fbpx

Alături de Ucraina – procedură de transfer de studii

Aliniindu-se demersurilor Ministerului Educației din România pentru a veni în sprijinul educațional cetățenilor (elevi, studenți, doctoranzi) afectați de conflictul militar care se desfășoară pe teritoriul Ucrainei, Universitatea din București îi invită pe cei interesați să se transfere la studii la unul dintre programele oferite de instituția noastră să consulte informațiile de mai jos.

Cine poate aplica?

  1. Cetățeni ucraineni înscriși la studii universitare într-una dintre instituțiile de învățământ superior din Ucraina recunoscute de statul român
  2. Cetățeni din state terțe ale Uniunii Europene care provin din instituțiile de învățământ superior recunoscute în Ucraina.
  3. Lista instituțiilor de învățământ superior recunoscute din Ucraina este disponibilă aici: https://www.whed.net/results_institutions.php/ și aici: http://www.enic.in.ua/index.php/en/.

Procedura de transfer

Pasul 1
Candidații sunt rugați să trimită la adresa de e-mail contact@externe.unibuc.ro chestionarul anexat mai jos.

Direcția Relații Internaționale va analiza profilul candidatului și, în cazul în care există programe similare oferite de instituția noastră, va contacta candidatul pentru a-l ghida mai departe.

Pasul 2
Candidații pentru care s-a putut găsi un program echivalent pentru a iniția transferul vor trebui să trimită la adresa de e-mail următoarele documente anexate mai jos

  1. Declarație
  2. Cerere de transfer
  3. Cererea pentru obținerea scrisorii de acceptare
  4. Orice alte documente de identitate sau de studii au în posesia lor care să ajute la analizarea cât mai corectă a profilului și nivelului academic al candidatului.

Pasul 3
Facultățile UB vor aduce la cunoștință DRI-UB criteriile de evaluare stabilite, care vor informa candidații;

DRI-UB va pune la dispoziția comisiilor facultăților dosarele candidaților și datele acestora de contact;

Comisiile facultăților UB vor aduce la cunoștința DRI-UB rezultatele evaluării

Pasul 4
În cazul unui aviz pozitiv, dosarul candidatului va fi trimis către Ministerul Educației Naționale în vederea primirii scrisorii de acceptare.

După primirea scrisorii de acceptare, candidatul va fi înmatriculat la studii.

1) Mobilitatea academică definitivă a studenților menționați la Articolul 2) se realizează, cu taxă, conform Legii nr. 1/2010, pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de școlarizare, în valută, a cetățenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum și din cele care nu fac parte din Spațiul Economic European și din Confederația Elvețiană*.

*Pentru anul universitar 2021-2022 s-a aprobat achitarea a 1/4 din taxele de școlarizare aprobate de conducerea universității, disponibile aici: https://unibuc.ro/wp-content/uploads/2022/03/FEES-FOR-NON-EU-STUDENT-FRAIS-POUR-LES-ETUDIANTS-NON-EU-2022-2023.pdf

2) În anul universitar 2022-2023, prin excepție de la prevederile de la Articolul V, pct 1), studenții cetățeni ai Ucrainei, pot beneficia de finanțare de la bugetul de stat sau din alte surse, prin Ministerul Educației și respectiv instituțiile de învățământ superior, conform art.224 al Legii nr. 1/2011 a educației naționale, cu modificările și completările ulterioare.

Observații

Prezentul regulament este valabil pentru anii universitari 2021-2022 și 2022-2023.

Candidații înmatriculați conform regulamentului de mai sus vor prezenta Universității din București, înainte de finalizarea studiilor, diplomele care le-au permis accesul în ciclul de studii la care fost înmatriculați, conform OMEC 4151/24.04.2020 de modificare a Ordinului nr. 3473/2017 privind Metodologia de primire la studii și școlarizarea cetățenilor străini începând cu anul școlar/universitar 2017-2018.

Cadru legal

OMEC 4151/24.04.2020 de modificare a Ordinului nr. 3473/2017 privind Metodologia de primire la studii și școlarizarea cetățenilor străini începând cu anul școlar/universitar 2017-2018.

Ordinul  nr. 5140/11.09.2019 pentru aprobarea Metodologiei privind mobilitatea academică a studenților

Ordinului 3325/02.03.2022 pentru completarea Anexei Ordinului ministrului educației nr. 5140/2019 din 11 septembrie  2019 pentru aprobarea Metodologiei privind mobilitatea academică a studenților

Adresa Ministerului Educației nr. DGRIAE-474/CMJ/3 martie 2022

Documente

CONTACT

International Relations and Foreign Students Office

Telephone: +4021-305.46.42
+4021-305.46.41
E-mail: contact@externe.unibuc.ro

Facebook: International Relations Department University of Bucharest
Blog: Coolturing higher education

Schedule: 
Monday-Thursday: 11:00 – 13:00

Address:
90-92 Șos. Panduri, 4th floor, room 404, Bucharest, 050663, Romania

INTERNAŢIONAL

NOUTĂȚI

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services