Lansarea selecției centralizate pentru stagii de practică/plasament Erasmus+ de lungă durată 2024-2025
(pentru stagii de minim 2 luni – maxim 3 luni)
În conformitate cu aprobarea Biroului Executiv al Consiliului de Administrație al Universității din București, se lansează selecția centralizată pentru stagii de practică/plasament în cadrul Programului ERASMUS+ pentru mobilități KA131-2023, pentru un număr de 40 de mobilități fizice de lungă durată (cu durată de minim 2 luni, maxim 3 luni/bursier), pentru stagii derulate până cel târziu la data de 31 iulie 2025.
Selecția pentru mobilități de practică Erasmus+ 2024-2025 are loc la nivel central (Direcția Relații Internaționale/ Serviciul Erasmus și CIVIS), completând aplicația disponibilă online pe pagina de internet Erasmus aici, până cel târziu la data de 15.05.2025. Evaluarea candidaturilor și validarea acestora va fi continuă, cu condiția ca dosarul de candidatură să fie complet, conform criteriilor de eligibilitate și selecție. Rezultatele selecției vor fi publicate pe pagina Serviciului Erasmus și CIVIS aici.
Criterii de eligibilitate și selecție Erasmus+:
- să fie student/masterand/doctorand al UB (la cursuri zi), la selecția Erasmus+;
- să facă dovada cunoaşterii unei limbi străine (certificat/diplomă/atestat sau auto-evaluare, nivel minim B2).
- să prezinte o scrisoare de intenţie/motivaţie pentru efectuarea mobilității (într-o limbă străină de circulație internațională),
- să prezinte un Curriculum Vitae, în format EUROPASS (într-o limbă străină).
- să prezinte un plan de activități de practică, completând formularul Learning Agreement for Traineeship* (long term), într-o limbă străină de circulație internațională (*modelul de document este disponibil aici). Documentul trebuie avizat de către Decanul facultății UB/Responsabilul academic Erasmus din facultatea UB și aprobat inclusiv de către organizația gazdă;
- să prezinte o scrisoare de acceptare, semnată de instituția gazdă, pentru stagiul de practică prevăzut,
- să prezinte o recomandare, justificată din punct de vedere academic, pentru efectuarea mobilității de practică. Recomandarea trebuie să fie din partea unui cadru didactic universitar, din facultatea respectivă. Prezentarea recomandării reprezintă punctaj suplimentar, dar nu este obligatorie.
Conform anunţului din Apelul Naţional pentru mobilităţi Erasmus+ 2023, grantul lunar pentru un student care beneficiază de o stagiu de practică de lungă durată, de minim 2 luni (60 zile) și maxim 3 luni (90 zile), Erasmus+ este stabilit după cum urmează:
– 824 euro/lună – pentru mobilități în: Danemarca, Finlanda, Irlanda, Islanda, Liechtenstein, Luxemburg, Norvegia, Suedia, Austria, Belgia, Cipru, Franța, Grecia, Germania, Italia, Malta, Olanda, Portugalia, Spania
– 756 euro/lună – pentru mobilități în: Bulgaria, Cehia, Croația, Estonia, Letonia, Lituania, Macedonia de Nord, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ungaria.
Pentru studenţii cu oportunităţi reduse (care beneficiază de bursă socială sau care se încadrează pentru a o primi), la granturile pentru sprijinul individual de mai sus se adaugă suma suplimentară („top-up”) de 250 euro/lună.
Tipuri de organizații gazdă eligibile pentru stagiile de practică Erasmus+:
Un stagiu Erasmus+ este o perioadă de practică în străinătate într-o întreprindere, într-un institut de cercetare, într-un laborator, într-o organizație sau în orice alt loc de muncă relevant. Astfel, organizația-gazdă poate fi:
1) orice organizație publică sau privată activă pe piața muncii sau în domeniile educației, formării, tineretului, cercetării și inovării. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:
- o întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusiv întreprinderile sociale);
- un organism public de la nivel local, regional sau național;
- ambasade sau birouri consulare ale statului membru al UE de trimitere sau ale țării terțe de trimitere asociate la program;
- un partener social sau alt reprezentant al mediului profesional, inclusiv camere de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
- un institut de cercetare;
- o fundație;
- o școală/un institut/un centru educațional (de orice nivel, de la învățământul preșcolar la cel secundar superior, incluzând formarea profesională și educația adulților);
2) o organizație, o asociație, un ONG non-profit;
3) un organism care oferă servicii de orientare profesională, de consiliere profesională și de informare;
4) o instituție de învățământ superior dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program care deține o ECHE sau o instituție de învățământ superior dintr-o țară terță care nu este asociată la program recunoscută de autoritățile competente, care a semnat acorduri interinstituționale cu partenerii săi dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program înainte ca mobilitatea să aibă loc.
Următoarele tipuri de organizații NU sunt eligibile ca organizații-gazdă în cazul mobilității studenților în scopul stagiilor:
- instituțiile UE și alte organisme ale UE, inclusiv agenții specializate (lista exhaustivă a acestora este disponibilă aici);
- organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale Erasmus+ (pentru a se evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).
Pregătiri necesare:
În vederea pregatirii contractului de practică ce amenajează programul pentru plasament asumat de cele 3 părţi: student, UB şi organizația gazdă (Learning agreement for traineeship), trebuie întrunite următoarele:
- Identificarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor pe care studentul trebuie și are posibilitatea să le acumuleze în perioada de plasament.
- Identificarea foarte clară a sarcinilor pe care studentul va trebui să le îndeplinească în instituția unde se va realiza plasamentul.
- Identificarea modalității și a planului de monitorizare și evaluare a studentului în perioada stagiului de plasament.
- Stabilirea încă de la început dacă i se vor acorda studentului credite ECTS pentru activitatea sa, sau dacă această activitate va fi recunoscută doar în suplimentul la diplomă, sub formă de competențe acumulate.
După perioada de mobilitate:
– Pentru un plasament care este parte din curriculum, instituţia de trimitere trebuie să acorde recunoaştere academică pentru perioada petrecută în altă ţară prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Recunoaşterea va avea la bază contractul de practică semnat de către toate părţile înainte de începerea mobilităţii;
– Pentru cazul particular în care plasamentul nu este parte din curriculumul studentului, organizaţia de trimitere va furniza recunoaştere cel puţin prin înregistrarea acestei perioade în suplimentul la diplomă.
Va fi acordat un sprijin financiar sau vor fi percepute taxe?
Studenţii pot primi un grant Erasmus + menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii. Pe durata stagiului Erasmus, studentul nu poate beneficia de un alt sprijin financiar din partea Comisiei Europene. Plata burselor naționale către studenții care pleacă în stagii de practică Erasmus se va menține pe toată durata stagiului în străinătate.
Mai multe detalii puteți solicita la adresa contact@erasmus.unibuc.ro.
Lansarea selecției centralizate pentru doctoranzi pentru stagii de practică/plasament de scurtă durată Erasmus+ 2024
(minim 5 zile, maxim 30 de zile)
În conformitate cu aprobarea Biroului Executiv al Consiliului de Administrație al Universității din București, se lansează selecția centralizată pentru stagii de practică/plasament în cadrul Programului ERASMUS+ pentru mobilități KA131-2023, pentru un număr de 40 de mobilități fizice de scurtă durată pentru doctoranzi (minim 5 zile de activitate și maxim 30 de zile de activitate/bursier), pentru stagii derulate până cel târziu la data de 31 iulie 2025.
Selecția pentru mobilități de practică Erasmus+ 2024-2025 are loc la nivel central (Direcția Relații Internaționale/ Serviciul Erasmus și CIVIS), completând aplicația disponibilă online pe pagina de internet Erasmus aici, până cel târziu la data de 15.05.2025. Evaluarea candidaturilor și validarea acestora va fi continuă, cu condiția ca dosarul de candidatură să fie complet, conform criteriilor de eligibilitate și selecție. Rezultatele selecției vor fi publicate pe pagina Serviciului Erasmus și CIVIS aici.
Criterii de eligibilitate și selecție Erasmus+:
- să fie doctorand al UB (la cursuri zi), la selecția Erasmus;
- să facă dovada cunoaşterii unei limbi străine (certificat/diplomă/atestat sau auto-evaluare, nivel minim B2),
- să prezinte o scrisoare de intenţie/motivaţie pentru efectuarea stagiului de practică Erasmus+ (într-o limbă străină de circulație internațională),
- să prezinte un Curriculum Vitae, în format EUROPASS (într-o limbă străină).
- să prezinte un plan de activități de practică, după modelul Learning Agreement for Traineeship* (long term), într-o limbă străină de circulație internațională (*modelul de document este disponibil aici). Documentul trebuie avizat de către Decanul facultății UB/Responsabilul academic Erasmus din facultatea UB și inclusiv de către organizația gazdă;
- să prezinte o scrisoare de acceptare, semnată de instituția gazdă, pentru stagiul de practică prevăzut,
- să prezinte documentul Solicitare de participare la selecția pentru mobilități doctorale de scurtă durată Erasmus+ 2024*, semnat de Conducătorul Științific, de Decan/Directorul Școlii Doctorale, și de responsabilul Erasmus din facultate (*modelul de document este disponibil aici)
- să prezinte o recomandare, justificată din punct de vedere academic, pentru efectuarea mobilității de practică. Recomandarea trebuie să fie din partea unui cadru didactic universitar, din facultatea respectivă. Prezentarea recomandării reprezintă punctaj suplimentar, dar nu este obligatorie.
Conform anunţului din Apelul Naţional pentru mobilităţi Erasmus+ 2022, grantul lunar pentru un student care beneficiază de o stagiu de o mobilitate de lungă durată, de minim 5 zile de activitate și maxim 30 de zile de activitate/bursier Erasmus+ este stabilit după cum urmează:
– 79 euro/zi – durata stagiului între 5 și 14 zile (până la cea de a 14-a zi de activitate),
– 56 euro/zi – durata stagiului între 15 și 30 de zile (între a 15-a zi și a 30-a zi de activitate).
La durata stagiului de practică (perioada de activități) se pot adăuga maxim 2 zile pentru călătorie.
Pentru studenţii cu oportunităţi reduse (care beneficiază de bursă socială sau care se încadrează pentru a o primi), la granturile pentru sprijinul individual de mai sus se adaugă suma suplimentară („top-up”) de:
– 100 euro (o singură contribuție) pentru mobilitățile cu durată totală cuprinsă între 5-14 zile
sau
– 150 euro (o singură contribuție) pentru mobilitățile cu durată totală cuprinsă între 15-30.
Tipuri de organizații gazdă eligibile pentru stagiile de practică Erasmus+:
Un stagiu Erasmus+ este o perioadă de practică în străinătate într-o întreprindere, într-un institut de cercetare, într-un laborator, într-o organizație sau în orice alt loc de muncă relevant. Astfel, organizația-gazdă poate fi:
1) orice organizație publică sau privată activă pe piața muncii sau în domeniile educației, formării, tineretului, cercetării și inovării. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:
- o întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusiv întreprinderile sociale);
- un organism public de la nivel local, regional sau național;
- ambasade sau birouri consulare ale statului membru al UE de trimitere sau ale țării terțe de trimitere asociate la program;
- un partener social sau alt reprezentant al mediului profesional, inclusiv camere de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
- un institut de cercetare;
- o fundație;
- o școală/un institut/un centru educațional (de orice nivel, de la învățământul preșcolar la cel secundar superior, incluzând formarea profesională și educația adulților);
2) o organizație, o asociație, un ONG non-profit;
3) un organism care oferă servicii de orientare profesională, de consiliere profesională și de informare;
4) o instituție de învățământ superior dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program care deține o ECHE sau o instituție de învățământ superior dintr-o țară terță care nu este asociată la program recunoscută de autoritățile competente, care a semnat acorduri interinstituționale cu partenerii săi dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program înainte ca mobilitatea să aibă loc.
Următoarele tipuri de organizații NU sunt eligibile ca organizații-gazdă în cazul mobilității studenților în scopul stagiilor:
- instituțiile UE și alte organisme ale UE, inclusiv agenții specializate (lista exhaustivă a acestora este disponibilă aici);
- organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale Erasmus+ (pentru a se evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).
Pregătiri necesare:
În vederea pregatirii contractului de practică ce amenajează programul pentru plasament asumat de cele 3 părţi: student, UB şi organizația gazdă (Learning agreement for traineeship), trebuie întrunite următoarele:
- Identificarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor pe care studentul trebuie și are posibilitatea să le acumuleze în perioada de plasament.
- Identificarea foarte clară a sarcinilor pe care studentul va trebui să le îndeplinească în instituția unde se va realiza plasamentul.
- Identificarea modalității și a planului de monitorizare și evaluare a studentului în perioada stagiului de plasament.
- Stabilirea încă de la început dacă i se vor acorda studentului credite ECTS pentru activitatea sa, sau dacă această activitate va fi recunoscută doar în suplimentul la diplomă, sub formă de competențe acumulate.
După perioada de mobilitate:
– Pentru un plasament care este parte din curriculum, instituţia de trimitere trebuie să acorde recunoaştere academică pentru perioada petrecută în altă ţară prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Recunoaşterea va avea la bază contractul de practică semnat de către toate părţile înainte de începerea mobilităţii;
– Pentru cazul particular în care plasamentul nu este parte din curriculumul studentului, organizaţia de trimitere va furniza recunoaştere cel puţin prin înregistrarea acestei perioade în suplimentul la diplomă.
Va fi acordat un sprijin financiar sau vor fi percepute taxe?
Studenţii pot primi un grant Erasmus + menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii. Pe durata stagiului Erasmus, studentul nu poate beneficia de un alt sprijin financiar din partea Comisiei Europene. Plata burselor naționale către studenții care pleacă în stagii de practică Erasmus se va menține pe toată durata stagiului în străinătate.
Mai multe detalii puteți solicita la adresa contact@erasmus.unibuc.ro.
Lansarea selecției centralizate pentru stagii de practică/plasament Erasmus+ 2024
(pentru stagii de minim 2 luni – maxim 3 luni)
În conformitate cu aprobarea Biroului Executiv al Consiliului de Administrație al Universității din București, se lansează selecția centralizată pentru stagii de practică/plasament în cadrul Programului ERASMUS+ pentru mobilități KA131-2022, pentru un număr de 50 de mobilități fizice de lungă durată (cu durată de minim 2 luni, maxim 3 luni/bursier), pentru stagii derulate în perioada până cel târziu la data de 31 iulie 2024.
Selecția pentru mobilități de practică Erasmus+ 2024 are loc la nivel central (Direcția Relații Internaționale/ Biroul Erasmus+), completând aplicația disponibilă online pe pagina de internet Erasmus, aici, până cel târziu la data de 15.05.2023. Evaluarea candidaturilor și validarea acestora va fi continuă, cu condiția ca dosarul de candidatură să fie complet, conform criteriilor de eligibilitate și selecție. Rezultatele selecției vor fi publicate pe pagina Biroului Erasmus+, aici.
Criterii de eligibilitate și selecție Erasmus+:
- să fie student/masterand/doctorand al UB (la cursuri zi), la selecția Erasmus;
- să facă dovada cunoaşterii unei limbi străine (certificat/diplomă/atestat sau auto-evaluare, nivel minim B2).
- să prezinte o scrisoare de intenţie/motivaţie pentru efectuarea mobilității (într-o limbă străină de circulație internațională),
- să prezinte un Curriculum Vitae, în format EUROPASS (într-o limbă străină).
- să prezinte un plan de activități de practică, după modelul Learning Agreement for Traineeship* (long term), într-o limbă străină de circulație internațională (*modelul de document este disponibil aici). Documentul trebuie avizat de către Decanul facultății UB/Responsabilul academic Erasmus din facultatea UB și inclusiv de către organizația gazdă.;
- să prezinte o scrisoare de acceptare, semnată de instituția gazdă, pentru stagiul de practică prevăzut,
- să prezinte o recomandare, justificată din punct de vedere academic, pentru efectuarea mobilității de practică. Recomandarea trebuie să fie din partea unui cadru didactic universitar, din facultatea respectivă. Prezentarea recomandării reprezintă punctaj suplimentar, dar nu este obligatorie.
Conform anunţului din Apelul Naţional pentru mobilităţi Erasmus+ 2022, grantul lunar pentru un student care beneficiază de o stagiu de practică de lungă durată, de minim 2 luni (60 zile) și maxim 3 luni (90 zile), Erasmus+ este stabilit după cum urmează:
– 750 euro/lună – pentru mobilități în: Danemarca, Finlanda, Irlanda, Islanda, Liechtenstein, Luxemburg, Norvegia, Suedia, Austria, Belgia, Cipru, Franța, Grecia, Germania, Italia, Malta, Olanda, Portugalia, Spania
– 690 euro/lună – pentru mobilități în: Bulgaria, Cehia, Croația, Estonia, Letonia, Lituania, Macedonia de Nord Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ungaria.
Tipuri de organizații gazdă eligibile pentru stagiile de practică Erasmus+:
Un stagiu Erasmus+ este o perioadă de practică în străinătate într-o întreprindere, într-un institut de cercetare, într-un laborator, într-o organizație sau în orice alt loc de muncă relevant. Astfel, organizația-gazdă poate fi:
1) orice organizație publică sau privată activă pe piața muncii sau în domeniile educației, formării, tineretului, cercetării și inovării. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:
- o întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusiv întreprinderile sociale);
- un organism public de la nivel local, regional sau național;
- ambasade sau birouri consulare ale statului membru al UE de trimitere sau ale țării terțe de trimitere asociate la program;
- un partener social sau alt reprezentant al mediului profesional, inclusiv camere de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
- un institut de cercetare;
- o fundație;
- o școală/un institut/un centru educațional (de orice nivel, de la învățământul preșcolar la cel secundar superior, incluzând formarea profesională și educația adulților);
2) o organizație, o asociație, un ONG non-profit;
3) un organism care oferă servicii de orientare profesională, de consiliere profesională și de informare;
4) o instituție de învățământ superior dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program care deține o ECHE sau o instituție de învățământ superior dintr-o țară terță care nu este asociată la program recunoscută de autoritățile competente, care a semnat acorduri interinstituționale cu partenerii săi dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program înainte ca mobilitatea să aibă loc.
Următoarele tipuri de organizații nu sunt eligibile ca organizații-gazdă în cazul mobilității studenților în scopul stagiilor:
– instituțiile UE și alte organisme ale UE, inclusiv agenții specializate (lista exhaustivă a acestora este disponibilă aici);
– organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale Erasmus+ (pentru a se evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).
Pregătiri necesare:
În vederea pregatirii contractului de practică ce amenajează programul pentru plasament asumat de cele 3 părţi: student, UB şi organizația gazdă (Learning agreement for traineeship), trebuie întrunite următoarele:
a) Identificarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor pe care studentul trebuie și are posibilitatea să le acumuleze în perioada de plasament.
b) Identificarea foarte clară a sarcinilor pe care studentul va trebui să le îndeplinească în instituția unde se va realiza plasamentul.
c) Identificarea modalității și a planului de monitorizare și evaluare a studentului în perioada stagiului de plasament.
d) Stabilirea încă de la început dacă i se vor acorda studentului credite ECTS pentru activitatea sa, sau dacă această activitate va fi recunoscută doar în suplimentul la diplomă, sub formă de competențe acumulate.
După perioada de mobilitate:
– Pentru un plasament care este parte din curriculum, instituţia de trimitere trebuie să acorde recunoaştere academică pentru perioada petrecută în altă ţară prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Recunoaşterea va avea la bază contractul de practică semnat de către toate părţile înainte de începerea mobilităţii;
– Pentru cazul particular în care plasamentul nu este parte din curriculumul studentului, organizaţia de trimitere va furniza recunoaştere cel puţin prin înregistrarea acestei perioade în suplimentul la diplomă.
Va fi acordat un sprijin financiar sau vor fi percepute taxe?
Studenţii pot primi un grant Erasmus + menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii. Pe durata stagiului Erasmus, studentul nu poate beneficia de un alt sprijin financiar din partea Comisiei Europene. Plata burselor naționale către studenții care pleacă în stagii de practică Erasmus se va menține pe toată durata stagiului în străinătate.
Mai multe detalii puteți solicita la adresa contact@erasmus.unibuc.ro.
Lansarea selecției centralizate pentru doctoranzi
pentru stagii de practică/plasament de scurtă durată Erasmus+ 2024 stagii
(minim 5 zile, maxim 30 de zile)
În conformitate cu aprobarea Biroului Executiv al Consiliului de Administrație al Universității din București, se lansează selecția centralizată pentru stagii de practică/plasament în cadrul Programului ERASMUS+ pentru mobilități KA131-2022, 50 de mobilități fizice de scurtă durată pentru doctoranzi (minim 5 zile de activitate și maxim 30 de zile de activitate/bursier), pentru stagii derulate în perioada până cel târziu la data de 31 iulie 2024.
Selecția pentru mobilități de practică Erasmus+ 2024 are loc la nivel central (Direcția Relații Internaționale/ Biroul Erasmus+), completând aplicația disponibilă online pe pagina de internet Erasmus, aici, până cel târziu la data de 15.05.2023. Evaluarea candidaturilor și validarea acestora va fi continuă, cu condiția ca dosarul de candidatură să fie complet, conform criteriilor de eligibilitate și selecție. Rezultatele selecției vor fi publicate pe pagina Biroului Erasmus+, aici.
Criterii de eligibilitate și selecție Erasmus+:
- să fie doctorand al UB (la cursuri zi), la selecția Erasmus;
- să facă dovada cunoaşterii unei limbi străine (certificat/diplomă/atestat sau auto-evaluare, nivel minim B2),
- să prezinte o scrisoare de intenţie/motivaţie pentru efectuarea stagiului de practică Erasmus+ (într-o limbă străină de circulație internațională),
- să prezinte un Curriculum Vitae, în format EUROPASS (într-o limbă străină).
- să prezinte un plan de activități de practică, după modelul Learning Agreement for Traineeship* (long term), într-o limbă străină de circulație internațională (*modelul de document este disponibil aici). Documentul trebuie avizat de către Decanul facultății UB/Responsabilul academic Erasmus din facultatea UB și inclusiv de către organizația gazdă;
- să prezinte o scrisoare de acceptare, semnată de instituția gazdă, pentru stagiul de practică prevăzut,
- să prezinte documentul Solicitare de participare la selecția pentru mobilități doctorale de scurtă durată Erasmus+ 2024*, semnat de Conducătorul Științific, de Decan/Directorul Școlii Doctorale, și de responsabilul Erasmus din facultate (*modelul de document este disponibil aici)
- să prezinte o recomandare, justificată din punct de vedere academic, pentru efectuarea mobilității de practică. Recomandarea trebuie să fie din partea unui cadru didactic universitar, din facultatea respectivă. Prezentarea recomandării reprezintă punctaj suplimentar, dar nu este obligatorie.
Conform anunţului din Apelul Naţional pentru mobilităţi Erasmus+ 2022, grantul lunar pentru un student care beneficiază de o stagiu de o mobilitate de lungă durată, de minim 5 zile de activitate și maxim 30 de zile de activitate/bursier Erasmus+ este stabilit după cum urmează:
– 70 euro/zi – durata stagiului între 5 și 14 zile (până la cea de a 14-a zi de activitate),
– 50 euro/zi – durata stagiului între 15 și 30 de zile (între a 15-a zi și a 30-a zi de activitate).
Tipuri de organizații gazdă eligibile pentru stagiile de practică Erasmus+:
Un stagiu Erasmus+ este o perioadă de practică în străinătate într-o întreprindere, într-un institut de cercetare, într-un laborator, într-o organizație sau în orice alt loc de muncă relevant. Astfel, organizația-gazdă poate fi:
1) orice organizație publică sau privată activă pe piața muncii sau în domeniile educației, formării, tineretului, cercetării și inovării. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:
- o întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusiv întreprinderile sociale);
- un organism public de la nivel local, regional sau național;
- ambasade sau birouri consulare ale statului membru al UE de trimitere sau ale țării terțe de trimitere asociate la program;
- un partener social sau alt reprezentant al mediului profesional, inclusiv camere de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
- un institut de cercetare;
- o fundație;
- o școală/un institut/un centru educațional (de orice nivel, de la învățământul preșcolar la cel secundar superior, incluzând formarea profesională și educația adulților);
2) o organizație, o asociație, un ONG non-profit;
3) un organism care oferă servicii de orientare profesională, de consiliere profesională și de informare;
4) o instituție de învățământ superior dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program care deține o ECHE sau o instituție de învățământ superior dintr-o țară terță care nu este asociată la program recunoscută de autoritățile competente, care a semnat acorduri interinstituționale cu partenerii săi dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program înainte ca mobilitatea să aibă loc.
Următoarele tipuri de organizații nu sunt eligibile ca organizații-gazdă în cazul mobilității studenților în scopul stagiilor:
– instituțiile UE și alte organisme ale UE, inclusiv agenții specializate (lista exhaustivă a acestora este disponibilă aici);
– organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale Erasmus+ (pentru a se evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).
Pregătiri necesare:
În vederea pregatirii contractului de practică ce amenajează programul pentru plasament asumat de cele 3 părţi: student, UB şi organizația gazdă (Learning agreement for traineeship), trebuie întrunite următoarele:
a) Identificarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor pe care studentul trebuie și are posibilitatea să le acumuleze în perioada de plasament.
b) Identificarea foarte clară a sarcinilor pe care studentul va trebui să le îndeplinească în instituția unde se va realiza plasamentul.
c) Identificarea modalității și a planului de monitorizare și evaluare a studentului în perioada stagiului de plasament.
d) Stabilirea încă de la început dacă i se vor acorda studentului credite ECTS pentru activitatea sa, sau dacă această activitate va fi recunoscută doar în suplimentul la diplomă, sub formă de competențe acumulate.
După perioada de mobilitate:
– Pentru un plasament care este parte din curriculum, instituţia de trimitere trebuie să acorde recunoaştere academică pentru perioada petrecută în altă ţară prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Recunoaşterea va avea la bază contractul de practică semnat de către toate părţile înainte de începerea mobilităţii;
– Pentru cazul particular în care plasamentul nu este parte din curriculumul studentului, organizaţia de trimitere va furniza recunoaştere cel puţin prin înregistrarea acestei perioade în suplimentul la diplomă.
Va fi acordat un sprijin financiar sau vor fi percepute taxe?
Studenţii pot primi un grant Erasmus + menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii. Pe durata stagiului Erasmus, studentul nu poate beneficia de un alt sprijin financiar din partea Comisiei Europene. Plata burselor naționale către studenții care pleacă în stagii de practică Erasmus se va menține pe toată durata stagiului în străinătate.
Mai multe detalii puteți solicita la adresa contact@erasmus.unibuc.ro.
Data afișării – 09.07.2019
În urma analizării și evaluării dosarelor depuse pentru stagii de practică Erasmus 2018-2019 (runda iulie 2019), Comisia Centrală de Selecție Erasmus a decis declararea a 45 de candidați drept titulari de grant, cu finanțare Erasmus. Candidații care au depus mai multe dosare vor putea beneficia de o singură mobilitate, într-o singură instituție gazdă.
Finanțarea acestor stagii este pentru minim 60 de zile calendaristice de stagiu (stagii care să se finalizeze până cel târziu la data de 30 mai 2020). Durata minimă a stagiului, eligibilă pentru finanțare Erasmus, este de 60 de zile calendaristice, un stagiu mai mic de 60 de zile calendaristice nu poate fi finanțat. Întrucât toate dosarele analizate au fost declarate admise și candidații respectivi au fost declarați titulari de grant Erasmus, nu există perioadă de contestații. Titularii acestei runde de selecție vor primi prin e-mail îndrumările și documentele aferente efectuării stagiului Erasmus.
Nr. crt. NUME și PRENUME Facultatea UB Nivel studiu ȚARA gazdă Rezultat selecție
1 ANGHEL Adriana Chimie Licență Franța titular
2 ANGHELESCU Irina Limbi şi Literaturi Străine Licență Germania (4 dosare depuse) titular o destinație
3 BĂDESCU-SINGUREANU Codruța-Cristiana Chimie Licență Franța titular
4 CATRANGIU Elena Corina Istorie Master Franța titular
5 CEAUȘESCU Ciprian Mihai Matematică și Informatică Master Austria titular
6 COBELI Ștefan Matei Matematică și Informatică Master Germania titular
7 DASCĂLU Andreea Silvia Ştiinţe Politice Master Spania/Belgia titular
8 DAVID Andrei-Mircea Limbi şi Literaturi Străine Master Italia titular
9 DOBOȘ Petronela-Alina Ştiinţe Politice Master Anglia titular
10 DOBRE Adela-Florentina Chimie Licență Franța titular
11 FLOREA Teodora Psihologie și Științele Educației Master Grecia titular
12 FLOREA Vasile Teologie Ortodoxă Master Grecia titular
13 GĂITAN Tudor Ştiinţe Politice Licență Anglia titular
14 GHERASE Andra-Ada Istorie Master Franța titular
15 GRĂDINARU Laura Sociologie și Asistență Socială Master Spania titular
16 ICHIM Ruxandra Ştiinţe Politice Master Italia titular
17 IONETE Cristina Ioana Chimie Licență Franța titular
18 IORDACHE Adrian Teologie Ortodoxă Licență Grecia titular
19 LICIU Ioan Alexandru Filosofie Master Marea Britanie titular
20 MANEA Ionuț Andrei Limbi şi Literaturi Străine Doctorat Irlanda titular
21 MANOLACHE Ioan-Daniel Teologie Ortodoxă Master Grecia titular
22 MATACHE Camelia Sociologie și Asistență Socială Master Lituania titular
23 MUJADDID Rana Akkas Administrație și Afaceri Licență Polonia / Lituania (2 dosare depuse) titular o destinație
24 MUNTEANU Daniela Andreea Ştiinţe Politice Master Austria titular
25 NĂSTĂSACHE Nicolae Teologie Ortodoxă Licență Grecia titular
26 NICHITA Alexandra Ionela Limbi şi Literaturi Străine Licență Portugalia titular
27 NISTOR Livia-Maria Limbi şi Literaturi Străine Doctorat Bulgaria titular
28 NISTOROI Fatme-Ramona Istorie Master Franța (2 dosare depuse) titular o destinație
29 NIȚESCU Filip Teologie Ortodoxă Licență Grecia titular
30 PANDURU Iuliana Amina Administrație și Afaceri Licență Germania/Italia/Franța (3 dosare depuse) titular o destinație
31 PASCAL Maria Daniela Geografie Doctorat Franța titular
32 PETRE Alexandru Marian Titel Teologie Ortodoxă Master Belgia titular
33 POPESCU Eduard Mario Ştiinţe Politice Master Cehia titular
34 RADU Constantin Teologie Ortodoxă Licență Grecia titular
35 RĂDUCĂ Mihai Florin Chimie Doctorat Franța titular
36 RĂDULESCU Andreea Alexandra Ştiinţe Politice Master Italia titular
37 SOVIANY Petru Teodor Octavian Matematică și Informatică Doctorat Italia titular
38 SPÎNU Cristian-Andrei Chimie Doctorat Franța titular
39 TARĂU Alin Ionuț Teologie Ortodoxă Master Grecia titular
40 TEODORU Cristina Sociologie și Asistență Socială Master Slovacia titular
41 TOMA Alina Maria Geografie Doctorat Franța titular
42 ȚURCANAȘU Raluca Ioana Litere-CESI - Centrul de Excelenţă în Studiul Imaginii Master Franța titular
43 ȚUȚUIANU Laurențiu Florin Geografie Doctorat Ungaria titular
44 VASILE Ștefan Teologie Ortodoxă Master Grecia titular
45 VICU Ioana-Sorana Biologie Master Olanda titular
Selecție Erasmus – mobilități de practică 2018 – 2019 (derulate în perioada iulie 2019 – mai 2020)
Universitatea din București a decis în Biroul Executiv al Consiliului de Administrație din 24 iunie 2019 lansarea selecției pentru stagii de mobilități pentru stagii de practică în cadrul Programului ERASMUS, ce se vor derula în perioada iulie 2019 – 30 mai 2020, cu finanțare din fonduri ERASMUS 2018 – 2019, capitolul SMP (student mobility for placement), pentru un număr de 100 mobilități, cu un total de finanțare de 216.000 EURO.
Numărul de locuri rămase libere după această rundă de selecție vor fi scoase din nou la concurs în runda din luna octombrie 2019.
Selecția pentru aceste mobilități va avea lor la nivel central, la Biroul Erasmus+ al UB, nu la nivelul fiecărei facultăți.
Candidații pot depune la Biroul ERASMUS+ al UB până la data de 4 iulie 2019 (ora 13:00) dosarele pentru selecție, respectiv :
- Curiculum vitae, format Europass, într-o limbă străină,
- Atestat de cunoaștere a unei limbi străine (copie) – recomandat nivel minim B2,
- Carnet de student, vizat de facultatea UB pentru anul academic 2018-2019,
- Scrisoare de motivație, într-o limbă străină,
- Plan de activități de practică pe durata stagiului Erasmus (care să conțină activitățile propuse a se desfășura în instituția gazdă) – se completează formularul Learning Agreement for Traineeship în 2 exemplare, semnate doar la nivel de facultate din UB. (descarcă Learning Agreement for traineeships 2018-2019)
- Recomandare din partea conducătorului de lucrare de licență/dizertație/doctorat care să conțină acordul pentru respectivul stagiul de practică Erasmus (opțional, reprezintă un plus la punctaj),
- Scrisoarea de acceptare pentru perioada stagiului de formare Erasmus, semnată de instituția gazdă (opțional; reprezintă un plus la punctaj).
- Copie după cartea de identitate.
PRECIZARE: candidații trebuie să identifice personal instituția care îi poate accepta pentru un stagiu de practică și să solicite personal scrisoarea de aceeptare.
Criterii de eligibilitate și selecție:
- să fie înmatriculat în anul 2018-2019 în calitate de student/masterand/doctorand al Universităţii din Bucureşti (la cursuri zi);
- să facă dovada cunoaşterii unei limbi străine (certificat/diplomă/atestat – nivel minim B2);
- să prezinte o scrisoare de intenţie/motivaţie într-o limbă străină;
- să prezinte un curriculum vitae, în format EUROPASS, într-o limbă străină;
- să prezinte un plan de activități de practică, după modelul Learning Agreement for Traineeship (Learning Agreement for traineeships 2018-2019)
- să prezinte o scrisoare de acceptare pentru stagiul de practică prevăzut (opțional).
Stagiile de practică Erasmus vor fi finanțate pentru o perioada de minim 2 luni (60 de zile calendaristice) si maxim 3 luni (stagiile se pot efectua până la data de 30.05.2020 maxim).
Conform deciziei Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) şi anunţului din Apelul Naţional pentru mobilităţi 2018, grantul lunar pentru un student care beneficiază de stagiu de practică ERASMUS este stabilit după cum urmează:
Țara de destinație | Grant € / lună* |
Austria, Belgia, Cipru, Grecia, Germania, Finlanda, Franţa, Irlanda, Italia, Islanda, Liechtenstein, Luxemburg, Norvegia, Malta, Marea Britanie, Olanda, Portugalia, Spania, Danemarca, Suedia | 720 |
Bulgaria, Croatia, Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, FYRO Macedonia, Polonia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Turcia. | 670 |
*luna este calculată la 30 zile.
Organizaţiile de primire pentru stagii de practică pot fi instituţii publice/private de pe piaţa muncii:
- orice organism public sau privat activ pe piața forței de muncă sau în domeniile educației, formării și tineretului. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:
- întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusive întreprinderile sociale);
- un organism public la nivel local, regional sau național;
- un partener social sau alt reprezentant din domeniul forței de muncă, inclusiv camerele de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
- un institut de cercetare;
- o fundație;
- o școală/un institut/un centru educațional (la orice nivel, de la învățământul pre-școlar la cel secundar superior, inclusiv formarea profesională și educația adulților);
- organizație, o asociație, un ONG non-profit;
- un organism care oferă servicii de orientare profesională, consigliere profesională și informare;
- instituție de învățământ superior dintr-o țară participantă la program.
Următoarele tipuri de organizații nu sunt eligibile ca organizații gazdă pentru stagii dedicate studenților:
- instituții ale UE și alte organisme ale UE, inclusiv agențiile specializate (lista completă a acestora este disponibilă pe site-ul ec.europa.eu/institutions/index_ro.htm);
- organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale (pentru a evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).
Pregătiri necesare:
Înainte de plecare studentul Erasmus va semna un contract de practică ce amenajează programul pentru plasament asumat de cele 3 părţi: student, instituţia de trimitere şi întreprindere (Learning agreement for traineeship).
În vederea realizării documentului de ”Learning agreement for traineeship (Acord de formare pentru plasament) coordonatorul studentului din facultatea UB trebuie să se pună de acord cu coordonatorul din instituția gazdă (supervisor) pentru:
a) Identificarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor pe care studentul trebuie și are posibilitatea să le acumuleze în perioada de plasament.
b) Identificarea foarte clară a sarcinilor pe care studentul va trebui să le îndeplinească în instituția unde se va realiza plasamentul.
c) Identificarea modalității și a planului de monitorizare și evaluare a studentului în perioada stagiului de plasament.
d) Stabilirea încă de la început dacă i se vor acorda studentului credite ECTS pentru activitatea sa, sau dacă această activitate va fi recunoscută doar în suplimentul la diplomă, sub formă de competențe acumulate.
După perioada de mobilitate:
– Pentru un plasament care este parte din curriculum, instituţia de trimitere trebuie să acorde recunoaştere academică pentru perioada petrecută în altă ţară prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Recunoaşterea va avea la bază contractul de practică semnat de către toate părţile înainte de începerea mobilităţii;
– Pentru cazul particular în care plasamentul nu este parte din curriculumul studentului, organizaţia de trimitere va furniza recunoaştere cel puţin prin înregistrarea acestei perioade în suplimentul la diplomă.
Va fi acordat un sprijin financiar sau vor fi percepute taxe?
Studenţii pot primi un grant Erasmus + menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii. Pe durata stagiului Erasmus, studentul nu poate beneficia de un alt sprijin financiar din partea Comisiei Europene.
Plata burselor naționale către studenții care pleacă în stagii de practică Erasmus se va menține pe toată durata stagiului în străinătate.
Selecția dosarelor va avea lor la nivelul Biroului Erasmus+ al UB.
Punctajul pentru selecție este realizat prin media artimetică a punctajului acordat pentru următoarele criterii (punctaj între 1 şi 10, 10 reprezentând punctaj maxim):
- Evaluarea dosarului,
- Scrisoarea de acceptare/invitație (opțional, se acordă punctaj suplimentar).
- Recomandare din partea conducătorului de lucrare de licență/dizertație/doctorat care să conțină acordul pentru respectivul stagiul de practică Erasmus (opțional, se acordă punctaj suplimentar).
Ulterior deciziei comisiei de selecție afișării rezultatelor, candidații pot depune contestații privind selecția în termen de 2 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor.
Selecție Erasmus – mobilități de practică 2017-2018 (semestrul al doilea) – runda a doua de selecție
ANUNȚ – REZULTATELE SELECȚIEI PENTRU STAGII DE PRACTICĂ ERASMUS 2017 – 2018 (RUNDA A DOUA)
(data afișării – 10.07.2018)
În urma analizării și evaluării dosarelor depuse pentru stagii de practică Erasmus 2017-2018 (runda a doua de selecție), Comisia Centrală de Selecție Erasmus a decis declararea a 17 de candidați drept titulari de grant, cu finanțare Erasmus. Finanțarea acestor stagii este pentru minim 60 de zile calendaristice de stagiu (stagii care să se finalizeze până cel târziu la data de 30 septembrie 2018). Precizăm că durata minimă a stagiului, eligibilă pentru finanțare Erasmus, este de 60 de zile calendaristice, un stagiu mai mic de 60 de zile calendaristice nu poate fi finanțat. Întrucât toate dosarele analizate au fost declarate admise și candidații respectivi au fost declarați titulari de grant Erasmus, nu există perioadă de contestații. Titularii de acestei runde de selecție vor primi prin e-mail îndrumările și documentele aferente efectuării stagiului Erasmus.
Nr. crt. NUME si PRENUME candidat Rezultatele selecției pentru Runda a doua – stagii de practică Erasmus 2017 – 2018
1 BALABAN Ioan Titular de grant Erasmus
2 BENCHEA Radu Alexandru Titular de grant Erasmus
3 CHIRIAC Irina Raluca Titular de grant Erasmus
4 EL FERGANI Magdi Belkassim Titular de grant Erasmus
5 FĂT Cristina Ioana Titular de grant Erasmus
6 FEKETE Matei Titular de grant Erasmus
7 GRĂDINARU Florentina Georgiana Titular de grant Erasmus
8 MANEA Ionuț Andrei Titular de grant Erasmus
9 NEGREA Cristina Ioana Titular de grant Erasmus
10 NISTOROI Fatme Ramona Titular de grant Erasmus
11 PACU Ana Titular de grant Erasmus
12 PETCU Daniela Andreea Titular de grant Erasmus
13 PÎRLEA Luminița Titular de grant Erasmus
14 RADU Constantin Titular de grant Erasmus
15 STANCU Alexandru Ionuț Titular de grant Erasmus
16 STĂNCUȚ Diana Ioana Titular de grant Erasmus
17 ZISU Iunia Elena Titular de grant Erasmus
ANUNȚ – REZULTATELE SELECȚIEI PENTRU STAGII DE PRACTICĂ ERASMUS 2017 – 2018 (RUNDA 1) (data afișării – 28.06.2018)În urma analizării și evaluării dosarelor depuse pentru stagii de practică Erasmus 2017-2018, Comisia Centrală de Selecție Erasmus a decis declararea a 20 de candidați drept titulari de grant, cu finanțare Erasmus (doi candidați și-au retras dosarul înaintea întrunirii Comisiei și a analizei dosarelor).Finanțarea acestor stagii este pentru minim 60 de zile calendaristice de stagiu (stagii care să se finalizeze până cel târziu la data de 30 septembrie 2018).Precizăm că durata minimă a stagiului, eligibilă pentru finanțare Erasmus, este de 60 de zile calendaristice, un stagiu mai mic de 60 de zile calendaristice nu poate fi finanțat.Întrucât toate dosarele analizate au fost declarate admise și candidații respectivi au fost declarați titulari de grant Erasmus, nu există perioadă de contestații. Titularii de acestei runde de selecție vor primi prin e-mail îndrumările și documentele aferente efectuării stagiului Erasmus.
Nr. crt. NUME ȘI PRENUME Rezultatele selecției pentru Runda 1 – stagii de practică Erasmus 2017-2018
1 ANDOR Elena Patricia Titular de grant Erasmus
2 ANGHELEA Andreea Titular de grant Erasmus
3 BOGACIU Cristian Alexandru Titular de grant Erasmus
4 BREZEANU Laura Cristina Titular de grant Erasmus
5 CĂPĂTÂNĂ Delia Gabriela Titular de grant Erasmus
6 CHICOȘ Andreia Paula Titular de grant Erasmus
7 GHERMAN Bianca Mihaela Titular de grant Erasmus
8 ILIE Bogdan Titular de grant Erasmus
9 IONESCU Ștefan Aureliu Titular de grant Erasmus
10 MAFTEI Mihai Titular de grant Erasmus
11 MIKOLA Clara Ioana Titular de grant Erasmus
12 MOROȘANU Gabriela Adina Titular de grant Erasmus
13 MURARIU-KOVACS Denisa Titular de grant Erasmus
14 NICOLAE Elisabeta Mădălina Titular de grant Erasmus
15 NISTOR Livia Maria Titular de grant Erasmus
16 OANCEA Adrian Teodor Titular de grant Erasmus
17 PAPADOPOL George Alexandru Titular de grant Erasmus
18 PODARU Ionela Alice Titular de grant Erasmus
19 SDRĂILĂ Ioana Cosmina Titular de grant Erasmus
20 TUDOR Bianca-Alexandra Titular de grant Erasmus
1 FEKETE Matei Dosar retras
2 STANCU Alexandru Ionuț Dosar retras
Data publicării 11 iunie 2018
Universitatea din București a decis în Biroul Executiv al Consiliului de Administrație din data de 11 iunie 2018 lansarea rundei a doua de selecție pentru mobilități de practică Erasmus 2017-2018, pentru un număr de 28 de locuri disponibile.
Dosarele pentru runda a doua de selecție se pot depune la Biroul Erasmus+ al UB în perioada 12 iunie – 26 iunie (în intervalul orar 10:00 – 16:00).
Candidații pot depune până la data de 26 iunie 2018 (ora 16:00) dosarele pentru selecție, respectiv :
- Curiculum vitae, format Europass, într-o limbă străină,
- Atestat de cunoaștere a unei limbi străine (copie) – nivel minim B2,
- Situație Școlară,
- Scrisoare de motivație, într-o limbă străină,
- Plan de activități de practică pe durata stagiului Erasmus (care să conțină activitățile propuse a se desfășura în instituția gazdă) – se completează formularul Learning Agreement for Traineeship în 3 exemplare, semnate doar la nivel de facultate din UB. (descarcă Learning Agreement for traineeships 2017-2018)
- Recomandare din partea conducătorului de lucrare de licență/dizertație/doctorat care să conțină acordul pentru respectivul stagiul de practică Erasmus,
- Copie după cartea de identitate.
- Scrisoarea de acceptare pentru perioada stagiului de formare Erasmus, semnată de instituția gazdă (opțional; reprezintă un plus la punctaj).
Toate condițiile și criteriile pentru selecția Erasmus mobilități de practică 2017-2018, afișate mai jos, rămân neschimbate
Selecția pentru aceste mobilități va avea lor la nivel central, la Biroul Erasmus+ al UB, nu la nivelul fiecărei facultăți.
Candidații pot depune la Biroul ERASMUS+ al UB până la data de 8 iunie 2018 (ora 13:00) dosarele pentru selecție, respectiv :
- Curiculum vitae, format Europass, într-o limbă străină,
- Atestat de cunoaștere a unei limbi străine (copie) – nivel minim B2,
- Situație Școlară,
- Scrisoare de motivație, într-o limbă străină,
- Plan de activități de practică pe durata stagiului Erasmus (care să conțină activitățile propuse a se desfășura în instituția gazdă) – se completează formularul Learning Agreement for Traineeship în 3 exemplare, semnate doar la nivel de facultate din UB. (descarcă Learning Agreement for traineeships 2017-2018)
- Recomandare din partea conducătorului de lucrare de licență/dizertație/doctorat care să conțină acordul pentru respectivul stagiul de practică Erasmus,
- Copie după cartea de identitate.
- Scrisoarea de acceptare pentru perioada stagiului de formare Erasmus, semnată de instituția gazdă (opțional; reprezintă un plus la punctaj).
PRECIZARE: candidații trebuie să identifice personal instituția care îi poate accepta pentru un stagiu de practică și să solicite personal scrisoarea de aceeptare.
Criterii de eligibilitate și selecție:
- să fie student/masterand/doctorand al Universităţii din Bucureşti (la cursuri zi) – la selecție și pe durata stagiului de practică Erasmus;
- să facă dovada cunoaşterii unei limbi străine (certificat/diplomă/atestat – nivel minim B2);
- să nu aibă nicio restanță / să fie integraliști;
- să aibă media școlară minim 7,50 (din anii academici anteriori și inclusiv semestrul I din a.a. 2017-2018);
- să prezinte o scrisoare de intenţie/motivaţie într-o limbă străină;
- să prezinte un curriculum vitae, în format EUROPASS, într-o limbă străină;
- să prezinte un plan de activități de practică, după modelul Learning Agreement for Traineeship (Learning Agreement for traineeships 2017-2018)
- să prezinte o scrisoare de acceptare pentru stagiul de practică prevăzut (opțional).
Stagiile de practică Erasmus vor fi finanțate pentru o perioada de minim 2 luni si maxim 3 luni (stagiile se pot efectua până la data de 30.09.2018 maxim).
Conform deciziei Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) şi anunţului din Apelul Naţional pentru mobilităţi 2017, grantul lunar pentru un student care beneficiază de stagiu de practică ERASMUS este stabilit după cum urmează:
Țara de destinație |
Grant € / lună* |
Austria, Belgia, Croația, Cehia, Cipru, Grecia, Germania, Finlanda, Franța, Irlanda, Italia, Islanda, Liechtenstein, Luxemburg, Norvegia, Marea Britanie, Olanda, Portugalia, Slovenia, Spania, Turcia, Danemarca, Suedia |
700 |
Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, FYRO Macedonia, Malta, Polonia, Slovacia, Ungaria. |
650 |
*luna este calculată la 30 zile.
Organizaţiile de primire pentru stagii de practică pot fi instituţii publice/private de pe piaţa muncii:
- orice organism public sau privat activ pe piața forței de muncă sau în domeniile educației, formării și tineretului. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:
- întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusive întreprinderile sociale);
- un organism public la nivel local, regional sau național;
- un partener social sau alt reprezentant din domeniul forței de muncă, inclusiv camerele de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
- un institut de cercetare;
- o fundație;
- o școală/un institut/un centru educațional (la orice nivel, de la învățământul pre-școlar la cel secundar superior, inclusiv formarea profesională și educația adulților);
- organizație, o asociație, un ONG non-profit;
- un organism care oferă servicii de orientare profesională, consigliere profesională și informare;
- instituție de învățământ superior dintr-o țară participantă la program.
Următoarele tipuri de organizații nu sunt eligibile ca organizații gazdă pentru stagii dedicate studenților:
- instituții ale UE și alte organisme ale UE, inclusiv agențiile specializate (lista completă a acestora este disponibilă pe site-ul ec.europa.eu/institutions/index_ro.htm);
- organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale (pentru a evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).
Pregătiri necesare:
Înainte de plecare studentul Erasmus va semna un contract de practică ce amenajează programul pentru plasament asumat de cele 3 părţi: student, instituţia de trimitere şi întreprindere (Learning agreement for traineeship).
În vederea realizării documentului de ”Learning agreement for traineeship (Acord de formare pentru plasament) coordonatorul studentului din facultatea UB trebuie să se pună de acord cu coordonatorul din instituția gazdă (supervisor) pentru:
a) Identificarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor pe care studentul trebuie și are posibilitatea să le acumuleze în perioada de plasament.
b) Identificarea foarte clară a sarcinilor pe care studentul va trebui să le îndeplinească în instituția unde se va realiza plasamentul.
c) Identificarea modalității și a planului de monitorizare și evaluare a studentului în perioada stagiului de plasament.
d) Stabilirea încă de la început dacă i se vor acorda studentului credite ECTS pentru activitatea sa, sau dacă această activitate va fi recunoscută doar în suplimentul la diplomă, sub formă de competențe acumulate.
După perioada de mobilitate:
– Pentru un plasament care este parte din curriculum, instituţia de trimitere trebuie să acorde recunoaştere academică pentru perioada petrecută în altă ţară prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Recunoaşterea va avea la bază contractul de practică semnat de către toate părţile înainte de începerea mobilităţii;
– Pentru cazul particular în care plasamentul nu este parte din curriculumul studentului, organizaţia de trimitere va furniza recunoaştere cel puţin prin înregistrarea acestei perioade în suplimentul la diplomă.
Va fi acordat un sprijin financiar sau vor fi percepute taxe?
Studenţii pot primi un grant Erasmus + menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii. Pe durata stagiului Erasmus, studentul nu poate beneficia de un alt sprijin financiar din partea Comisiei Europene.
Plata burselor naționale către studenții care pleacă în stagii de practică Erasmus se va menține pe toată durata stagiului în străinătate.
Selecția dosarelor va avea lor la nivelul Biroului Erasmus+ al UB.
Punctajul pentru selecție este realizat prin media artimetică a punctajului acordat pentru următoarele criterii (punctaj între 1 şi 10, 10 reprezentând punctaj maxim):
1. Situaţia şcolară (media anilor de studiu): punctajul este egal cu media anilor de studii.
2. Cunoştinţele lingvistice: punctajul reprezintă fie nota obținută la testul de limbă străină, fie nota obținută prin echivalarea nivelului corespunzător atestatelor de limbă străină depuse la dosar. În cazul rezultatelor care conțin doar nivel de limbă și nu conțin notă, punctajul se acordă după cum urmează: Nivel C2 – 10 puncte, Nivel C1 – 9 puncte, Nivel B2 – 7 puncte, Nivel B1 – 5 puncte.
3. Evaluarea dosarului (scrisoarea de movitație, plan de activități, recomandare),
4. Plan de activități de practică (evaluarea efectuată de persoana desemnată din facultate),
5. Scrisoarea de acceptare/invitație (opțional, se acordă punctaj suplimentar).
Criteriile de departajare sunt în ordine:
- punctajul obținut pentru planul de activități,
- punctajul obţinut pentru cunoştinţele lingvistice,
- punctajul obținut pentru situaţia şcolară.
Ulterior deciziei comisiei de selecție afișării rezultatelor, candidații pot depune contestații privind selecția în termen de 2 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor.
Selecția pentru aceste mobilități va avea lor la nivel central, la Biroul Erasmus+ al UB, nu la nivelul fiecărei facultăți.
Candidații pot depune la Biroul ERASMUS+ al UB până la data de 9 iunie 2017 (ora 13:00) dosarele pentru selecție, respectiv :
- Curiculum vitae, format Europass, într-o limbă străină,
- Atestat de cunoaștere a unei limbi străine (copie) – nivel minim B2,
- Situație Școlară,
- Scrisoare de motivație, într-o limbă străină,
- Plan de activități de practică pe durata stagiului Erasmus (care să conțină activitățile propuse a se desfășura în instituția gazdă – după modelul Learning Agreement for Traineeship), – 3 exemplare, semnate doar la nivel de facultate din UB.
- Recomandare din partea conducătorului de lucrare de licență/dizertație/doctorat care să conțină acordul pentru respectivul stagiul de practică Erasmus,
- Copie după cartea de identitate.
- Scrisoarea de acceptare pentru perioada stagiului de formare Erasmus, semnată de instituția gazdă (opțional; reprezintă un plus la punctaj).
PRECIZARE: candidații trebuie să identifice personal instituția care îi poate accepta pentru un stagiu de practică și să solicite personal scrisoarea de aceeptare.
Criterii de eligibilitate și selecție:
- să fie student/masterand/doctorand al Universităţii din Bucureşti (la cursuri zi) – la selecție și pe durata stagiului de practică Erasmus;
- să facă dovada cunoaşterii unei limbi străine (certificat/diplomă/atestat – nivel minim B2);
- să nu aibă nicio restanță / să fie integraliști;
- să aibă media școlară minim 7,50 (din anii academici anteriori și inclusiv semestrul I din a.a. 2016-2017);
- să prezinte o scrisoare de intenţie/motivaţie într-o limbă străină;
- să prezinte un curriculum vitae, în format EUROPASS, într-o limbă străină;
- să prezinte un plan de activități de practică, după modelul Learning Agreement for Traineeship
- să prezinte o scrisoare de acceptare pentru stagiul de practică prevăzut (opțional).
Stagiile de practică Erasmus vor fi finanțate pentru o perioada de minim 2 luni si maxim 3 luni (stagiile se pot efectua până la data de 30.09.2017 maxim).
Conform deciziei Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) şi anunţului din Apelul Naţional pentru mobilităţi 2016, grantul lunar pentru un student care beneficiază de stagiu de practică ERASMUS este stabilit după cum urmează:
Țara de destinație |
Grant € / lună* |
Austria, Belgia, Croația, Cehia, Cipru, Grecia, Germania, Finlanda, Franța, Irlanda, Italia, Islanda, Liechtenstein, Luxemburg, Norvegia, Marea Britanie, Olanda, Portugalia, Slovenia, Spania, Turcia, Danemarca, Suedia |
700 |
Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, FYRO Macedonia, Malta, Polonia, Slovacia, Ungaria. |
650 |
*luna este calculată la 30 zile.
Organizaţiile de primire pentru stagii de practică pot fi instituţii publice/private de pe piaţa muncii:
- orice organism public sau privat activ pe piața forței de muncă sau în domeniile educației, formării și tineretului. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:
- întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusive întreprinderile sociale);
- un organism public la nivel local, regional sau național;
- un partener social sau alt reprezentant din domeniul forței de muncă, inclusiv camerele de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
- un institut de cercetare;
- o fundație;
- o școală/un institut/un centru educațional (la orice nivel, de la învățământul pre-școlar la cel secundar superior, inclusiv formarea profesională și educația adulților);
- organizație, o asociație, un ONG non-profit;
- un organism care oferă servicii de orientare profesională, consigliere profesională și informare;
- instituție de învățământ superior dintr-o țară participantă la program.
Următoarele tipuri de organizații nu sunt eligibile ca organizații gazdă pentru stagii dedicate studenților:
- instituții ale UE și alte organisme ale UE, inclusiv agențiile specializate (lista completă a acestora este disponibilă pe site-ul ec.europa.eu/institutions/index_ro.htm);
- organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale (pentru a evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).
Pregătiri necesare:
Înainte de plecare studentul Erasmus va semna un contract de practică ce amenajează programul pentru plasament asumat de cele 3 părţi: student, instituţia de trimitere şi întreprindere (Learning agreement for traineeship).
În vederea realizării documentului de ”Learning agreement for traineeship (Acord de formare pentru plasament) coordonatorul studentului din facultatea UB trebuie să se pună de acord cu coordonatorul din instituția gazdă (supervisor) pentru:
a) Identificarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor pe care studentul trebuie și are posibilitatea să le acumuleze în perioada de plasament.
b) Identificarea foarte clară a sarcinilor pe care studentul va trebui să le îndeplinească în instituția unde se va realiza plasamentul.
c) Identificarea modalității și a planului de monitorizare și evaluare a studentului în perioada stagiului de plasament.
d) Stabilirea încă de la început dacă i se vor acorda studentului credite ECTS pentru activitatea sa, sau dacă această activitate va fi recunoscută doar în suplimentul la diplomă, sub formă de competențe acumulate.
După perioada de mobilitate:
– Pentru un plasament care este parte din curriculum, instituţia de trimitere trebuie să acorde recunoaştere academică pentru perioada petrecută în altă ţară prin acordarea creditelor transferabile (ECTS) sau a unui sistem echivalent. Recunoaşterea va avea la bază contractul de practică semnat de către toate părţile înainte de începerea mobilităţii;
– Pentru cazul particular în care plasamentul nu este parte din curriculumul studentului, organizaţia de trimitere va furniza recunoaştere cel puţin prin înregistrarea acestei perioade în suplimentul la diplomă.
Va fi acordat un sprijin financiar sau vor fi percepute taxe?
Studenţii pot primi un grant Erasmus + menit să acopere transportul precum şi costuri de subzistenţă pe perioada mobilităţii. Pe durata stagiului Erasmus, studentul nu poate beneficia de un alt sprijin financiar din partea Comisiei Europene.
Plata burselor naționale către studenții care pleacă în stagii de practică Erasmus se va menține pe toată durata stagiului în străinătate.
Selecția dosarelor va avea lor la nivelul Biroului Erasmus+ al UB.
Punctajul pentru selecție este realizat prin media artimetică a punctajului acordat pentru următoarele criterii (punctaj între 1 şi 10, 10 reprezentând punctaj maxim):
1. Situaţia şcolară (media anilor de studiu): punctajul este egal cu media anilor de studii.
2. Cunoştinţele lingvistice: punctajul reprezintă fie nota obținută la testul de limbă străină, fie nota obținută prin echivalarea nivelului corespunzător atestatelor de limbă străină depuse la dosar. În cazul rezultatelor care conțin doar nivel de limbă și nu conțin notă, punctajul se acordă după cum urmează: Nivel C2 – 10 puncte, Nivel C1 – 9 puncte, Nivel B2 – 7 puncte, Nivel B1 – 5 puncte.
3. Evaluarea dosarului (scrisoarea de movitație, plan de activități, recomandare),
4. Plan de activități de practică (evaluarea efectuată de persoana desemnată din facultate),
5. Scrisoarea de acceptare/invitație (opțional, se acordă punctaj suplimentar).
Criteriile de departajare sunt în ordine:
- punctajul obținut pentru planul de activități,
- punctajul obţinut pentru cunoştinţele lingvistice,
- punctajul obținut pentru situaţia şcolară.
Ulterior deciziei comisiei de selecție afișării rezultatelor, candidații pot depune contestații privind selecția în termen de 2 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor.
ANUNȚ – 20.06.2017 – privind rezultatele selecției pentru stagii de practică Erasmus 2016-2017:
Până la data de 9 iunie 2017, un număr de 36 de dosare au fost depuse la Biroul Erasmus+ al UB, în vederea selecției pentru mobilități de practică Erasmus 2016-2017 (perioada iunie – 30 septembrie 2017). Planurile de activități de practică ale candidaților au fost transmise în facultăți, în vederea evaluării și notării acestora.
Comisia Centrală Erasmus se va întruni pentru efectuarea selecției, ulterior primirii tuturor notelor acordate de facultăți, după data de 21 iunie 2017, iar rezultatele selecției vor fi anunțate după data de 26 iunie 2017.
Rezultatele selecției pentru mobilități de practică Erasmus 2016-2017 vor fi afișate pe pagina Biroului Erasmus+, iar candidații vor fi înștiințati prin e-mail.
REZULTATELE SELECȚIEI PENTRU STAGII DE PRACTICĂ ERASMUS 2016-2017 (data afișării – 28.06.2017)
În urma analizării și evaluării dosarelor depuse pentru stagii de practică Erasmus 2016-2017, Comisia Centrală de Selecție Erasmus a decis declararea a 35 de candidați drept titulari de grant, cu finanțare Erasmus (o candidată și-a retras dosarul înaintea întrunirii Comisiei și a analizei dosarelor).
Finanțarea acestor stagii este pentru minim 60 de zile calendaristice de stagiu (stagii care să se finalizeze până cel târziu la data de 30 septembrie 2017), prin suplimentarea sumei alocate inițial pentru această selecție.
Precizăm că durata minimă a stagiului eligibilă pentru finanțare Erasmus este de 60 de zile calendaristice, un stagiu mai mic de 60 de zile nu poate fi finanțat.
Întrucât toate dosarele analizate au fost declarate admise și candidații respectivi au fost declarați titulari de grant Erasmus, nu există perioadă de contestații.
În data de 29.06.2017 (după ora 15:00) titularii vor primi prin e-mail îndrumările și documentele aferente efectuării stagiului Erasmus.