A doua ediție a Games of Science și-a deschis porțile și așteaptă masteranzii, doctoranzii și cercetătorii Universității din București să se înscrie în competiție și să aducă știința mai aproape de publicul larg.
Evenimentul oferă tinerilor cercetători din România acces la ateliere de comunicare publică, un concurs cu premii de 2.000 de euro și acces într-o comunitate globală de changemakers.
Organizat de Social Innovation Solutions în parteneriat cu Universitatea din București și cu alte universități din țară, Games of Science este un proiect de promovare a comunicării științei pe înțelesul publicului larg care se axează pe dezvoltarea aptitudinii studenților și cercetătorilor pentru a deveni cei mai bun prezentatori ai unui subiect științific.
Cum se realizează înscrierea în competiție?
Proiectul este deschis masteranzilor și doctoranzilor români, precum și cercetătorilor, cadrelor didactice universitare, personalului didactic din învățământul preuniversitar și altor specialiști în vârstă de 20–35 de ani care lucrează în instituții de învățământ și cercetare sau în alte organizații cu profil științific.
Înscrierea pentru training și concurs este gratuită și se va face aici.
În cadrul finalei vor putea participa finaliștii rundelor de preselecție care vor avea loc după fiecare din cele opt sesiuni de training. Cele 8 sesiuni de training în comunicare publică sunt gratuite și au loc în centre universitare importante, după cum urmează. Înscrierea nu este condiţionată de apartenenţa la universităţile gazdă, ci de posibilitatea de a fi prezent în oraşul respectiv, la datele anunţate.
- București, 9-10 martie, Universitatea din București
- Cluj-Napoca, 16-17 martie, Universitatea „Babeș-Bolyai”
- Iași, 23-24 martie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”
- Brașov, 30-31 martie, Universitatea Transilvania
- Timișoara, 10-11 aprilie, Universitatea de Vest
- București, 20-21 aprilie, Universitatea Politehnica
- Online, 3-4 aprilie (Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu) și 22-23 aprilie (open).
Cum se derulează competiția?
În cadrul sesiunilor de training, participanții învață să vorbească în public, află cum să-și folosească emoțiile pentru a fi mai convingători, exersează prezentarea subiectelor complexe ale cercetărilor proprii în limbaj simplu și se pregătesc să concureze în formatul specific al Games of Science, în cadrul finalei cu premii de 2000 de euro.
Finala este un format original, cu obiectivul de a încuraja tinerii cercetători să se antreneze împreună pentru a putea explica idei și procese complexe. Competiția are runde eliminatorii de prezentări de 15, 30, 60, 120 şi 180 de secunde.
Printre membrii juriului se regăsesc Cristian Presură, doctor în fizică, cercetător în cadrul companiei Philips, Dani Petrache, inginer de sistem la Thales Alenia Space, Sorin Cebotari, fondatorul infoclima.ro și Ciprian Stănescu, Președinte și CEO al Social Innovation Solutions, organizatorul Games of Science.
„Games of Science este proiectul cel mai important în care sunt implicată, nu doar pentru că am fost acolo din primul moment, de când Gabriel Ivan, care a coordonat toate ediţiile FameLab din partea British Council, a propus dezvoltarea lui, ci mai ales pentru că reacţiile celor implicaţi în prima ediţie mi-au arătat că proiectul are capacitatea de a schimba vieţi şi, poate, societatea. Participanţii nu învaţă doar să vorbească în public despre munca lor de cercetare, ei învaţă să lucreze, să exploreze şi să cerceteze împreună şi asta îi face de neoprit. Abia aştept să-i cunosc pe participanţii din acest an!”, a remarcat Ada Roseti, coordonator Games of Science, doctorand al Universităţii din Bucureşti şi specialist în comunicarea publică a ştiinţei.
Proiectul este dezvoltat și implementat de Ada Roseti alături de Social Innovation Solutions și de British Council, împreună cu universități din 6 orașe din România: Universitatea din București, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea „Transilvania” din Brașov, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu și Universitatea Politehnica din București, dar și alte organizații educaționale și de business din România.
Prima ediție Games of Science, care a avut loc în 2022 ca o continuare a competiției FameLab România realizată în anii precedenți de British Council, a făcut parte din proiectul „Știința pentru toți” câștigată cadrul programului CIVIS Open Lab UB, desfășurat în perioada martie – aprilie 2022. Despre ediția din 2022 puteți consulta mai multe detalii aici și aici.