Într-o epocă în care tehnologia schimbă radical jurnalismul în fiecare zi, studenții de la programele de licență și master din cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București sunt invitați să își pună în practică abilitățile într-o competiție de Mobile Journalism realizată în parteneriat cu Deutsche Welle.
Concursul MoJo Arena se află la prima ediție și va avea loc în luna aprilie. În cadrul său, vreme de două săptămâni, 12 echipe de câte doi studenți vor lucra îndeaproape cu mentori de top din industrie pentru a realiza 12 produse video care spun povești cu și despre români și România.
„Ideea lansării unei competiții dedicate studenților la jurnalism a venit firesc, pentru că de trei ani de zile organizăm un concurs similar dedicat studenților noștri care studiază comunicare. PR Arena este deja la a IV-a ediție anul acesta, așa că era momentul să lansăm MoJo Arena pentru tinerii care-și doresc o carieră în jurnalism și vor să experimenteze crearea unor produse reale în colaborare cu mentori de excepție din cele mai bune redacții din țară”, a explicat Anamaria Nicola, lector la FJSC și inițiatorul competiției.
Competiție națională, mentori naționali și internaționali
Pe parcursul celor două săptămâni din aprilie, studenții vor interacționa virtual cu mentorii lor și vor beneficia și de workshopuri pe teme de Mobile Journalism oferite de experți Deutsche Welle. Compania germană sponsorizează competiția și trimite în arenă trei dintre cei 12 mentori care vor ghida aventura studenților. Aceștia sunt Miodrag Soric, chief correspondent DW, Aida Sofi Salihbegovic, editor și jurnalist DW și Stephan Bachenheimer, expert DW.
„Deutsche Welle are o prezență activă pe piața din România. În ultimii ani am desfășurat colaborări editoriale cu mai multe redacții de top, dar și cu influenceri din zona media sau social media. Așa că o colaborare cu mediul academic care aduce împreună studenții și industria ni s-a părut o continuare firească și o manifestare utilă pentru tinerii care vor dori să intre în industrie în viitorul apropiat”, a declarat Dmitry Khaykin, Head of Distribution Europe, Deutsche Welle.
Mentorilor internaționali li se vor adăuga jurnaliști din România care produc conținut video de cea mai bună calitate: Ștefan Vasile, producător general Observator 12-14 (Antena 1), Robert Florea, producător general Digi24, echipa Recorder, coordonată pentru MoJo Arena de Alina Păduraru, Paul Angelescu, Alex Dima, Rareș Năstase și Cosmin Savu, realizatori „România, Te Iubesc” (ProTV), George Tudor, coordonator Departamentul de Ediţii Speciale din cadrul Ştirilor TVR și Octavian Coman, freelancer.
Înscrierea în competiție, deschisă până pe 15 martie 2021
Pentru înscrierea în competiție, echipele trebuie să trimită, la adresa de mail mojoarena@fjsc.ro o prezentare scurtă a membrilor echipei și un proiect de produs video pe care dorește să îl realizeze în cadrul competiției. Descrierea echipei nu va depăși o pagină de Word sau două slide-uri PowerPoint, și va include grupa, specializarea și anul de studiu în care se află membrii echipei, iar descrierea proiectului nu va depăși două pagini de Word sau 4 slide-uri PowerPoint.
Produsele finale ale echipelor de studenți își propun să aducă în prim-plan eroi necunoscuți, modele pentru tinerele generații, dar și să spună povestea unor locuri frumoase din țară sau să atragă atenția asupra unor fenomene sociale care ne afectează în România anului 2021.
Proiectul depus pentru înscriere trebuie să conțină cel puțin următoarele informații: ideea centrală explicată cât mai bine, necesar tehnic pentru filmare/editare video, softul în care se va realiza editarea video și o schiță care să conțină informații cu privire la persoanele pe care le veți intervieva și ilustrațiile pe care intenționați să le folosiți.
Premii de 18.000 de lei pentru câștigătorii primei ediții MoJo Arena
Competiția MoJo Arena se va termina vineri, 23 aprilie 2021, cu o vizionare a produselor de Mobile Journalism lucrate de echipele studențești și premierea celor mai bune trei materiale. Juriul competiției este alcătuit din jurnaliști de valoare din România și Germania: Adelheid Feilcke, director de programe pentru Europa, Deutsche Welle, Alice Iacobescu, director de știri Europa FM, Tudor Mușat, jurnalist B1TV și Sanda Nicola, jurnalist.
Premiile sunt oferite de partenerul Deutsche Welle și vor avea o valoare totală de 18.000 de lei, în vouchere valorice prin care câștigătorii își pot achiziționa echipament video de la partenerul tehnic F64. Premiile vor fi repartizate după cum urmează: premiul I – 2 vouchere în valoare de 5.000 de lei, premiul II – 2 vouchere în valoare de 2.500 de lei și premiul III – 2 vouchere în valoare de 1.500 de lei.
„Premiile sunt consistente, dar nu sunt cea mai importantă motivație pe care ar trebui să o aibă studenții noștri atunci când decid să intre în arena jurnalismului mobil. Experiența pe care o vor dobândi în cele două săptămâni, bucuria de a produce un material real, de la idee, la script, filmare și editare, precum și interacțiunea cu jurnaliștii excepționali care au acceptat să fie mentori în proiectul MoJo Arena sunt toate daruri mult mai importante pe termen lung. Și sunt sigură că unele dintre produsele lor vor fi preluate de redacțiile care ne-au oferit mentori și că pe unii dintre tinerii care participă anul acesta la competiție îi vom vedea în foarte scurt timp în prima linie a jurnalismului românesc”, a încheiat Anamaria Nicola.
Mai multe detalii cu privire la prima ediție a competiției MoJo Arena pot fi accesate pe site-ul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării a UB.