Organizată de Global Women in PR România și Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, competiția are la a VI-a ediție drept partener internațional European Broadcasting Union.
PR Arena, competiția de brief-uri pentru studenții din zona de comunicare, se desfășoară toamna aceasta pentru prima dată sub egida EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association) și în parteneriat cu Uniunea Europeană de Radio și Televiziune (EBU), cea mai importantă alianță mondială a mass-media de serviciu public. Competiția pornită în 2019 de către asociația profesională Global Women in PR România (GWPR) în parteneriat cu Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) din cadrul Universității din București, a ajuns la a VI-a ediție, a treia internațională.
În acest an s-au înscris studenți din 9 țări (Austria, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite, Georgia, Marea Britanie, Portugalia, România, Spania, Suedia), 11 echipe internaționale urmând să intre în „arenă”. Acestea vor fi sprijinite în competiție de mentori specialiști din industria comunicării și vor fi evaluate de un juriu internațional, alcătuit din experți în domeniu ai EBU, EUPRERA, GWPR și Universitatea din București.
A VI-a ediție PR Arena se desfășoară pe parcursul a două săptămâni, în perioada 8-23 noiembrie, iar studenții vor lucra pentru prima dată în echipe mixte, internaționale, alături de un mentor repartizat prin tragere la sorți. Primele zile vor fi dedicate cursurilor. Organizatorii au pregătit două Masterclass-uri pe temele International PR Campaigns (susținut de dr. Raluca Moise, profesor la London College of Communication, University of the Arts London, UK) și International Issues Management (susținut de dr. Audra Diers-Lawson, profesor la Kristiania University College, Norvegia). Scopul cursurilor este de a oferi informații esențiale care să ajute la rezolvarea unui brief de PR într-o manieră profesionistă.
Cei 33 de studenți vor lucra pentru etapa finală în echipe de câte 3, alături de un mentor, pentru a găsi cele mai creative și eficiente soluții la problemele dintr-un brief oferit de EBU care vizează promovarea media de serviciu public din întreaga lume prin intermediul concursului Eurovision. Echipa care va câștiga premiul I va merge în Marea Britanie, la Liverpool, la finala juriului din cadrul ediției 2023 a Eurovision, beneficiind și de un sprijin financiar de 500 EUR/pers din partea EBU. Echipele ce vor ocupa locurile II și III vor primi sesiuni de mentorship cu membri GWPR și mementouri din partea EBU. Toți participanții vor primi cărți de specialitate din partea EUPRERA.
Mentorii acestei ediții PR Arena reprezintă companii și agenții din România, Italia, Maroc și Țările de Jos
Dana Al Mubaidin – CEO & Founder of DABuzz Consulting
Anca Bîrsan – Communications Business Partner, Endava
Andrada Busuioc – Communications Director, Sphera Franchise Group
Letizia Ciancio – Certified Professional Success Coach ACC ICF
Nicoleta Deliu – Head of Communication, BCR, Romania
Ioana Gorganeanu – Head of Marketing and Communications, West High Growth European Markets at Mastercard
Dana Nae Popa – Owner & Managing director at Pastel
Raluca Rotaru – Senior MarComm Strategist, Chapter4, Romania
Maria Tătaru – Marketing Manager of Autonom Group
Juriul ediției 2022 este format din reprezentanți ai tuturor organizațiilor implicate
Stefania Romenti – Președinte EUPRERA, profesor la IULM University din Milano, Italia
Ángeles Moreno – fost Președinte EUPRERA, profesor la University Rey Juan Carlos, Madrid, Spania
Anne-Marie Cotton – fost Președinte EUPRERA, profesor la Artevelde University of Applied Sciences, Ghent, Belgia
Wim Elving – câștigătorul din 2022 al EUPRERA Distinguished Scholar Award, profesor la Hanze University of Applied Sciences, Groningen, Țările de Jos
Michelle Roverelli – EBU Head of Communications, Marketing and Events
Joseph Hoban – Head of Brand Projects, Partnerships and Events at RTÉ Ireland, and Chair of the EBU Voice of PSM group
Dave Goodman – Digital and Communications Manager – Eurovision Song Contest and Junior Eurovision Song Contest
Anne Faulkner – Upstream Ltd, Project Manager and EBU Communications Consultant
Camelia Cmeciu – co-inițiator PR Arena, profesor la Universitatea din București, România
Ana Diceanu – co-fondator și Președinte GWPR România, Founder & CEO Brain 4 Strategy
Corina Vasile – co-fondator GWPR România, Communications and Sustainability Director, Raiffeisen Bank Romania
„De fiecare dată când organizăm PR Arena vedem cum crește încă puțin. În 2019 când am lansat aveam studenți doar de la partenerul nostru FJSC, apoi am crescut puțin cu alte facultăți din București, apoi din țară, apoi din regiune, apoi am depășit continentul și acum organizăm competiția alături de EUPRERA. Proiectul a fost gândit pentru a ajuta generațiile viitoare de comunicatori să lucreze pe un brief real sub îndrumarea unui profesionist din industrie. Tinerii au nevoie de o felie de realitate înainte să iasă de pe băncile facultății, au nevoie să ia contact cu strategia de PR implementabilă. Asta ne dorim la fiecare ediție, să avem la final tineri pasionați de această meserie, ancorați în realitatea job-ului și cu o experiență care să îi ajute în găsirea primului job în PR”, a menționat Ana Maria Diceanu, președinte și co-fondator GWPR România.
„Pentru noi, ca profesori, educația înseamnă mult mai mult decât doar teorie. Înseamnă să dăm șansa studenților să experimenteze practic ceea ce învață la școală, în condiții cât mai apropiate de realitatea pieței muncii. Iar prin PR Arena am construit un proiect care ne oferă de atâția ani oportunitatea de a aduce laolaltă industria și mediul academic, într-o săptămână intensă și memorabilă de lucru. Ne bucurăm enorm că proiectul nostru a fost preluat de EUPRERA și de EUPRERA Education Network, o rețea care îl poate ajuta să ajungă la cât mai mulți studenți din toate colțurile lumii”, a declarat lect. univ. dr. Anamaria Nicola, FJSC.
„Aducerea PR Arena în portofoliul EUPRERA de proiecte reprezintă un pas important în dezvoltarea componentei educaționale a asociației. Inițierea unei competiții dedicate studenților în comunicare și relații publice a fost o prioritate a PR Education Network. Am luat însă decizia de a nu porni de la zero, ci de a pune în valoare rezultatele obținute deja de membrii asociației prin preluarea unei povești de succes, PR Arena, și extinderea ei în rețeaua EUPRERA. Pentru prima ediție în acest nou format în care colaborarea internațională și comunicarea interculturală ocupă un loc central, suntem încântați să avem sprijinul EBU și un brief care corelează promovarea media de serviciu public cu promovarea Eurovision”, a menționat lect. univ. dr. Anca Anton, co-leader al EUPRERA Education Network.
Despre EUPRERA și PR Education Network
Fondată în 1959 sub numele de „CERP Education & Research”, în 2000 a trecut la denumirea „EUPRERA” (Asociația Europeană pentru Educație și Cercetare în Relații Publice). EUPRERA este o organizație autonomă cu aproape 500 de membri din 40 de țări, organizație interesată de promovarea cercetării academice și a cunoștințelor în relații publice și comunicare strategică. Mai multe proiecte de cercetare și educație transnaționale și comparative sunt organizate de universitățile afiliate. Pentru a disemina noi metodologii și rezultate ale cercetării, EUPRERA organizează în fiecare toamnă un congres științific anual în colaborare cu o universitate din Europa.
Prin inițierea unei rețele dedicate educației în comunicare și relații publice, EUPRERA Education Network, asociația și-a propus să sprijine dezvoltarea și diseminarea celor mai bune și inovatoare practici educaționale, facilitând totodată integrarea acestora și a rezultatelor cercetării în activitatea de predare. Printre activitățile PR Education Network se numără organizarea PR Arena într-un context internațional mai larg, dezvoltarea unei colecții online de materiale educaționale în domeniul comunicării și relațiilor publice și facilitatea de contacte și schimburi educaționale între membrii rețelei.
Despre GWPR România
GWPR este o organizație globală care conectează profesionistele din PR din întreaga lume. Comunitatea oferă oportunități de a împărtăși idei, experiențe și resurse. GWPR oferă oportunități de networking, insight-uri și leadership cu privire la practicile flexibile pentru programul de muncă, reducerea diferențelor salariale dintre femei și bărbați cu scopul de a avea un echilibru în echipele de conducere a companiilor și un climat de muncă mai bun.
Lansată în iunie 2018 și având 80 de membre, GWPR România își propune să consolideze reputația industriei, să contribuie la educarea tinerei generații și să ofere interacțiuni cu rețeaua globală de profesioniști. Un alt obiectiv este acela de a susține ascensiunea profesionistelor din industrie în board-ul de conducere al companiilor.
Membrii fondatori ai asociației sunt: Ana Maria Diceanu (Brain4Strategy), Corina Vasile (Raiffeisen Bank), Cristina Hanganu (Lidl România), Irina-Ileana Ionescu (Coca-Cola Hellenic Bottling Company), Ioana Mănoiu (GMP PR), Crenguța Roșu (DC Communications), Cristina Popescu (Danone), Gabriela Lungu (WINGS Creative Leadership Lab), Anca Ungureanu (UniCredit Bank), Irina Roncea (Golin), Oana Mateescu (Ursus Breweries), Lidia Solomon (Honeywell), Dana Oancea (Forum for International Communications) și Cristina Butunoi (Golin).
Despre FJSC
FJSC oferă un program de studii complex în domeniul științelor comunicării, având trei direcții de studiu: jurnalism, comunicare şi relaţii publice şi publicitate. Alături de cadre didactice specializate în acest domeniu, la FJSC predau unii dintre cei mai cunoscuţi profesionişti din domeniu.
Fondată în 1990, FJSC îşi propune să prezinte studenților bazele comunicării de masă, tehnicile şi exigenţele morale ale jurnalismului, înțeles ca reflectarea curentă şi raţională a evenimentelor, prin presa scrisă, audiovizuală sau online. FJSC oferă posibilitatea aprofundării cunoștințelor în domeniul comunicării cu aplicații în sfera relațiilor publice şi a publicităţii.
Despre EBU
Uniunea Europeană de Radio și Televiziune (EBU) este cea mai importantă alianță mondială a mass-media de serviciu public (PSM). Are 112 organizații membre în 56 de țări și 31 de asociați în Asia, Africa, Australasia și America de Nord și de Sud. Membrii EBU operează aproape 2.000 de canale și servicii de televiziune, radio și online și oferă o mulțime de conținut pe alte platforme. Împreună, ajung la o audiență de peste un miliard de oameni din întreaga lume, difuzând în 153 de limbi. EBU organizează anual competiția Eurovision.