Din dorința de a stimula inovația pedagogică la nivel local și de a împărtăși expertiza în predare și învățare a cadrelor didactice din învățământului superior, CIVIS lansează o serie de workshop-uri care au la bază analiza anterioară extinsă a tendințelor și experiențelor din cele opt universități ale alianței.
Subiecte provocatoare, specialiști la nivel înalt, idei testate și abordări care pot produce schimbări! Toate, la doar un click distanță.
Giving and Receiving Effective Feedback – 26-27 ianuarie 2021
Primul workshop, “Giving and Receiving Effective Feedback”, face parte din seria evenimentelor organizate de Universitatea Autonomă din Madrid în cadrul Săptămânii Inovării în Predare, desfășurată în perioada 26-28 ianuarie 2021.
Workshop-ul își propune să ofere participanților posibilitatea de a discuta despre resursele existente pentru a oferi sfaturi bazate pe dovezi cu privire la modul în care poate fi oferit feedback relevant și la cum poate fi acesta îmbunătățit cu ajutorul noilor instrumente și metodologii. Limba oficială a evenimentului este engleza. Persoanele interesate se pot înscrie accesând acest link.
Mai multe detalii cu privire la workshop-ul, “Giving and Receiving Effective Feedback” pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.
Can we really develop Wikipedia assignments at the university? – 22 februarie 2021
În cadrul acestui atelier, participanții vor cunoaște modul în care funcționează Wikipedia și proiectele adiacente. Punctul central al workshop-ului va fi reprezentat de prezentarea modului în care profesorii pot proiecta sarcini cu Wikipedia, încorporând platforma în activitatea de predare. Mai multe detalii cu privire la workshop-ul “Can we really develop Wikipedia assignments at the university?” pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.
Innovative Learning Design in Higher Education: theory into practice – 5 martie 2021
Workshop-ul “Innovative Learning Design in Higher Education: theory into practice” se va concentra pe noile evoluții apărute în proiectarea învățării și modul în care acestea ar putea fi utilizate în organizarea experiențelor de învățare în învățământul superior. Mai multe detalii cu privire la workshop-ul “Innovative Learning Design in Higher Education: theory into practice” pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.
How to foster social cohesion and inclusive education? Indications for the use of Index for Inclusion – 8 martie 2021
Atelierul își propune creșterea gradului de conștientizare și înțelegere a „incluziunii”, oferind detalii cu privire la modul în care cadrele didactice pot construi un context educațional incluziv, având în vedere factorii asociați cu simțul comunității și coeziunea grupului. Mai multe detalii cu privire la workshop-ul “How to foster social cohesion and inclusive education? Indications for the use of Index for Inclusion” pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.
Teaching and assessing through Digitalization – 16 martie 2021
Workshop-ul “Teaching and assessing through Digitalization” își propune să ofere lectorilor și profesorilor participanți cadrul pentru unei dezbateri bazate pe metacogniție cu privire la provocarea pe care ne-a oferit-o pandemia: predarea și evaluarea prin digitalizare, neintenționată și neprevăzută. Mai multe detalii cu privire la workshop-ul “Teaching and assessing through Digitalization” pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.
International Service Learning. Combining teaching with student civic engagement in practice-oriented seminars – 16 martie 2021
Conceptul acestui atelier se bazează pe experiențele anterioare ale trening-urilor online de Service-Learning oferite la Universitatea din Tübingen. Acesta este conceput ca un proiect pilot, deschis pentru toate universitățile membre CIVIS. Mai multe detalii cu privire la workshop-ul “International Service Learning. Combining teaching with student civic engagement in practice-oriented seminars” pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.
Source criticism and plagiarism prevention in higher education – 5 mai 2021
Scopul atelierului “Source criticism and plagiarism prevention in higher education” este de a prezenta participanților modul în care pot fi evitate practicile de plagiat în rândul studenților. De asemenea, atelierul va oferi și posibilitatea de a compara regulile și metodele de evitare a plagiatului în rândul universităților CIVIS. Mai multe detalii cu privire la workshop-ul “Source criticism and plagiarism prevention in higher education” pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.
Digital Technologies for active and collaborative learning – 19 mai 2021
Acest atelier online urmărește instruirea cadrelor didactice care doresc să experimenteze utilizarea tehnologiilor pentru a îmbunătăți învățarea activă și colaborativă, într-o abordare educațională particulară: abordarea învățării trialogice (Paavola și Hakkarainen, 2005). Mai multe detalii cu privire la workshop-ul “Digital Technologies for active and collaborative learning” pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.
Innovative pedagogies – new pathways to university teaching – 17 iunie 2021
Workshop-ul își propune să ofere lectorilor o introducere în pedagogiile inovatoare – în general, dar și în contextul CIVIS, în particular. Sesiunea va permite discuții despre transferul de modele pedagogice inovatoare în alte contexte didactice, precum și dezvoltarea de noi concepte didactice. Mai multe detalii cu privire la workshop-ul “Innovative pedagogies – new pathways to university teaching” pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.
Competency oriented electronic assessments (COMET) – 30 septembrie 2021
În ultimii ani, evaluările online au devenit mai importante, odată cu creșterea cursurilor de e-learning și necesitatea adoptării mobilităților virtuale. Mai mult decât atât, pandemia ne-a împins să folosim exclusiv instrumente digitale pentru a ne îndeplini misiunile de predare și să lucrăm cu instrumente de evaluare digitală, utilizând diferite formate de evaluări electronice.
În cadrul workshop-ului “Competency oriented electronic assessments (COMET)”, participanții vor avea posibilitatea de a cunoaște marea varietate de formate de evaluare electronică / digitală pentru a proiecta evaluări online eficiente. Mai multe detalii cu privire la acest atelier pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.
Social Pedagogy and Democratic Education – 26 noiembrie 2021
Workshop-ul își propune să contribuie la consolidarea unei culturi socio-pedagogice și democratice europene, care se va dovedi utilă în abordarea problemelor importante cu care se confruntă educația și societatea noastră. Mai multe detalii cu privire la workshop-ul “Innovative pedagogies – new pathways to university teaching” pot fi accesate aici, dar pot fi obținute și din pliantul de prezentare disponibil aici.