Vineri, 11 martie 2022, Facultatea de Geografie a Universității din București a găzduit atelierul Open schooling – activități didactice în afara sălii de clasă. Acest eveniment a avut drept scop diseminarea unor modele de activități didactice ce folosesc resursele locale sau deschise pentru a oferi elevilor experiențe de învățare atractive și ușor de exersat.
La întâlnirea online au participat peste 60 de profesori care predau geografie, biologie, istorie, educație tehnologică, profesori pentru învățământul primar, studenți de la programul de licență și de la programul de Master Didactic pentru Geografie.
Atelierul reprezintă una dintre activitățile principale ale TEMP_08, Transnational Education Mentoring Parthneship, finanțat în cadrul proiectului PHERECLOS.
Programul atelierului, moderat de lect. univ. dr. Mioara Clius, prodecan al Facultății de Geografie, a fost unul extrem de variat, cuprinzând:
- Micul explorator al marelui Pământ – aplicații Google pentru învățarea activă a geografiei, lect. univ. dr. Mihaela Verga – Facultatea de Geografie, Universitatea din București;
- Geografia = puzzle de informații, abilități, cunoștințe și aptitudini, lect. univ. dr. Andra Topârceanu – Facultatea de Geografie, Universitatea din București;
- Descoperim împreună speciile de arbori din România. Aplicație de teren la Grădina Botanică „D. Brandza” din București – conf. univ. dr. Iuliana Vijulie – Facultatea de Geografie, Universitatea din București;
- Care sunt prietenii din curtea școlii ? – Biodiversitatea din curtea școlii. Studiu de caz: Campusul Liceului Tehnologic „Sf. Antim Ivireanu”- București, prof. Laura Cristea – drd. Școala Doctorală „Simion Mehedinți”, Facultatea de Geografie, Universitatea din București și CEO Universitatea Copiilor;
- LA PAS PRIN… orașul LEHLIU – GARĂ – aplicație în orizontul local, prof. Ioana Rucăreanu, Școala Gimnazială Nr.1 – Lehliu Gara, județul Călărași.




