Marți, 10 septembrie 2024, a avut loc atelierul național în cadrul proiectului Erasmus + „Butterfly”, la care Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București este parteneră.
Evenimentul a reunit 36 de participanți reprezentând practicieni și experți din domeniul educației timpurii, specialiști în terapii pentru copii cu CES, Ministerul Educației, ONG-uri, părinți, autorități locale (Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului – DGASPC din sectoarele 3 și 6).
Analiza politicilor și practicilor a evidențiat faptul că tranziția de la familie la instituțiile de educație timpurie nu este un concept clar asimilat, iar serviciile și resursele sunt integrate la un nivel incipient.
În cadrul reuniunii, a fost analizat modelul Butterfly, pe baza căruia participanții au propus idei de sprijinire a tranziției copiilor aflați în situații vulnerabile, în instituțiile de educație timpurie. Folosind componente și valorile promovate prin modelul Butterfly, participanții au lansat soluții pentru familie, pregătirea personalului, tranziția din perspectiva copiilor și resursele din comunitate.
Echipele celor trei instituții participante în proiect – Facultatea de Psihologie și Științele Educației a UB, Centrul de zi „Lizuca”, „Protagoniști în educație” – sunt entuziasmate de noile idei și sunt pregătite să le testeze.
La finalul lunii octombrie 2024, Universitatea din București (coordonator WP2) organizează întâlnirea tuturor partenerilor din proiect. Instrumentele selectate la nivelul fiecărei țări vor fi testate și adaptate pentru contextele din România, Danemarca și Spania, în cadrul cursului de formare dezvoltat de VIA University College.
BUTTERFLY Erasmus+ The Butterfly Project Inclusion, participation and well-being of children with special needs in ECEC institutions: KA220-SCH-2023-008 este un proiect dedicat îmbunătățirii accesului copiilor vulnerabili la educație. Proiectul abordează trei probleme majore: lipsa personalului specializat, accesul limitat al copiilor vulnerabili din Europa la instituțiile de educație și promovarea unei înțelegeri holistice a copilului. Modelul Butterfly pune copilul în centrul atenției, promovând drepturile acestuia și incluziunea socială.
Mai multe informații despre proiect pot fi consultate aici.