Volumul “Cultural Capital and Creative Communication. (Anti-)Modern and (Non-)Eurocentric Perspectives”, semnat de lect. univ. dr. Oana Șerban de la Facultatea de Filosofie a UB, publicat la Routledge

Volumul “Cultural Capital and Creative Communication. (Anti-)Modern and (Non-)Eurocentric Perspectives”, semnat de lect. univ. dr. Oana Șerban de la Facultatea de Filosofie a UB, publicat la Routledge

Centrul de Cercetare a Istoriei și Circulației Ideilor Filosofice (CCIIF) anunță publicarea unui volum interdisciplinar, concentrând perspective filosofie și sociologice, intitulat Cultural Capital and Creative Communication (Anti-)Modern and (Non-)Eurocentric Perspectives. Lucrarea, semnată de lect. univ. dr. Oana Șerban, cadru didactic la Facultatea de Filosofie a Universității din București, a fost lansată de curând la prestigiosul grup editorial internațional Routledge.

Prezentarea volumului

Inspirată de gândirea lui Bourdieu, această carte explorează noțiunea de capital cultural, din perspectiva definițiilor, dinamicii ei istorice și a manierei în care este valorificată în diferite tradiții filosofice și sociologice. Conceput inițial pentru a fi utilizat de către studenți și profesori, acest volum abordează limitele și dezvoltările teoriei lui Bourdieu despre capital și putere, luând în considerare relația dintre capitalul cultural, social și uman, distincțiile dintre capital și capitalism, dar și conflictele care există între teoriile care au apărut ca reacție la filosofia și sociologia lui Bourdieu. Astfel, Cultural Capital and Creative Communication (Anti-)Modern and (Non-)Eurocentric Perspectives are ca scop evaluarea formelor în care autori precum Max Weber, Fernand Braudel, Daniel Bell, Herbert Marcuse, Jean Baudrillard, Theodore Adorno, Max Horkheimer și Gilles Lipovetsky expun elemente de (anti)modernitate ale capitalului și capitalismului.

Dincolo de incursiunea teoretică în acest subiect, volumul oferă o serie de exemple, exerciții de evaluare și studii de caz, care susțin familiarizarea audiențelor filosofice și sociologice cu capitalul cultural; tocmai de aceea, este un instrument excelent și pentru comunitățile corporate care caută să își dezvolte cultura organizațională prin prisma capitalului cultural.

Mai multe informații despre autoare

Lect. univ. dr. Oana Șerban predă Filosofie la Universitatea din București. Domeniile ei de expertiză sunt Filosofia Modernă, Estetica, Biopolitica și Filosofia Culturii. Pe lângă activitatea didactică, autoarea este director executiv al CCIIF – Centrul de Cercetare pentru Istoria și Circulația Ideilor Filosofice al Universității din București și este membră a ISCH – Societatea Internațională de Istorie Culturală. Este autor de cărți filosofice, ficțiune, eseu, și a co-editat diferite volume de filosofie, cultură și estetică, în principal dedicate capitalismului artistic, capitalului cultural, comunicării creative și teoriei critice. Interesele recente au implicat-o în proiecte de cercetare dedicate istoriei antiumanismului și potențialului biopolitic al artei. A publicat After Thomas Kuhn: The Structure of Aesthetic Revolutions (Berlin/Boston: De Gruyter, 2022), și la o numai o lună de la apariția acestui volum, Routledge a lansat ultima ei carte, Cultural Capital and Creative Communication (Anti-)Modern and (Non-)Eurocentric Perspectives, inclusă în seria Routledge Studies in Social and Political Thought.

 Interesul pentru capitalul cultural, reflectat atât de audiențele filosofice și sociologice, cât și de corporații

Așa cum spune chiar autoarea, „această carte oferă mai multe perspective asupra definițiilor operaționale, taxonomiei, evoluției și teoriilor critice ale capitalului cultural. Inspirat de teoriile lui Bourdieu privind formele capitalului, acest volum a fost conceput inițial ca un manual pentru cursurile și orele de seminar de Capital cultural și comunicare creativă, desfășurate pentru studenții de la programele de master ale Catedrei UNESCO pentru interculturalitate, bună guvernanță și dezvoltare durabilă a Universității din București. În timp, acest curs a fost considerat ca fiind parte a unei oferte educaționale atractive pentru studenții facultății noastre, dar și pentru alți studenți interesați de educația interdisciplinară la granița dintre filosofie și sociologie, precum studenții CIVIS sau studenții Erasmus. Astfel, am conceput un manual care urmărește să abordeze limitele și extinderile teoriei lui Bourdieu asupra capitalului și puterii; relația dintre capitalul cultural, social și uman; distincțiile dintre capital și capitalism; precum și conflictul major dintre teoriile care abordează diferit paternitatea (non-)eurocentrică a capitalului și capitalismului. Cei pasionați de Bourdieu, Max Weber, Fernand Braudel, Daniel Bell, Herbert Marcuse, Jean Baudrillard, Theodore Adorno, Max Horkheimer și Gilles Lipovetsky vor găsi un motiv de satisfacție intelectuală în paginile acestei cărți.

Routledge a apreciat faptul că este primul manual conceput interdisciplinar, care își propune să dezvolte un domeniu recent de cercetare și studiu, dedicat capitalului cultural. Conținuturile teoretice sunt îmbinate cu exerciții și studii de caz, volumul fiind de interes nu numai pentru publicul academic, dar și pentru comunitățile corporate care au posibilitatea de a reflecta asupra rolului capitalului cultural în constituirea strategiilor de dezvoltare și în evoluția culturii organizaționale.

Când am început să predau Capital cultural și comunicare creativă, am fost mirată să descopăr că studenții mei erau fie partizanii unei poziții eurocentrice privind originile capitalismului, fie susținătorii ideii că la baza capitalismului nu putem găsi nimic anti-modern. Nimeni nu avea impulsul de a evalua capitalul și capitalismul prin prisma modernității non-occidentale, și cu atât mai puțin prin prisma unei așa-zise pre-modernități; dincolo de asta, în ultimii ani, am observat că doar o mică parte din mediul academic obișnuiește să conceapă importanța reală a discuțiilor filosofice despre capital(-ism) pentru consolidarea culturii și artei.

Prin urmare, folosindu-mă de cunoștințe aplicate din zona filosofiei moderne, am propus studenților o nouă perspectivă de a înțelege originile capitalului și ale capitalismului: am vrut să „demistificăm” prin dialogurile noastre unele prejudecăți legate de filosofia (post)marxistă, să explicăm de ce modernitatea este sensibilă în fața individualismului și de ce nu există nimic care să susțină astfel de concepte și tradiții mai mult și mai convingător decât capitalul cultural”, a precizat autoarea în continuare.

Cartea Cultural Capital and Creative Communication (Anti-)Modern and (Non-) Eurocentric Perspectives poate fi achiziționată direct de la Routledge aici, atât în format fizic, cât și ca e-Book.

SECŢIUNE ACCESIBILIZATĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services