Trei studenți ai Masteratului de Consultanță și Expertiză în Publicitate din cadrul Facultății de Litere a Universității din București au reprezentat România la competiția L’Oréal Brandstorm 2020, alăturându-se celor mai bune echipe din 55 de țări. Finala internațională a concursului a avut loc miercuri, 24 iunie 2020.
Inovația echipei Cyclique a Universității din București constă în crearea unui ambalaj 100% biodegradabil pentru produse cosmetice, ambalaj care să se transforme într-un produs secundar după utilizare, ușor și convenabil pentru consumator. Recipientul propus de Cyclique este alcătuit din tărâțele rezultate în urma prelucrării diferitelor cereale, argilă și alți nutrienți naturali. Pentru protecție, recipientul este învelit la interior și exterior de o folie de protecție vegetală. Printre avantajele acestui material se numără eficiența costurilor de producție, greutatea mică și impactul redus asupra mediului și comunităților locale.
Prin îndepărtarea foliei de protecție și amestecarea recipientului cu apă caldă, ambalajul se transformă într-o mască hrănitoare de tip scrub, auxiliară produsului achiziționat. Consumatorii beneficiază astfel de un produs versatil, al cărui recipient oferă valoare adăugată, fără să mai necesite reciclare sau mecanisme de reumplere.
Competiția internațională s-a mutat anul acesta de la Paris în mediul online, având în vedere circumstanțele produse de pandemia de Covid-19. Cu toate acestea, finaliștii români s-au adaptat contextului și au reușit să susțină prezentarea contra cronometru, alături de studenți ai celor mai prestigioase universități din întreaga lume. Cei trei studenți au fost coordonați de Directorul Departamenului de Științe ale Comunicării, conf. univ. dr. Alexandra Crăciun.
Mai multe detalii despre produsul echipei Cyclique a Universității din București, precum și despre competiția L’Oréal Brandstorm 2020 pot fi accesate aici.