Tulburările specifice de învățare, subiectul unei conferințe internaționale organizate de Facultatea de Psihologie și Științele Educației

Tulburările specifice de învățare, subiectul unei conferințe internaționale organizate de Facultatea de Psihologie și Științele Educației

15 noiembrie, 2017 in Cercetare

În perioada 18–19 noiembrie 2017 va avea loc prima ediție a conferinței internaționale ,,Neuropsihologia tulburărilor specifice de învățare (TSI)”, găzduite de Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București.
Invitatul special al evenimentului este Philippe Roux, profesor la Facultatea de Științe Umane a Universității Aix-en-Provence și un nume de rezonanţă în domeniul tulburărilor specifice de învăţare şi al programelor de terapie destinate acestora.
Evenimentul, a cărui tematică este de mare interes în domeniul neuropsihologiei și al psihologiei educației, are un caracter informativ și practic și se adresează atât specialiștilor (psihologi, psihopedagogi, medici), cât și cadrelor didactice și părinților copiilor care se confruntă cu dificultatea de a citi (dislexie), de a scrie (disgrafie) sau de a face calcule și raționamente matematice (discalculie), în ciuda absenței unei dizabilități intelectuale.
Vorbim adesea despre copii inteligenți și talentați care sunt afectați de aceste tulburări specifice, dovadă fiind un număr mare de personalități internaționale din diverse domenii de activitate care au fost diagnosticate cu dislexie și care au reușit să își depășească limitele.
În cadrul conferinței vor fi abordate subiecte legate de identificarea copiilor cu TSI, terapia și, mai ales, suportul la clasă necesar acestora pentru a-i ajuta să compenseze dificultățile specifice în învățare. Pentru părinți, evenimentul constituie o oportunitate de a înțelege cum își pot ajuta copiii, care sunt bunele practici în domeniu, dar și care sunt drepturile acestora, conferite prin lege.
De asemenea, la eveniment vor fi discutate implicațiile implementării Ordinului Nr. 3124 / 20.01.2017 privind aprobarea Metodologiei pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învățare, provocări și oportunități în evaluarea și intervenția specifice acestor tulburări: dislexie (tulburarea cititului), disgrafie (tulburarea scrisului) și discalculie (tulburarea de calcul și raționament matematic).
Conferința internațională ,,Neuropsihologia tulburărilor specifice de învățare (TSI)” este organizată de Departamentul de Psihologie din cadrul Facultăţii de Psihologie și Științele Educației, Asociația București pentru Copii Dislexici și de Asociația Română de Psihopedagogie Aplicată.
Mai multe detalii despre tematica evenimentului și despre program pot fi consultate aici.

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.