Sesiuni de formare / învățare colegială destinate personalului academic al Universității din București
Începând cu anul 2021 Universitatea din București organizează un amplu exercițiu de învățare colegială (peer learning), care se bucură de un real succes. În conformitate cu patru teme strategice, derivate din prioritățile instituționale asumate, colegi din mediul academic, profesori și / sau cercetători, și-au oferit expertiza pentru alți membri interesați ai comunității noastre.
De la lansare până în prezent, acest exercițiu a presupus organizarea unui număr de 78 de ateliere de lucru / sesiuni de formare. Numai în anul 2023 s-au derulat 38 dintre acestea la care au participat peste 450 de cadre didactice, cercetători, doctoranzi și personal auxiliar din UB.
În baza feedback-ului primit de la participanți, dar și a angajamentului nostru de a valorifica înalta expertiză a colegilor pentru dezvoltarea profesională a întregii comunități, lansăm, pentru anul 2024, un numar de 21 de workshop-uri / sesiuni de formare, care sperăm să contribuie atât la creșterea capacităților pe cele 4 arii tematice, cât și la dezvoltarea unei culturi organizaționale bazate pe colegialitate și cooperare. Coordonarea și administrarea acestui program este realizată de prof. univ. dr. Lucian CIOLAN (prorector, Proiecte de dezvoltare, învățare continuă și infrastructură educațională, lucian.ciolan@unibuc.ro) și Biroul de Învățare Continuă (Iulian Bălțătescu, iulian.bălțătescu@unibuc.ro).
Înscrierile se fac obligatoriu utilizând adresa de email instituțională. În cazul în care nu aveți acces la adresa de email instituțională vă rugăm să contactați departamentul IT din cadrul UB pentru a vă facilita accesul.
Notă: Workshop-urile evidențiate prin culoarea albastru sunt deschise comunității academice mai largi. Pentru aceste workshopuri obligativitatea de a folosi adresa de email instituțională a fost eliminată.
1. Recursivitate lingvistică și teoria minții în tulburarea de spectru autist (link înscriere)
2. Laborator de cercetare. Practici și metode de cercetare (link înscriere)
3. Metode și Tehnici de Vizualizare a Datelor și de Analiză a Textului în R (Ggplot2 Graphics, Text mining, Word Cloud & Sentiment Analysis) (link înscriere)
4. Meta-analize versus recenzii sistematice: introducere în analiza datelor pentru științele sociale (link înscriere)
1. AI în educație – explorarea frontierelor educației digitale (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
2. Cui i-e frică de AI? Colocviu de alungare a stresului că ne iau roboții jobul (link înscriere)
3. Bune practici în utilizarea MS365 pentru susținerea unui proces educațional inovativ și sustenabil (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
4. Elemente de pedagogie digitală: Inteligența artificială în educație (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
5. Folosirea Moodle UB în predarea mixtă sau față în față (link înscriere)
6. Învățământul la distanță, implicații pentru proiectarea mediilor de învățare online (link înscriere)
1. Cum creștem reziliența și starea de bine pentru o predare eficientă? (link înscriere)
2. Mindfulness și expresivitate emoțională ȋn relația didactică (link înscriere)
3. Predarea/învățarea prin cursuri de tip proiect (link înscriere)
4. Feedbackul ca instanță de (auto)reglare a învățării în contextul managementului personal și al carierei. Antrenament: Feedbackul bazat pe întrebări (link înscriere)
5. Abordări educaționale specifice în activitățile academice pentru studenții cu dizabilități (link înscriere)
6. Discuția academică: cum să utilizezi predarea dialogică în activitățile de seminar (link înscriere)
7. Organizarea activităților interactive de tip workshop (link înscriere)
8. Dezvoltarea competențelor transversale (soft skills) în timpul cursurilor (link înscriere)
9. Învățarea de tip Service learning (link înscriere)
1. Managementul proiectelor cu finanțare nerambursabilă (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
2. Cum utilizăm teoria schimbării (engl. Theory of change) în elaborarea proiectelor de dezvoltare? (link înscriere)
- Item – Response Theory & Multi-Level Modelling – application for International Comparative Studies (Large Scale Testing Lab)