Sesiuni de formare / învățare colegială destinate personalului academic al Universității din București
La nivelul Universității din București s-a derulat, în 2022, un amplu exercițiu de învățare colegială (peer learning), care s-a bucurat de un real succes. În conformitate cu cele patru teme strategice (publishing, project writing & project management, data analysis, innovative pedagogies), derivate din prioritățile instituționale asumate, colegi din mediul academic, profesori și / sau cercetători, și-au oferit expertiza pentru alți membri interesați ai comunității noastre.
Acest exercițiu a presupus organizarea unui număr de 29 ateliere de lucru / sesiuni de formare, la care au participat pana in prezent peste 400 cadre didactice, cercetători și doctoranzi din UB. Pentru mai multe detalii: https://unibuc.ro/program-de-dezvoltare-profesionala-prin-peer-learning-pentru-angajatii-ub/.
În baza feedback-ului primit de la participanți, dar și a angajamentului nostru de a valorifica înalta expertiză a colegilor pentru dezvoltarea profesională a întregii comunități, lansăm, pentru anul 2023, un numar de 38 de workshop-uri / sesiuni de formare, care sperăm să contribuie atât la creșterea capacităților pe cele 4 arii tematice, cât și la dezvoltarea unei culturi organizaționale bazate pe colegialitate și cooperare. Coordonarea și administrarea acestui program este realizată de prof.dr. Lucian CIOLAN (prorector, Proiecte de dezvoltare, învățare continuă și infrastructură educațională, lucian.ciolan@unibuc.ro) și Biroul de Învățare Continuă (Iulian Bălțătescu, iulian.bălțătescu@unibuc.ro)
Înscrierile se fac obligatoriu utilizând adresa de email instituțională. În cazul în care nu aveți acces la adresa de email instituțională vă rugăm să contactați departamentul IT din cadrul UB pentru a vă facilita accesul.
Notă: Workshop-urile evidențiate prin culoarea albastru sunt deschise comunității academice mai largi în cadrul proiectului SciRes. Pentru aceste workshopuri obligativitatea de a folosi adresa de email instituțională a fost eliminată.
1. Calitatea publicațiilor științifice- o abordare critică (link înscriere)
2. Cum publicăm lucrări științifice de calitate (link înscriere)
3. Elemente introductive privind publicarea în Științele Sociale (link înscriere)
4. Procesul de transformare a tezei de doctorat în scopul publicării la o editură de înalt prestigiu internațional (link înscriere)
5. Găsește și publică: resurse electronice pentru documentare și publicare în reviste științifice de prestigiu (link înscriere)
6. Instrumente pentru cercetarea transparentă și reproductibilă (link înscriere)
7. Laborator de cercetare. Modul I – Documentarea (link înscriere)
8. Scrisul ca joacă, scrisul ca terapie (link înscriere)
1. Comunicare instituțională în limba engleză într-o universitate CIVIS/Internațională (link înscriere)
2. Tips and trick – Managementul proiectelor – scriere și implementare (link înscriere)
3. Start în cercetare – Sprijinirea doctoranzilor și post-doctoranzilor în pregătirea aplicațiilor de proiect (link înscriere)
4. Open Science (link înscriere)
5. Practica elaborării și implementării proiectelor de colaborare pentru învățământul universitar (link înscriere)
6. Finanțarea cercetărilor individuale și colective. Granturile oferite de agențiile naționale ale cercetării (România, Franța, Belgia, Germania, Portugalia) (link înscriere)
7. Cum implicăm Stakeholderii în cadrul proiectelor? Perspectiva managementului impactului social (link înscriere)
8. Explicit and tacit knowledge in the academia: how to be a researcher? (Cunoaștere explicită și cunoaștere tacită în cariera academică) (link înscriere)
1. Tehnici de sumarizare și prezentare grafică a datelor cu soft-ul R (link înscriere)
2. Introducere în R (link înscriere)
3. Teste statistice cu aplicații în R (link înscriere)
4. Analiza datelor cu R (link înscriere)
5. Laborator de cercetare. Modulul II – Metode de cercetare calitative (link înscriere)
6. De la excel la baze de date (link înscriere)
7. Modelarea Markov în Excel pentru luarea deciziilor de analiză cost-eficiență (link înscriere)
8. Cartarea domeniilor științifice folosind CiteSpace și analiza diversității semantice a termenilor teoretici cheie (link înscriere)
9. Analiza datelor introspective (link înscriere)
1. Pedagogii digitale cu platforma MS 365 – Interactivitate, inovație și învățare hibridă (link înscriere)
2. Evaluarea studenților – proiectare și implementare, adaptarea la mediul online (nivel mediu) (link înscriere)
3. Coaching psihologic pentru performanță la concursurile studențești (link înscriere)
4. Comunicare și sănătate mintală (link înscriere)
5. Stabilirea obiectivelor și forme de feedback în mediul educațional (link înscriere)
6. Discuția academică: cum să utilizezi predarea dialogică în activitățile de seminar (link înscriere)
7. Ascultare activă și managementul emoțiilor (link înscriere)
8. De la teorii etice la comportamente morale (link înscriere)
9. Comunitatea de practică – o modalitate de dezvoltare profesională (link înscriere)
10. Organizarea activităților interactive de tip workshop (link înscriere)
11. Mindfulness și expresivitatea emoțională în relația didactică (link înscriere)
12. Dezvoltarea aptitudinilor de comunicare în public (link înscriere)
NOUTĂȚI

Apel la înscrieri pentru doctoranzii francofoni ai UB la competiția „Je publie mon article!”, organizată de AUF. Finaliștii vor avea oportunitatea de a participa la Universitatea de Vară a Francofoniei din Maroc
Evenimente, Cercetare, International, Student UB, Apeluri, Apariţii editoriale, Anunţuri, UB News0