Joi, 28 martie 2019, Secțiunea de Științe Sociale a Institutului de Cercetare al Universității din București organizează evenimentul „Utilizarea studiilor de caz multiple pentru a analiza modul în care prejudecățile (biases) influențează productivitatea individuală și de grup în cadrul echipelor”. Prelegerea, susținută de Delia E. Mateiaș (câștigătoare ICUB Fellowship), va avea loc începând cu ora 16:00 în Sala de Consiliu a Facultății de Sociologie și Asistență Socială (Bd. Schitu Măgureanu, nr. 9).
Prezentarea investighează rolul pe care prejudecățile (biases) îl joacă în influențarea performanței la nivel individual și colectiv în cadrul organizațiilor. Pe baza mai multor studii de caz la nivel de echipe, prezentarea propune un cadru care să integreze noțiunile de leadership și încredere pentru a înțelege modul în care prejudecățile pot influența performanța în diferite stadii ale ciclului de dezvoltare al unei echipe. Acest studiu generează practici bazate pe dovezi în privința factorilor de decizie și a productivității care utilizează studiul de caz ca strategie de cercetare. În acest sens, această cercetare are o contribuție dublă în ceea ce privește metodologia de validare a conceptului și cunoștințele privind prejudecățile decizionale și eficacitatea muncii. Totodată, cercetarea investighează modul în care caracteristicile specifice ale prejudecăților specifice procesului de luare a deciziilor influențează activitatea și productivitatea. Opt studii de caz selecționate (din 38) oferă dovezi cu privire la starea de fapt în procesul de luare a deciziilor, examinând în același timp productivitatea muncii în cadrul echipelor preexistente și a celor noi. Constatările evidențiază un set cuprinzător de recomandări pentru a pune bazele unui model eficient de luare a deciziilor. În mod specific, studiul avansează un model de productivitate adecvat pentru performanțele de management al proiectelor. Prin acesta, cercetătorii și factorii de decizie pot contribui la optimizarea procesului decizional și a productivității în context transdisciplinar.
Mai multe informații sunt disponibile aici.