Biroul Proceduri și Guvernanță IT&C este structura de specialitate care asigură reglementarea, coordonarea, controlul și îndrumarea activităților și acțiunilor în domeniul IT&C pentru definirea procedurilor IT&C interne ale DIRECȚIA IT&C și interdepartamentale la nivel UB care implică DIRECȚIA IT&C, definirea procedurilor specifice guvernanței IT&C (fluxuri informaționale specifice Direcției IT&C, audit IT&C, proceduri de securitate, proceduri GDPR aplicabile în sistemele IT&C împreună și sub coordonarea expertului DPO – Data Protection Officer al UB etc.), managementul proiectelor coordonate la nivelul DIRECȚIA IT&C, identificarea nevoilor de dezvoltare în zona IT&C la nivelul entităților din UB.
Biroul Proceduri și Guvernanță IT&C are următoarele atribuții:
(1) participă la activitățile grupurilor de lucru/comisii, intra- și interinstituționale, constituite pentru diferite acțiuni/activități în domeniul de competență;
(2) asigură managementul programelor de dezvoltare și modernizare a sistemelor IT&C din UB prin:
- identificarea, fundamentarea și formularea propunerilor de programe și proiecte în domeniul IT&C la nivelul DIRECȚIA IT&C;
- identificarea, fundamentarea și formularea propunerilor de programe și proiecte interdisciplinare care au o componentă semnificativă IT&C sau a căror arie de manifestare este conexă domeniului IT&C;
- desfășurarea activităților specifice managementului de proiect pentru proiectele și contractele proprii ale DIRECȚIA IT&C, indiferent de sursa de finanțare, gestionate în cadrul DIRECȚIA IT&C;
- identificarea și realizarea planului riscurilor majore ce pot apărea pe parcursul derulării proiectelor gestionate în cadrul DIRECȚIA IT&C;
- identificarea riscurilor inerente asociate obiectivelor și activităților specifice DIRECȚIA IT&C și a măsurilor de diminuare a acestora;
- supravegherea în permanență a îndeplinirii de către contractant a obligațiilor asumate în conformitate cu contractul semnat;
- participarea la recepția bunurilor, serviciilor și lucrărilor menționate în facturile emise de contractanți și la activitatea de întocmire a documentației de recepție și preluare în inventar în cadrul DIRECȚIA IT&C;
- întocmirea și actualizare evidenței repartizării și utilizării bunurilor achiziționate, conform destinației și scopului prevăzute în program/contract din cadrul DIRECȚIA IT&C;
- verificarea și promovarea spre aprobare a listele cu mijloace IT&C propuse pentru casare, declasare și scoatere din funcțiune, pentru DIRECȚIA IT&C, potrivit competențelor de aprobare stabilite;
- gestionarea acordurilol-cadru/contractelor subsecvente, contractelor de furnizare/prestare bunuri și servicii din cadrul DIRECȚIA IT&C, indiferent de sursa de finanțare;
- furnizarea asistenței în vederea negocierii contractelor ce au componente IT&C, acolo unde este cazul, și formularea de recomandări privind elaborarea proiectelor de contract;
- întocmirea documentelor de raportare periodică privind stadiul implementării contractelor, a rapoartelor de monitorizare și evaluare a contractelor, conform procedurilor aprobate;
- schimbul de informații privind aspectele tehnice ale implementării proiectelor cu structurile implicate din autorități de contractare și plăți, organismele intermediare, respectiv autoritățile de management;
- asigură comunicarea cu DPO GDPR desemnat la nivel UB și pune în aplicare regulile specifice;
- publicitatea acțiunilor realizate de DIRECȚIA IT&C;
- evaluarea și monitorizarea stadiului îndeplinirii măsurilor asumate de DIRECȚIA IT&C, a obiectivelor din cadrul proiectelor planificate;
- participarea la acțiuni de prezentare, seminare, simpozioane, cursuri și altele asemenea organizate în țară și în afara țării de către operatori economici și/sau alte persoane juridice, la inițiativa acestora, cu aprobarea conducerii DIRECȚIA IT&C;
- elaborarea, promovarea și actualizarea periodică a procedurile specifice activității DIRECȚIA IT&C;
- raportarea periodică, lunar, trimestrial, semestrial, anual, și/sau la solicitarea directorului IT&C, a stadiului implementării sarcinilor, atribuțiilor de serviciu, analizelor și statisticilor solicitate.
Camelia MUCICĂ – Șef Birou
Nicoleta DUMITRU – referent de specialitate
Alina GEORGESCU – Referent de specialitate – manager proiect
Florin GHEORGHIU – Referent de specialitate
CONTACT
Director
Anca ILEANA
Contact
Pentru a contacta Directia IT&C vă rugăm să folosiți următoarele mijloace:
1. Pentru conturile de email instituționale blocate sau care nu pot fi accesate de către angajații UB folosiți adresa email.angajat@unibuc.ro, punând în CC adresa de email instituțională a șefului ierarhic superior și specificând în corpul mesajului Entitatea UB în cadrul căreia sunteți angajat și orice informație pe care o considerați utilă pentru a putea fi identificat la nivelul Direcției IT&C ca angajat;
2. Pentru conturile de email instituționale blocate sau care nu pot fi accesate de către studenții UB, vă rugăm să vă adresați la secretariatul facultății;
3. Pentru orice solicitare venită din partea unui angajat sau student din cadrul UB, vă rugăm să folosiți aplicația HelpDesk UB https://helpdesk.unibuc.ro
4. Persoanele din afara UB se pot adresa Direcția IT&C la adresa contact@it.unibuc.ro.
Adresă:
Șoseaua Panduri, nr. 90, etaj 3, camera 315, 050663, Sector 5, București