Seria „Proiect sub lupă” i-a invitat pe fizicienii Bogdan Dobrică și Ioan Stamatin, precum și pe studenții Andreea-Ștefania Anisei, Alexia Maria Vișan și George Ionescu, să ne vorbească despre internetul lucrurilor și inteligență artificială, dar mai ales despre cum arată un curs la finalul căruia participanții dobândesc abilități concrete și sunt mai pregătiți pentru viața reală și piața muncii.
A doua ediție a seriei Proiect sub lupă poate fi accesată cu doar un click mai jos.
Discuția a fost prilejuită de cursul inovator de IoT & AI inițiat în cadrul Facultății de Fizică a Universității din București de specialistul Bogdan Dobrică cu sprijinul profesorului Ioan Stamatin.
Gândit ca un curs interactiv și prietenos, în care studenții și trainerul lucrează ca o echipă, formatul se circumscrie unui nou concept de învățare, și anume innoversity, care se referă la integrarea învățării cu inovarea, cercetarea și dezvoltarea și presupune, printre altele, îmbinarea cursului cu laboratorul și seminarul și a teoriei cu practica.
În cadrul cursului, studenții învață lucruri practice și dobândesc abilități reale prin realizarea unor proiecte concrete, precum un motor de căutare semantică, un robot de curățenie sau un sistem fotovoltaic. Una dintre inovațiile pe care le aduce acest format este faptul că activitățile realizate în cadrul lui reproduc modul de lucru din interiorul unei corporații, inclusiv prin utilizarea uneltelor specifice domeniului.
O altă inovație vizează maniera de evaluare de la finalul cursului. Studenții nu primesc note, ci trec printr-un interviu care reproduce interviul de angajare din cadrul unei companii reale și include trei sesiuni de evaluare cu trei experți diferiți, recrutori cu experiență în domeniul IoT și Machine Learning. În plus, feedback-ul evaluărilor este trecut în certificatul de participare, emis de o companie cu experiență în formarea profesională. Atât certificatul, cât și feedback-ul pot fi utilizate pe LinkedIn pentru o creștere a șanselor de angajare.
Mai multe informații despre acest curs și ce își propune, despre interacțiunea și atmosfera de la curs, despre motivele pentru care studenții l-au ales și domeniile către care se pot îndrepta la finalul lui, în episodul cu numărul 2 al seriei Proiect sub lupă, cu fizicienii Bogdan Dobrică și Ioan Stamatin și studenții Andreea-Ștefania Anisei, Alexia Maria Vișan și George Ionescu.
Dr. Bogdan Dobrică este absolvent al Facultății de Matematică și Informatică din cadrul Universității din București. A urmat apoi un masterat în Sisteme Distribuite și a obținut titlul de Doctor în Fizică în 2014. A fost implicat în proiecte de cercetare care s-au finalizat cu trei brevete de invenție. În domeniul IoT are experiență în finanțarea și punerea pe piață a produselor integrate. Din 2017 s-a dedicat domeniului inteligenței artificiale în mediul corporativ, ocupând în prezent poziția de Inginer ML Ops în cadrul companiei de ride-hailing Bolt. Mai multe detalii pot fi accesate pe profilul de LinkedIn al lui Bogdan Dobrică.
Prof. univ. dr. Ioan Stamatin este cadru didactic și coordonator de doctorate la Facultatea de Fizică a Universității din București și director al Centrului 3Nano-SAE. Nanoștiințe – Surse Alternative de Energie al UB. Este autorul a numeroase lucrări de specialitate.
Domeniile sale de cercetare vizează în principal energiile regenerabile și sursele alternative de energie. În cadrul Centrului 3Nano-SAE coordonează și desfășoară activități cu convertoare electrochimice de energie (fuel cells, baterii, supercapacitori), stocare și conversie de energie, econanotehnologii și sinteza nanomaterialelor. Totodată, este specializat în polimeri, biopolimeri, bionanotehnologii, caracterizări de materiale și rapid prototyping.
Mai multe detalii despre profesorul Ioan Stamatin sunt disponibile aici și aici.
Informații suplimentare despre curs pot fi accesate aici.