____________________________ TIMSS 2019____________________________
Trends in International Mathematics and Science Study
Website: http://lst.fpse.unibuc.ro/timss.html
Numele proiectului este ”Tendințe în domeniul Studiilor Matematice și Științifice Internaționale”- ”Trends in International Mathematics and Science Study” (TIMSS).
Programul este desfășurat de către Asociația Internațională pentru Evaluarea Performanțelor în Educație – The International Association for the Evaluation of Educational Achievement – (IEA), o asociație internațională independentă a instituțiilor naționale de cercetare și a agențiilor guvernamentale care efectuează studii privind performanțele la nivel transnațional încă din 1959.
Recunoscută la nivel internațional ca o măsură validă și fiabilă cu privire la performanțele elevilor în matematică și științe, TIMSS pentru clasa a VIII-a a raportat tendințele internaționale cu privire la performanță, din patru în patru ani, începând cu 1995. Este conceput pentru a măsura și interpreta diferențele dintre sistemele educaționale naționale cu scopul de a contribui la îmbunătățirea modalității de predare și învățare în domeniile matematică și științe la nivel mondial.
Peste 60 de țări participă la TIMSS 2019, printre care și România.
În România, a fost selectat un eșantion de 199 școli. În cadrul fiecărei școli incluse în eșantion, cel puțin o clasă a fost selectată pentru a participa la evaluare. Centrul Național a selectat clasa/clasele și a pus la dispoziție instrumentele de testare și materialele necesare.
Fiecare elev din clasa/clasele selectate a fost rugat sa participe la o sesiune de testare a aptitudinilor și a completat un chestionar pentru elevi. În plus, profesorii de matematică și/sau științe au primit un chestionar pentru profesori. De asemenea, directorul școlii a primit un chestionar privind școala.
Acest studiu nu a urmărit evaluarea individuală a elevilor, profesorilor sau directorului școlii. Nu au fost publicate informații care să permită identificarea elevilor, profesorilor sau școlilor. Informațiile au ajutat la monitorizarea sistemului educațional cu scopul de a furniza informații privind strategii de dezvoltare relevante, fără să dezvăluim identitatea respondenților.
____________________________ ICCS 2022____________________________
International Civic and Citizenship Education Survey
Sondajul cuprinde cinci instrumente: un test al elevilor care măsoară procesele cognitive, un chestionar al elevilor care măsoară percepțiile și comportamentele, un sondaj al profesorilor și un sondaj școlar.
ICCS 2022 eșantionează diferite școli din fiecare țară. Statele membre ale UE și alte țări europene vor avea ocazia să implementeze un instrument regional european suplimentar pentru elevi.
Prin angajarea în perioada inițială a studiului, țările participante vor contribui atât la proiectarea, cât și la analiza rezultatelor ICCS 2022. ICCS 2022 eșantionează 150 de școli din fiecare țară participantă. Eșantionul variază între 3.000 și 4.500 de studenți pe țară.
____________________________ ICILS 2023____________________________
International Computer and Information Literacy Study
Website: http://lst.fpse.unibuc.ro/icils23.html
Competența digitală este un element cheie pentru viitoarea capacitate de inovare a Europei, dezvoltarea antreprenorială și competitivitatea economiei. Este una dintre cele opt competențe cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții și este esențială pentru ca Europa să fie potrivită pentru era digitală. Studiul internațional de competență informatică și de informare 2023 (ICILS), implementat de către Asociației Internaționale pentru Evaluarea Rezultatelor Educaționale (IEA), evaluează capacitățile tinerilor de a utiliza tehnologia informației și comunicațiilor prin măsurarea performanței elevilor de clasa a VIII-a în materie de informatică cunoștințe digitale. Țările participante au, de asemenea, opțiunea ca elevii lor să participe la o evaluare opțională a gândirii computaționale.
Rezultatele ICILS 2023 vor aduce informații important cu privire la nivelul de dezvoltare a competențelordigitale ale tinerilor din Europa. Aceasta este singura sursă de date transnaționale privind competențele digitale bazate pe măsurători directe. ICILS 2023 va permite UE să stabilească un indicator care să monitorizeze progresul într-un domeniu central pentru viitorul Europei. În plus față de furnizarea de date transnaționale la nivel european, studiul ajută țările să își monitorizeze propriile obiective naționale în ceea ce privește competențele digitale ale elevilor și oferă informații pentru monitorizarea progresului către Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale ONU.
Mai multe informații privind studiile organizate de Large Scale Testing FPSE pot fi consultate pe website-ul dedicat.
CONTACT
Email: office@lst.fpse.unibuc.ro
Site: http://lst.fpse.unibuc.ro
Telefon: 031-425.34.45
031-425.34.46
Adresă: Șoseaua Panduri, nr. 90, București, România
a










