Primele activități ale echipei proiectului ERASMUS+ care promovează învățarea în serviciul comunității

Primele activități ale echipei proiectului ERASMUS+ care promovează învățarea în serviciul comunității

În perioada ianuarie – iunie 2023, echipa proiectului ERASMUS+ care promovează învățarea în serviciul comunității a realizat o serie de activități dedicate bunei gestionări și funcționări a ecosistemului Service-Learning: Intersectoral Collaboration Practices for the development of students´ soft skills and socially engaged universities (Învățarea în serviciul comunității: Practici de colaborare intersectorială pentru dezvoltarea competențelor transversale ale studenților și a universităților implicate social).

Proiectul este implementat de Universitatea din București în parteneriat cu cu alte patru universităţi membre ale Alianţei CIVIS (Universitatea Autonomă din Madrid, Universitatea Aix-Marseille, Universitatea Naţională şi Capodistriană din Atena şi Universitatea Sapienza din Roma).

Instituția coordonatoare a proiectului Service-Learning: Intersectoral Collaboration Practices for the development of students´ soft skills and socially engaged universities este Eurasia Net, care promovează educația non-formală și cooperarea culturală în spațiul european și între Europa și Asia.

Proiectul promovează învățarea în serviciul comunității (service-learning, S-L) în învățământul superior și utilizează o metodă educațională experiențială, în care studenții se angajează în serviciul comunitar, cu scopul de a reflecta critic asupra experienței dobândite și astfel, de a se dezvolta profesional și personal.

Activitățile desfășurate în cadrul proiectului Service-Learning: Intersectoral Collaboration Practices for the development of students´ soft skills and socially engaged universities  abordează nevoile umane, sociale și de mediu din perspectiva justiției sociale și a economiei durabile. De asemenea, acestea sunt axate pe dezvoltarea învățării în învățământul superior, încurajarea responsabilității civice și consolidarea angajamentului în comunitatea locală.

Din echipa de proiect a Universității din Bucuești fac parte prof. univ. dr. Magdalena Iordache Platis, lect. univ. dr. Delia-Laura Popescu, conf. univ. dr. Marilena Bratu, prof. univ. dr. Otniel Ioan Bunaciu, conf. univ. dr. Cristian Buică-Belciu, precum și Raluca Amza, responsabil Erasmus.

Ședința de lansare a proiectului

În perioada 12-13 ianuarie 2023 a avut loc primul seminar de lansare a proiectului transnațional. Participanții au avut oportunitatea de a se întâlni, pentru prima dată, cu echipele care vor lucra împreună în cadrul proiectului, pe parcursul următorilor doi ani.

Timp de două zile, membrii echipei au avut ocazia să discute despre toate activitățile proiectului, să evidențieze provocările întâlnire de fiecare partener în parte, dar și să stabilească obiectivele comune.

A doua ședință transnațională

În cel de-al doilea semestru de la implementare, Proiectul KA2 SL-ICP face progrese vizibile. Consorțiul a organizat, în zilele de 11 și 12 aprilie 2023, a doua ședință transnațională. Evenimentul a adus împreună, în mediul online, cele cinci universități partenere ale proiectului.

Obiectivele principale ale ședinței au fost consolidarea cooperării în cadrul Consorțiului, revizuirea metodologii proiectului și evaluarea progresului etapelor, cu scopul de a facilita implementarea acestuia.

Cât de departe am ajuns cu proiectul?

În perioada februarie – iunie 2023, s-a acordat o atenție deosebită implementării pachetului de lucru 2, coordonat de Universitatea Naţională şi Capodistriană din Atena. Obiectivul acestuia a fost de a colecta date despre practicile actuale de Service-Learning, prin integrarea experienței studenților, personalului universitar și reprezentanților organizațiilor civile.

Colectarea de date va permite echipei să identifice diversitatea practicilor de Service-Learning în cadrul celor cinci universități partenere europene.

De asemenea, pachetul de lucru 3, coordonat de Universitatea Autonomă din Madrid, a derulat una dintre activitățile proiectului. Aceasta a constat în organizarea unui curs de  Service-Learning la care au participat peste 50 de profesori de la universități europene. Aceste cursuri au fost destinate profesorilor și coordonatorilor pedagogici afiliați celor cinci universități partenere. Au fost concepute pentru a-i familiariza cu aspectele teoretice ale Service-Learning, precum și pentru a promova integrarea acestei metodologii în planurile de învățământ. Scopul cursului a fost acela al învățării active și implicării civice pentru studenți în cadrul carierei lor universitare. Puteți accesa câteva dintre materialele cursului aici:

Informații cheie despre Service-Learning.

Următorii pași vizează consolidarea datelor agregate despre practicile de Service-Learning, implementarea de noi proiecte de Service-Learning, organizarea unor evenimente dedicate promovării implicării studenților și formularea unor recomandări privind o integrare mai eficientă a acestei abordări pedagogice în universitățile partenere.

SECŢIUNE ACCESIBILIZATĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services