Joi, 26 iunie 2025, juriul UBtalks a desemnat câștigătorii celei de-a XII-a ediții a competiției. Din cei peste 75 de studenți, masteranzi și doctoranzi ai UB care s-au înscris în competiție, 35 au fost selectați și au susținut, în fața juriului, proiectele #de10 din sesiune în finala evenimentului.
Diversitatea temelor, interdisciplinaritatea subiectelor abordate de participanți și originalitatea prezentărilor au făcut ca munca juriului, prezidat de prof. univ. dr. Liviu Papadima, să fie una dificilă.
De la discuții despre cum poate matematica să câștige alegeri politice la noi perspective cu privire la dansurile tradiționale angoleze, de la relații internaționale la podcasturi, privite ca vocea unei generații, proiectele care au câștigat premiile celei de-a XII-a ediții UBtalks au surprins juriul prin conținut, originalitate și prezență scenică. În plus, cele mai creative prezentări au fost premiate de Universitatea din București cu 6 locuri la Școala de Creativitate de la Sinaia, în perioada 26 iulie – 2 august 2025, dar și cu 2 locuri la coLABORATORUL de IDEI de la Sinaia, în perioada 28 octombrie – 2 noiembrie 2025.
Premii în bani de la AQUA Carpatica și BCR, vouchere de cumpărături de la Kaufland
Pe lângă schimbul de experiență și legarea noilor prietenii cu studenții de la alte facultăți din cadrul Universității din București, norocoșii finaliști au fost premiați de Aqua Carpatica, BCR, și Kaufland România cu premii în bani și vouchere de cumpărături, precum și cu locuri la Școala de Creativitate de la Cumpătu, Sinaia.
Juriul ediției din 2025, prezidat de prof. univ. dr. Liviu Papadima, fondatorul UBtalks, a fost întregit de prof. univ. dr. Alexandra Crăciun, și Ada Roseti, freelancer și specialist în comunicarea științei, Loredana Samoilă, PR manager Kaufland România, Diana Toma, social media manager Aqua Carpatica, și Oana Mica, communication project manager Aqua Carpatica.
AQUA Carpatica a premiat, pentru Acuratețea discursului, cu 300 de euro, proiectul „Cum poate matematica să câștige alegeri politice?” prezentat de Andrei Marin, student la Facultatea de Fizică, cu 200 de euro proiectul „Alienarea extremă a personajului feminin – neconformismul văzut ca suicid social în romanele «Femeia Minimarket» de Murata Sayaka și «Vegetariana» de Han Kang”, prezentat de Diana Buluc, studentă la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, și cu 200 de euro proiectul „Creierul copilului: o călătorie vizuală”, prezentat de Fintoiu Alexandra, studentă a Facultății de Biologie a Universității din București.
După ce a răspuns #prezent și la ediția din 2025, BCR a premiat, cu 200 de euro, proiectul „Comunitatea creștină din Siria: Identitate și istorie” prezentat de Maria Farah de la Facultatea de Litere. Tot 200 de euro de la BCR au plecat și către proiectul „Radio UB – crearea unui canal media universitar”, prezentat de Maria-Serafima Din, studentă la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, dar și către proiectul „Justiția algoritmică: o realitate apropiată”, prezentat de Suad Abdelalh Abdallaisa, studentă la Facultatea de Filosofie.
Kaufland România a premiat cu 1.000 de lei pentru Sustenabilitate proiectul „Promovarea plajei ascunse din Șuncuiuș, județul Bihor – o destinație puțin cunoscută, dar cu potențial turistic deosebit”, prezentat de echipa ADventurers (Amalia-Mihaela Popa, Elena Mădălina Preda și Andreea Florina Neagu) de la Facultatea de Administrație și Afaceri, cu 700 de lei pentru Inovație proiectul „CEAI DE ZIS – cum poate un podcast creat de studenți să devină vocea unei generații”, prezentat de echipa Ceai de Zis (Bianca Movileanu și Ștefan Petre), studenți la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, și cu 500 de lei pentru Originalitate proiectul „Cum poate matematica să câștige alegeri politice?” prezentat de Andrei Marin.
De asemenea, Universitatea din București a premiat cele mai creative prezentări cu 6 locuri la Școala de Creativitate. Evenimentul va avea loc în perioada 26 iulie – 2 august 2025 la Sinaia, iar premiul acoperă costurile de cazare, masă și workshop-uri pentru Simona Constantin, studentă la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Luca Manole, student la Facultatea de Științe Politice, pentru cei doi membri ai echipei Crispy, Rebeca Gheorghe și Raluca Maria Eșeanu, precum și pentru cei doi membri ai echipei Ceai de Zis, Bianca Movileanu și Ștefan Petre.
Nu în ultimul rând, Universitatea din București a premiat cele mai inedite prezentări cu 2 locuri la ediția din 2025 a proiectului coLABORATORUL de IDEI, care va avea loc la Sinaia, în perioada 28 octombrie – 2 noiembrie 2025. Premiul coLABORATORUL de IDEI merge către proiectul lui Alexandru Emilian Crăciun (Facultatea de Matematică și Informatică), „Oportune – ecosistem digital ce centralizează voluntariate, evenimente, conferințe, joburi, stagii de practică, burse, finanțări și programe de mentorat”, precum și către cel al lui Andrei Marin (Facultatea de Fizică), „Cum poate matematica să câștige alegeri politice?”.