
https://sites.google.com/externe.unibuc.ro/international-unibuc-ro-en?usp=sharing
Preînscrierea pentru Admiterea 2025 este deschisă!
https://admission.unibuc.ro/?locale=en
Dragi candidați din țări terțe NON-UE,
Înainte de a începe procesul de admitere, vă rugăm să verificați dacă îndepliniți cerințele obligatorii:
1. Ați găsit oferta academică dorită?
👉 AICI găsiți informații despre locurile disponibile și taxele aferente.
📌 Pentru programele în limba română, este obligatoriu să urmați Anul Pregătitor de Limba Română înainte de a aplica pentru programul de licență (Vă rugăm să urmați pașii de admitere detaliați AICI).
2. Dețineți o diplomă de bacalaureat recunoscută de Ministerul Educației din România?
👉 AICI puteți verifica lista diplomelor recunoscute.
❌ Cursurile online și la distanță NU sunt disponibile pentru studenții internaționali.
📌 Dacă aveți alte întrebări, consultați secțiunea FAQ AICI.
Cetățeni cu dublă cetățenie
Dacă dețineți cetățenia română și aveți reședința în România, trebuie să urmați procedura de admitere destinată cetățenilor români. (Admiterea este organizată direct de facultățile UB atât pentru cursurile cu frecvență, cât și pentru cele online sau la distanță. Verificați site-ul facultății dorite AICI).
Dacă aveți cetățenie română dar NU sunteți rezident în România, trebuie să urmați procedura de admitere destinată etnicilor români. (Consultați procedura de admitere pentru etnicii români AICI).
(Taxa de admitere NU este rambursabilă.)
📌 Înainte de a începe procesul de admitere, asigurați-vă că aveți TOATE documentele necesare:
a. Formularul de aplicare (atașat AICI);
b. Declarația de autenticitate (atașată AICI);
c. Acordul pentru prelucrarea datelor personale (atașat AICI);
d. Diploma de bacalaureat – autentificată și tradusă (mai multe detalii AICI);
e. Foaia matricolă aferentă diplomei de bacalaureat – original și traducere autorizată;
f. Certificatul de naștere – original și traducere autorizată;
g. Certificatul de căsătorie (dacă este cazul) – original și traducere autorizată;
h. Pașaport internațional;
i. Carte de identitate sau un alt document oficial care atestă domiciliul permanent;
j. Certificat medical – original și traducere autorizată;
k. Diplome/certificate de limbă pentru programele în limba română sau engleză/franceză (verificați cerințele specifice fiecărei facultăți AICI);
l. Procură notarială (dacă aplicația este realizată printr-un reprezentant, tradusă și legalizată în engleză, franceză sau română, specificând clar acțiunile pe care reprezentantul le poate face în numele candidatului).
⚠️ Omisiunea oricărui document menționat mai sus va duce la invalidarea dosarului dumneavoastră de admitere!
📌 Acum puteți continua procesul de admitere:
1. Accesați platforma de admitere AICI pentru a trimite documentele solicitate.
Toate documentele trimise prin platformă trebuie redenumite conform următorului model:
Tipul de document. Numele de familie
exemplu: Diploma de bacalaureat.[numele dvs. de familie]
2. Odată ce ați trimis cu succes documentele dvs., trebuie să așteptați eliberarea scrisorii de acceptare de către Ministerul Educației.
Rețineți că procesul poate dura cel puțin 30 de zile lucrătoare. În momentul în care Ministerul Educației va emite scrisoarea, veți primi un e-mail de confirmare de la Universitatea din București.
După ce ați obținut confirmarea că scrisoarea de acceptare din partea Ministerului Educației este emisă, veți fi evaluați, conform cerințelor de admitere stabilite de fiecare facultate.
Procesul de examinare are următorii pași:
a. Pentru specializările în care admiterea se bazează pe interviu: Facultățile din cadrul Universității vor informa candidații despre data exactă a evaluării / examinării, unde interviul face parte din procesul de admitere.
Pentru specializările în care admiterea se bazează pe evaluarea dosarului: În cazul admiterii pe baza dosarului, candidații cu media cea mai mare vor fi admiși la studii, în limita locurilor disponibile. În cazul mediei egale, va fi luată în considerare nota obținută la materia relevantă pentru programul aplicat.
În cazul specializărilor cu alte forme de evaluare, vă rugăm să consultați oferta academică și criteriile specifice.
b. Lista candidaților admiși va fi publicată în această secțiune a site-ului.
c. Doar candidații care au fost admiși vor primi scrisoarea de acceptare pentru a începe procesul de obținere a vizei.
d. Biroul pentru Cooperare Internațională și Studenți Străini va emite un certificat care confirmă trecerea examenului de admitere, necesar pentru completarea dosarului de obținere a vizei de studiu numai pentru candidații admiși, care au confirmat locul.
Trebuie să aplicați pentru viza de studiu la Ambasada României din țara dvs. sau la cea mai apropiată misiune diplomatică română.
Documente obligatorii pentru acest pas:
- Scrisoare de acceptare;
- Certificat de trecere a examenului de la Universitatea din București;
- Dovada plății DOAR pentru studenții plătitori.
După obținerea Scrisorii de Acceptare și a vizei de studiu emise de Ambasada României, vă puteți prezenta la Biroul pentru Cooperare Internațională și Studenți Străini (Șoseaua Panduri, nr. 90, etajul 4, camera 404, București, România) pentru înscriere.
! Înmatricularea este posibilă doar prin prezența fizică a candidatului.
Asigurați-vă că veniți la programarea pentru înscriere cu:
- Scrisoarea de acceptare (original);
- Dovada plății (original) DOAR pentru studenții plătitori;
Rețineți că taxele bancare NU sunt incluse în taxa de școlarizare specificată în scrisoarea de acceptare emisă de Ministerul Educației.
- Pașaport cu viză de studiu;
- 4 fotografii ¾ cm;
- Originalele pentru toate documentele depuse pe platforma de admitere așa cum sunt enumerate la PASUL 1:
- Formularul de aplicare;
- Declarația de autenticitate;
- Consimțământ pentru prelucrarea datelor personale;
- Diploma de bacalaureat – autentificată, și apoi tradusă în limba Română de un traducător autorizat și legalizată la un notar public;
Pentru diplomele emise în țările care au semnat Convenția de la Haga: alături de originalul documentului, este necesară Apostila de la Haga și apoi traducerea în limba Română de un traducător autorizat și legalizată la un notar public.
Pentru diplomele emise în țările care NU fac parte din Convenția de la Haga: documentele trebuie autentificate de Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educației și Ambasada României din țara lor) în limba originală și apoi traduse în limba Română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public (supralegalizare).
Dacă documentul original este emis în una dintre aceste limbi, traducerea NU mai este necesară, dar legalizarea este OBLIGATORIE.
- Foaia matricolă de liceu – originalul documentului și originalul traducerii în limba Română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public dacă originalul nu este emis în una dintre aceste limbi;
- Certificatul de naștere – fotocopie și originalul traducerii în limba Română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public;
- Certificatul de căsătorie (dacă este cazul) – fotocopie și originalul traducerii în limba Română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public;
- Pașaport internațional;
- Cartea de identitate națională sau orice alt document oficial care atestă domiciliul permanent (adresa completă) tradus în limba Română de către un traducător autorizat;
- Certificat medical – originalul documentului și originalul traducerii în limba Română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public, atestând starea de sănătate actuală a solicitantului și eventualele afecțiuni cronice anterioare;
- Pentru programele de studiu predate în limba română, candidații trebuie să prezinte Diploma de An Pregătitor de Limba Română sau un certificat care atestă cunoștințele sale de română cu nivelul minim cerut de fiecare facultate (vă rugăm să consultați criteriile de admitere specifice) sau să prezinte certificate care dovedesc că candidatul a avut cel puțin 4 ani consecutivi de studii în limba română;
- Pentru programele de studiu predate în limba engleză/franceză, candidații trebuie să prezinte certificat de competență lingvistică internațională (TOEFL, IELTS, Cambridge, Trinity College) DOAR pentru programele oferite în limba engleză sau franceză, sau să prezinte certificate care dovedesc că au studiat cel puțin 4 ani în această limbă sau că limba oficială a țării lor este și engleza sau franceza;
! Cursurile Duolingo NU sunt acceptate ca certificat lingvistic.
! Vă rugăm să rețineți că înscrierea va avea loc DOAR dacă prezentați la birou originalele pentru toate documentele.
Dacă aveți nevoie de informații suplimentare sau de asistență, vă rugăm să o contactați pe responsabila pentru admiterea la universitare de licență la adresa de email contact@externe.unibuc.ro
—————————– VIDEO —————————–
Studenții străini și limba română
Study in Romania
Things to do in Romania
The world without Romania
———————– TESTIMONIALE ———————–
CONTACT
International Relations and Foreign Students Office
Telephone: +4021-305.46.42
+4021-305.46.41
E-mail: contact@externe.unibuc.ro
Facebook: International Relations Department University of Bucharest
Blog: Coolturing higher education
Schedule:
Monday-Thursday: 13:00 – 15:00
Address:
90-92 Șos. Panduri, 4th floor, room 404, Bucharest, 050663, Romania