesare:

Înainte de plecare studentul Erasmus va semna un contract de practică ce amenajează programul pentru plasament asumat de cele 3 părţi: student, instituţia de trimitere şi întreprindere (Learning agreement for traineeship).

În vederea realizării documentului de ”Learning agreement for traineeship (Acord de formare pentru plasament) coordonatorul studentului din facultatea UB trebuie să se pună de acord cu coordonatorul din instituția gazdă (supervisor) pentru:

a) Identificarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor pe care studentul trebuie și are posibilitatea să le acumuleze în perioada de plasament.

b)  Identificarea foarte clară a sarcinilor pe care studentul va trebui să le îndeplinească în instituția unde se va realiza plasamentul.

c) Identificarea modalității și a planului de monitorizare și evaluare a studentului în perioada stagiului de plasament.

d)  Stabilirea încă de la început dacă i se vor acorda studentului credite ECTS pentru activitatea sa, sau dacă această activitate va fi recunoscută doar în suplimentul la diplomă, sub formă de competențe acumulate.

După perioada de mobilitate:

–          Pentru un plasament care este parte din curriculum, instituţia de trimitere trebuie să acorde recunoaştere academică pentru perioada petrecută în altă ţară prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Recunoaşterea va avea la bază contractul de practică semnat de către toate părţile înainte de începerea mobilităţii;

–          Pentru cazul particular în care plasamentul nu este parte din curriculumul studentului, organizaţia de trimitere va furniza recunoaştere cel puţin prin înregistrarea acestei perioade în suplimentul la diplomă.

Va fi acordat un sprijin financiar sau vor fi percepute taxe?

Studenţii pot primi un grant Erasmus + menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii. Pe durata stagiului Erasmus, studentul nu poate beneficia de un alt sprijin financiar din partea Comisiei Europene.

Plata burselor naționale către studenții care pleacă în stagii de practică Erasmus se va menține pe toată durata stagiului în străinătate.

Selecția dosarelor va avea lor la nivelul Biroului Erasmus+ al UB.

Punctajul pentru selecție este realizat prin media artimetică a punctajului acordat pentru următoarele criterii (punctaj între 1 şi 10, 10 reprezentând punctaj maxim):

  1. Evaluarea dosarului,
  2. Scrisoarea de acceptare/invitație (opțional, se acordă punctaj suplimentar).
  3. Recomandare din partea conducătorului de lucrare de licență/dizertație/doctorat care să conțină acordul pentru respectivul stagiul de practică Erasmus (opțional, se acordă punctaj suplimentar).

Ulterior deciziei comisiei de selecție afișării rezultatelor, candidații pot depune contestații privind selecția în termen de 2 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor.

ANUNȚ – REZULTATELE SELECȚIEI PENTRU STAGII DE PRACTICĂ ERASMUS 2017 – 2018 (RUNDA A DOUA)

 (data afișării – 10.07.2018)

În urma analizării și evaluării dosarelor depuse pentru stagii de practică Erasmus 2017-2018 (runda a doua de selecție), Comisia Centrală de Selecție Erasmus a decis declararea a 17 de candidați drept titulari de grant, cu finanțare Erasmus. Finanțarea acestor stagii este pentru minim 60 de zile calendaristice de stagiu (stagii care să se finalizeze până cel târziu la data de 30 septembrie 2018). Precizăm că durata minimă a stagiului, eligibilă pentru finanțare Erasmus, este de 60 de zile calendaristice, un stagiu mai mic de 60 de zile calendaristice nu poate fi finanțat. Întrucât toate dosarele analizate au fost declarate admise și candidații respectivi au fost declarați titulari de grant Erasmus, nu există perioadă de contestații.  Titularii de acestei runde de selecție vor primi prin e-mail îndrumările și documentele aferente efectuării stagiului Erasmus.

Nr. crt.NUME si PRENUME candidatRezultatele selecției pentru Runda a doua – stagii de practică Erasmus 2017 – 2018
1BALABAN IoanTitular de grant Erasmus
2BENCHEA Radu AlexandruTitular de grant Erasmus
3CHIRIAC Irina RalucaTitular de grant Erasmus
4EL FERGANI Magdi BelkassimTitular de grant Erasmus
5FĂT Cristina IoanaTitular de grant Erasmus
6FEKETE MateiTitular de grant Erasmus
7GRĂDINARU Florentina GeorgianaTitular de grant Erasmus
8MANEA Ionuț AndreiTitular de grant Erasmus
9NEGREA Cristina IoanaTitular de grant Erasmus
10NISTOROI Fatme RamonaTitular de grant Erasmus
11PACU AnaTitular de grant Erasmus
12PETCU Daniela AndreeaTitular de grant Erasmus
13PÎRLEA LuminițaTitular de grant Erasmus
14RADU ConstantinTitular de grant Erasmus
15STANCU Alexandru IonuțTitular de grant Erasmus
16STĂNCUȚ Diana IoanaTitular de grant Erasmus
17ZISU Iunia ElenaTitular de grant Erasmus

ANUNȚ – REZULTATELE SELECȚIEI PENTRU STAGII DE PRACTICĂ ERASMUS 2017 – 2018 (RUNDA 1) (data afișării – 28.06.2018)În urma analizării și evaluării dosarelor depuse pentru stagii de practică Erasmus 2017-2018, Comisia Centrală de Selecție Erasmus a decis declararea a 20 de candidați drept titulari de grant, cu finanțare Erasmus (doi candidați și-au retras dosarul înaintea întrunirii Comisiei și a analizei dosarelor).Finanțarea acestor stagii este pentru minim 60 de zile calendaristice de stagiu (stagii care să se finalizeze până cel târziu la data de 30 septembrie 2018).Precizăm că durata minimă a stagiului, eligibilă pentru finanțare Erasmus, este de 60 de zile calendaristice, un stagiu mai mic de 60 de zile calendaristice nu poate fi finanțat.Întrucât toate dosarele analizate au fost declarate admise și candidații respectivi au fost declarați titulari de grant Erasmus, nu există perioadă de contestații. Titularii de acestei runde de selecție vor primi prin e-mail îndrumările și documentele aferente efectuării stagiului Erasmus.

 

Nr. crt.NUME ȘI PRENUMERezultatele selecției pentru Runda 1 – stagii de practică Erasmus 2017-2018
1ANDOR Elena PatriciaTitular de grant Erasmus
2ANGHELEA AndreeaTitular de grant Erasmus
3BOGACIU Cristian AlexandruTitular de grant Erasmus
4BREZEANU Laura CristinaTitular de grant Erasmus
5CĂPĂTÂNĂ Delia GabrielaTitular de grant Erasmus
6CHICOȘ Andreia PaulaTitular de grant Erasmus
7GHERMAN Bianca MihaelaTitular de grant Erasmus
8ILIE BogdanTitular de grant Erasmus
9IONESCU Ștefan AureliuTitular de grant Erasmus
10MAFTEI MihaiTitular de grant Erasmus
11MIKOLA Clara IoanaTitular de grant Erasmus
12MOROȘANU Gabriela AdinaTitular de grant Erasmus
13MURARIU-KOVACS DenisaTitular de grant Erasmus
14NICOLAE Elisabeta MădălinaTitular de grant Erasmus
15NISTOR Livia MariaTitular de grant Erasmus
16OANCEA Adrian TeodorTitular de grant Erasmus
17PAPADOPOL George AlexandruTitular de grant Erasmus
18PODARU Ionela AliceTitular de grant Erasmus
19SDRĂILĂ Ioana CosminaTitular de grant Erasmus
20TUDOR Bianca-AlexandraTitular de grant Erasmus
1FEKETE MateiDosar retras
2STANCU Alexandru IonuțDosar retras

Data publicării 11 iunie 2018

Universitatea din București a decis în Biroul Executiv al Consiliului de Administrație din data de 11 iunie 2018 lansarea rundei a doua de selecție pentru mobilități de practică Erasmus 2017-2018, pentru un număr de 28 de locuri disponibile.

Dosarele pentru runda a doua de selecție se pot depune la Biroul Erasmus+ al UB în perioada 12 iunie – 26 iunie (în intervalul orar 10:00 – 16:00).

Candidații pot depune până la data de 26 iunie 2018 (ora 16:00) dosarele pentru selecție, respectiv :

  • Curiculum vitae, format Europass, într-o limbă străină,
  • Atestat de cunoaștere a unei limbi străine (copie) – nivel minim B2,
  • Situație Școlară,
  • Scrisoare de motivație, într-o limbă străină,
  • Plan de activități de practică pe durata stagiului Erasmus (care să conțină activitățile propuse a se desfășura în instituția gazdă) – se completează formularul Learning Agreement for Traineeship în 3 exemplare, semnate doar la nivel de facultate din UB. (descarcă Learning Agreement for traineeships 2017-2018)
  • Recomandare din partea conducătorului de lucrare de licență/dizertație/doctorat care să conțină acordul pentru respectivul stagiul de practică Erasmus,
  • Copie după cartea de identitate.
  • Scrisoarea de acceptare pentru perioada stagiului de formare Erasmus, semnată de instituția gazdă (opțional; reprezintă un plus la punctaj).

Toate condițiile și criteriile pentru selecția Erasmus mobilități de practică 2017-2018, afișate mai jos, rămân neschimbate

Universitatea din București a decis în Biroul Executiv al Consiliului de Administrație din 21 mai 2018 lansarea selecției pentru stagii de mobilități pentru stagii de practică în cadrul Programului ERASMUS, în perioada iunie – 30 septembrie 2018, cu finanțare din fonduri ERASMUS 2017 – 2018, capitolul SMP (student mobility for placement), pentru un număr de 50 mobilități, cu un total de finanțare de 96.250 EURO.

Selecția pentru aceste mobilități va avea lor la nivel central, la Biroul Erasmus+ al UB, nu la nivelul fiecărei facultăți.

Candidații pot depune la Biroul ERASMUS+ al UB până la data de 8 iunie 2018 (ora 13:00) dosarele pentru selecție, respectiv :

  • Curiculum vitae, format Europass, într-o limbă străină,
  • Atestat de cunoaștere a unei limbi străine (copie) – nivel minim B2,
  • Situație Școlară,
  • Scrisoare de motivație, într-o limbă străină,
  • Plan de activități de practică pe durata stagiului Erasmus (care să conțină activitățile propuse a se desfășura în instituția gazdă) – se completează formularul Learning Agreement for Traineeship în 3 exemplare, semnate doar la nivel de facultate din UB. (descarcă Learning Agreement for traineeships 2017-2018)
  • Recomandare din partea conducătorului de lucrare de licență/dizertație/doctorat care să conțină acordul pentru respectivul stagiul de practică Erasmus,
  • Copie după cartea de identitate.
  • Scrisoarea de acceptare pentru perioada stagiului de formare Erasmus, semnată de instituția gazdă (opțional; reprezintă un plus la punctaj).

PRECIZARE: candidații trebuie să identifice personal instituția care îi poate accepta pentru un stagiu de practică și să solicite personal scrisoarea de aceeptare.

 Criterii de eligibilitate și selecție:

  • să fie student/masterand/doctorand al Universităţii din Bucureşti (la cursuri zi) – la selecție și pe durata stagiului de practică Erasmus;
  • să facă dovada cunoaşterii unei limbi străine (certificat/diplomă/atestat – nivel minim B2);
  • să nu aibă nicio restanță / să fie integraliști;
  • să aibă media școlară minim 7,50 (din anii academici anteriori și inclusiv semestrul I  din a.a. 2017-2018);
  • să prezinte o scrisoare de intenţie/motivaţie într-o limbă străină;
  • să prezinte un curriculum vitae, în format EUROPASS, într-o limbă străină;
  • să prezinte un plan de activități de practică, după modelul Learning Agreement for Traineeship (Learning Agreement for traineeships 2017-2018)
  • să prezinte o scrisoare de acceptare pentru stagiul de practică prevăzut (opțional).

Stagiile de practică Erasmus vor fi finanțate pentru o perioada de minim 2 luni si maxim 3 luni (stagiile se pot efectua până la data de 30.09.2018 maxim).

 

Conform deciziei Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) şi anunţului din Apelul Naţional pentru mobilităţi 2017, grantul lunar pentru un student care beneficiază de stagiu de practică ERASMUS este stabilit după cum urmează:

Țara de destinație

Grant € / lună*
Austria, Belgia, Croația, Cehia, Cipru, Grecia, Germania, Finlanda, Franța, Irlanda, Italia, Islanda, Liechtenstein, Luxemburg, Norvegia, Marea Britanie, Olanda, Portugalia, Slovenia, Spania, Turcia, Danemarca, Suedia

700

Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, FYRO Macedonia, Malta, Polonia, Slovacia, Ungaria.

650

*luna este calculată la 30 zile.

Organizaţiile de primire pentru stagii de practică pot fi instituţii publice/private de pe piaţa muncii:

  • orice organism public sau privat activ pe piața forței de muncă sau în domeniile educației, formării și tineretului. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:
    • întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusive întreprinderile sociale);
    • un organism public la nivel local, regional sau național;
    • un partener social sau alt reprezentant din domeniul forței de muncă, inclusiv camerele de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
    • un institut de cercetare;
    • o fundație;
    • o școală/un institut/un centru educațional (la orice nivel, de la învățământul pre-școlar la cel secundar superior, inclusiv formarea profesională și educația adulților);
    • organizație, o asociație, un ONG non-profit;
    • un organism care oferă servicii de orientare profesională, consigliere profesională și informare;
    • instituție de învățământ superior dintr-o țară participantă la program.

Următoarele tipuri de organizații nu sunt eligibile ca organizații gazdă pentru stagii dedicate studenților:

  • instituții ale UE și alte organisme ale UE, inclusiv agențiile specializate (lista completă a acestora este disponibilă pe site-ul ec.europa.eu/institutions/index_ro.htm);
  • organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale (pentru a evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).

Pregătiri necesare:

Înainte de plecare studentul Erasmus va semna un contract de practică ce amenajează programul pentru plasament asumat de cele 3 părţi: student, instituţia de trimitere şi întreprindere (Learning agreement for traineeship).

În vederea realizării documentului de ”Learning agreement for traineeship (Acord de formare pentru plasament) coordonatorul studentului din facultatea UB trebuie să se pună de acord cu coordonatorul din instituția gazdă (supervisor) pentru:

a)      Identificarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor pe care studentul trebuie și are posibilitatea să le acumuleze în perioada de plasament.

b)      Identificarea foarte clară a sarcinilor pe care studentul va trebui să le îndeplinească în instituția unde se va realiza plasamentul.

c)      Identificarea modalității și a planului de monitorizare și evaluare a studentului în perioada stagiului de plasament.

d)      Stabilirea încă de la început dacă i se vor acorda studentului credite ECTS pentru activitatea sa, sau dacă această activitate va fi recunoscută doar în suplimentul la diplomă, sub formă de competențe acumulate.

După perioada de mobilitate:

–          Pentru un plasament care este parte din curriculum, instituţia de trimitere trebuie să acorde recunoaştere academică pentru perioada petrecută în altă ţară prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Recunoaşterea va avea la bază contractul de practică semnat de către toate părţile înainte de începerea mobilităţii;

–          Pentru cazul particular în care plasamentul nu este parte din curriculumul studentului, organizaţia de trimitere va furniza recunoaştere cel puţin prin înregistrarea acestei perioade în suplimentul la diplomă.

Va fi acordat un sprijin financiar sau vor fi percepute taxe?

Studenţii pot primi un grant Erasmus + menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii. Pe durata stagiului Erasmus, studentul nu poate beneficia de un alt sprijin financiar din partea Comisiei Europene.

Plata burselor naționale către studenții care pleacă în stagii de practică Erasmus se va menține pe toată durata stagiului în străinătate.

Selecția dosarelor va avea lor la nivelul Biroului Erasmus+ al UB.

Punctajul pentru selecție este realizat prin media artimetică a punctajului acordat pentru următoarele criterii (punctaj între 1 şi 10, 10 reprezentând punctaj maxim):

1.      Situaţia şcolară (media anilor de studiu): punctajul este egal cu media anilor de studii.
2.      Cunoştinţele lingvistice: punctajul reprezintă fie nota obținută la testul de limbă străină, fie nota obținută prin echivalarea nivelului corespunzător atestatelor de limbă străină depuse la dosar. În cazul rezultatelor care conțin doar nivel de limbă și nu conțin notă, punctajul se acordă după cum urmează: Nivel C2 – 10 puncte, Nivel C1 – 9 puncte, Nivel B2 – 7 puncte,  Nivel B1 – 5 puncte.
3.      Evaluarea dosarului (scrisoarea de movitație, plan de activități, recomandare),
4.      Plan de activități de practică (evaluarea efectuată de persoana desemnată din facultate),
5.      Scrisoarea de acceptare/invitație (opțional, se acordă punctaj suplimentar).

 Criteriile de departajare sunt în ordine:

  1. punctajul obținut pentru planul de activități,
  2. punctajul obţinut pentru cunoştinţele lingvistice,
  3. punctajul obținut pentru situaţia şcolară.

Ulterior deciziei comisiei de selecție afișării rezultatelor, candidații pot depune contestații privind selecția în termen de 2 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor.

Formularul Learning Agreement for traineeships 2017-2018

Universitatea din București a decis în Biroul Executiv al Consiliului de Administrație din 15 mai 2017 lansarea selecției pentru stagii de mobilități pentru stagii de practică în cadrul Programului ERASMUS, în perioada iunie – 30 septembrie 2017, cu finanțare din fonduri ERASMUS 2016-2017, capitolul SMP (student mobility for placement), pentru un număr de 16 mobilități, cu un total de finanțare de 30.800 EURO.

Selecția pentru aceste mobilități va avea lor la nivel central, la Biroul Erasmus+ al UB, nu la nivelul fiecărei facultăți.

Candidații pot depune la Biroul ERASMUS+ al UB până la data de 9 iunie 2017 (ora 13:00) dosarele pentru selecție, respectiv :

  • Curiculum vitae, format Europass, într-o limbă străină,
  • Atestat de cunoaștere a unei limbi străine (copie) – nivel minim B2,
  • Situație Școlară,
  • Scrisoare de motivație, într-o limbă străină,
  • Plan de activități de practică pe durata stagiului Erasmus (care să conțină activitățile propuse a se desfășura în instituția gazdă – după modelul Learning Agreement for Traineeship), – 3 exemplare, semnate doar la nivel de facultate din UB.
  • Recomandare din partea conducătorului de lucrare de licență/dizertație/doctorat care să conțină acordul pentru respectivul stagiul de practică Erasmus,
  • Copie după cartea de identitate.
  • Scrisoarea de acceptare pentru perioada stagiului de formare Erasmus, semnată de instituția gazdă (opțional; reprezintă un plus la punctaj).

PRECIZARE: candidații trebuie să identifice personal instituția care îi poate accepta pentru un stagiu de practică și să solicite personal scrisoarea de aceeptare.

 Criterii de eligibilitate și selecție:

  • să fie student/masterand/doctorand al Universităţii din Bucureşti (la cursuri zi) – la selecție și pe durata stagiului de practică Erasmus;
  • să facă dovada cunoaşterii unei limbi străine (certificat/diplomă/atestat – nivel minim B2);
  • să nu aibă nicio restanță / să fie integraliști;
  • să aibă media școlară minim 7,50 (din anii academici anteriori și inclusiv semestrul I  din a.a. 2016-2017);
  • să prezinte o scrisoare de intenţie/motivaţie într-o limbă străină;
  • să prezinte un curriculum vitae, în format EUROPASS, într-o limbă străină;
  • să prezinte un plan de activități de practică, după modelul Learning Agreement for Traineeship
  • să prezinte o scrisoare de acceptare pentru stagiul de practică prevăzut (opțional).

Stagiile de practică Erasmus vor fi finanțate pentru o perioada de minim 2 luni si maxim 3 luni (stagiile se pot efectua până la data de 30.09.2017 maxim).

Conform deciziei Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) şi anunţului din Apelul Naţional pentru mobilităţi 2016, grantul lunar pentru un student care beneficiază de stagiu de practică ERASMUS este stabilit după cum urmează:

Țara de destinație

Grant € / lună*
Austria, Belgia, Croația, Cehia, Cipru, Grecia, Germania, Finlanda, Franța, Irlanda, Italia, Islanda, Liechtenstein, Luxemburg, Norvegia, Marea Britanie, Olanda, Portugalia, Slovenia, Spania, Turcia, Danemarca, Suedia

700

Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, FYRO Macedonia, Malta, Polonia, Slovacia, Ungaria.

650

*luna este calculată la 30 zile.

Organizaţiile de primire pentru stagii de practică pot fi instituţii publice/private de pe piaţa muncii:

  • orice organism public sau privat activ pe piața forței de muncă sau în domeniile educației, formării și tineretului. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:
    • întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusive întreprinderile sociale);
    • un organism public la nivel local, regional sau național;
    • un partener social sau alt reprezentant din domeniul forței de muncă, inclusiv camerele de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
    • un institut de cercetare;
    • o fundație;
    • o școală/un institut/un centru educațional (la orice nivel, de la învățământul pre-școlar la cel secundar superior, inclusiv formarea profesională și educația adulților);
    • organizație, o asociație, un ONG non-profit;
    • un organism care oferă servicii de orientare profesională, consigliere profesională și informare;
    • instituție de învățământ superior dintr-o țară participantă la program.

Următoarele tipuri de organizații nu sunt eligibile ca organizații gazdă pentru stagii dedicate studenților:

  • instituții ale UE și alte organisme ale UE, inclusiv agențiile specializate (lista completă a acestora este disponibilă pe site-ul ec.europa.eu/institutions/index_ro.htm);
  • organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale (pentru a evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).

Pregătiri necesare:

Înainte de plecare studentul Erasmus va semna un contract de practică ce amenajează programul pentru plasament asumat de cele 3 părţi: student, instituţia de trimitere şi întreprindere (Learning agreement for traineeship).

În vederea realizării documentului de ”Learning agreement for traineeship (Acord de formare pentru plasament) coordonatorul studentului din facultatea UB trebuie să se pună de acord cu coordonatorul din instituția gazdă (supervisor) pentru:

a)      Identificarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor pe care studentul trebuie și are posibilitatea să le acumuleze în perioada de plasament.
b)      Identificarea foarte clară a sarcinilor pe care studentul va trebui să le îndeplinească în instituția unde se va realiza plasamentul.
c)      Identificarea modalității și a planului de monitorizare și evaluare a studentului în perioada stagiului de plasament.
d)      Stabilirea încă de la început dacă i se vor acorda studentului credite ECTS pentru activitatea sa, sau dacă această activitate va fi recunoscută doar în suplimentul la diplomă, sub formă de competențe acumulate.

După perioada de mobilitate:

–          Pentru un plasament care este parte din curriculum, instituţia de trimitere trebuie să acorde recunoaştere academică pentru perioada petrecută în altă ţară prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Recunoaşterea va avea la bază contractul de practică semnat de către toate părţile înainte de începerea mobilităţii;

–          Pentru cazul particular în care plasamentul nu este parte din curriculumul studentului, organizaţia de trimitere va furniza recunoaştere cel puţin prin înregistrarea acestei perioade în suplimentul la diplomă.

Va fi acordat un sprijin financiar sau vor fi percepute taxe?

Studenţii pot primi un grant Erasmus + menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii. Pe durata stagiului Erasmus, studentul nu poate beneficia de un alt sprijin financiar din partea Comisiei Europene.

Plata burselor naționale către studenții care pleacă în stagii de practică Erasmus se va menține pe toată durata stagiului în străinătate.

Selecția dosarelor va avea lor la nivelul Biroului Erasmus+ al UB.

Punctajul pentru selecție este realizat prin media artimetică a punctajului acordat pentru următoarele criterii (punctaj între 1 şi 10, 10 reprezentând punctaj maxim):

1.      Situaţia şcolară (media anilor de studiu): punctajul este egal cu media anilor de studii.
2.      Cunoştinţele lingvistice: punctajul reprezintă fie nota obținută la testul de limbă străină, fie nota obținută prin echivalarea nivelului corespunzător atestatelor de limbă străină depuse la dosar. În cazul rezultatelor care conțin doar nivel de limbă și nu conțin notă, punctajul se acordă după cum urmează: Nivel C2 – 10 puncte, Nivel C1 – 9 puncte, Nivel B2 – 7 puncte,  Nivel B1 – 5 puncte.
3.      Evaluarea dosarului (scrisoarea de movitație, plan de activități, recomandare),
4.      Plan de activități de practică (evaluarea efectuată de persoana desemnată din facultate),
5.      Scrisoarea de acceptare/invitație (opțional, se acordă punctaj suplimentar).

 Criteriile de departajare sunt în ordine:

  1. punctajul obținut pentru planul de activități,
  2. punctajul obţinut pentru cunoştinţele lingvistice,
  3. punctajul obținut pentru situaţia şcolară.

Ulterior deciziei comisiei de selecție afișării rezultatelor, candidații pot depune contestații privind selecția în termen de 2 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor.

ANUNȚ – 20.06.2017 – privind rezultatele selecției pentru stagii de practică Erasmus 2016-2017:

Până la data de 9 iunie 2017, un număr de 36 de dosare au fost depuse la Biroul Erasmus+ al UB, în vederea selecției pentru mobilități de practică Erasmus 2016-2017 (perioada iunie – 30 septembrie 2017). Planurile de activități de practică ale candidaților au fost transmise în facultăți, în vederea evaluării și notării acestora.

Comisia Centrală Erasmus se va întruni pentru efectuarea selecției, ulterior primirii tuturor notelor acordate de facultăți, după data de 21 iunie 2017, iar rezultatele selecției vor fi anunțate după data de 26 iunie 2017.

Rezultatele selecției pentru mobilități de practică Erasmus 2016-2017 vor fi afișate pe pagina Biroului Erasmus+, iar candidații vor fi înștiințati prin e-mail.

REZULTATELE SELECȚIEI PENTRU STAGII DE PRACTICĂ ERASMUS 2016-2017 (data afișării – 28.06.2017)

În urma analizării și evaluării dosarelor depuse pentru stagii de practică Erasmus 2016-2017, Comisia Centrală de Selecție Erasmus a decis declararea a 35 de candidați drept titulari de grant, cu finanțare Erasmus (o candidată și-a retras dosarul înaintea întrunirii Comisiei și a analizei dosarelor).

Finanțarea acestor stagii este pentru minim 60 de zile calendaristice de stagiu (stagii care să se finalizeze până cel târziu la data de 30 septembrie 2017), prin suplimentarea sumei alocate inițial pentru această selecție.

Precizăm că durata minimă a stagiului eligibilă pentru finanțare Erasmus este de 60 de zile calendaristice, un stagiu mai mic de 60 de zile nu poate fi finanțat.

Întrucât toate dosarele analizate au fost declarate admise și candidații respectivi au fost declarați titulari de grant Erasmus, nu există perioadă de contestații. 

În data de 29.06.2017 (după ora 15:00) titularii vor primi prin e-mail îndrumările și documentele aferente efectuării stagiului Erasmus.

CONTACT

Tel: +4021-307.73.23
+4021-307.73.24
+4021-307.73.83 (int. 323, 324, 383)
E-mail: contact@erasmus.unibuc.ro

Programul cu publicul:
Luni-joi: 11:00 – 13:00

Adresă
Bd. M. Kogălniceanu 36-46, camera 301, etajul 2, Sector 5, 050107, București

INTERNAŢIONAL

NOUTĂȚI

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.