O nouă generație „SEED” este așteptată la Universitatea din București

O nouă generație „SEED” este așteptată la Universitatea din București

Fundația „Virtute et Sapientia” a Universității din București a dat startul înscrierii elevilor în programul SEED – Sprijin Educațional pentru Elevii Defavorizați

pentru anul școlar 2022-2023

Pentru al doilea an consecutiv, Fundația „Virtute et Sapientia” a Universității din București derulează, alături de Consiliul Național al Elevilor și de partenerii săi, programul SEED – Sprijin Educațional pentru Elevii Defavorizați.

Educația din România are nevoie de implicarea tuturor actorilor din societate, astfel încât intervențiile sistemice să răspundă celor mai grave probleme cu care se confruntă sistemul național: scăderea calității educației, menținerea inechităților și excluziunii educaționale, abandonul școlar și participarea scăzută în programele de educație.

Pornind de la această premisă, Fundația „Virtute et Sapientia” a Universității din București sprijină, prin programul UB SEED, elevii cu potențial proveniți din familii cu venituri mici, din medii defavorizate, și care nu se pot dezvolta educațional din cauza lipsurilor materiale și financiare. Elevii acceptați în programul UB SEED vor beneficia timp de 5 ani școlari de cursuri online, activități/evenimente, mentorat, sprijin material și/sau financiar.

Fundația UB selectează elevii, pregătește mentorii, stabilește activitățile și oferă cursuri de pregătire. Toate acestea sunt construite într-un cadru flexibil, astfel încât elevii să beneficieze de sprijinul voluntarilor implicați și să înregistreze un real progres educațional și în direcția dezvoltării personale.

Apelul la selecție se adresează elevilor care, în anul școlar 2021-2022, sunt în clasa a VII-a. Pentru a fi selectați în program, aceștia trebuie să își depună aplicația completând un formular online în perioada 11–31 mai 2022.

Ulterior, în perioada 11-20 iunie 2022, elevii vor fi invitați la o testare simplă pentru verificarea nivelului de cunoștințe și a potențialului și/sau la o discuție elev/elevi – coordonatori SEED.

Elevii selectați vor fi anunțați în perioada 21-23 iunie 2022 urmând să transmită, , la adresa contact.seed@unibuc.ro, în perioada 24-30 iunie 2022, dosarul complet prin care să facă dovada îndeplinirii condițiilor de eligibilitate.

Pentru a fi selectați în program, elevii trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • transmiterea tuturor documentelor dosarului de concurs la termenele stabilite prin calendarul programului;
  • obținerea mediei de minimum 7 în clasa a VII-a;
  • obținerea mediei de minimum 8 la limba română și la matematică;
  • participarea la o testare inițială pentru recunoașterea potențialului la limba română și matematică și/sau la 1-2 discuții (dialog) cu coordonatorii activităților SEED;
  • să dovedească proveniența dintr-o familie dezavantajată care nu a realizat în cele trei luni, înainte de depunerea candidaturii pentru program, un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie.

Principalele forme de sprijin care pot fi oferite elevilor din programul SEED în format fizic sau online, în funcție de condițiile organizatorice, resursele și disponibilitatea participanților, sunt: cursuri susținute de profesorii Universității din București (alături de care vor putea participa studenți selectați de cadrele didactice universitare), în special la disciplinele care fac obiectul evaluării naționale, respectiv Matematică și Limba română, activități de mentorat, oferite/coordonate prin Centrul de Învățare al Universității din București, activități/evenimente de dezvoltare personală, furnizate/coordonate de Departamentul de Consiliere și Orientare pentru Carieră al Universității din București și sprijin material/financiar pentru elevi, precum rechizite, manuale, laptopuri, în funcție de nevoile elevilor corelate cu posibilitățile programului SEED, resursele și deciziile la nivel de program SEED și Fundație UB.

 

În prezent, programul SEED susține 36 de elevi prin cursuri, ateliere, mentorat și sprijin financiar. Dintre atelierele organizate pe parcursul anului 2021 amintim „Cariera mea – proiect de dezvoltare personală”, „Învață să înveți – optimizarea procesului de învățare, în raport cu dezvoltarea psiho-socială a elevilor”, „Managementul timpului și al resurselor personale” sau „Cum învățăm să gestionăm emoțiile?”, în timp ce anul 2022 a adus participanților ateliere despre „Poveștile diversității”, „Timp și implicare în activități singulare/ multiple” sau „Comunicare asertivă”.

De asemenea, au fost oferite, în funcție de nevoile elevilor, rechizite, materiale educaționale ( de exemplu, teste limba română pentru Evaluarea națională 2022 și teste matematică pentru Evaluarea națională 2022), cărți, echipamente tehnice etc.

Mai multe detalii cu privire la programul SEED – Sprijin Educațional pentru Elevii Defavorizați pot fi consultate atât pe site-ul http://fundatia.unibuc.ro/seed, cât și în Regulamentul programului, disponibil aici.

SECŢIUNE ACCESIBILIZATĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services