Joi, 19 mai 2022, juriul UBtalks a desemnat câștigătorii celei de-a IX-a ediții a competiției. Din cei peste 70 de studenți, masteranzi și doctoranzi ai UB care s-au înscris în competiției, 30 au fost selectați și au susținut, în fața juriului, proiectele #de10 din sesiune în finala evenimentului.
Diversitatea temelor, interdisciplinaritatea subiectelor abordate de participanți și originalitatea prezentărilor au făcut ca munca juraților – prof. univ. dr. Liviu Papadima, conf. univ. dr. Alexandra Crăciun, Ada Roseti (specialist în comunicarea științei), Loredana Samoilă (PR Manager Kaufland România) și Valentina Vesler (Head of PR & Communication Aqua Carpatica) – să fie una dificilă.
De la sneakerși la basme, de la Synapse la Erasmus, de la Harley Quinn la extratereștri, proiectele care au câștigat premiile celei de-a IX-a ediții UBtalks au surprins juriul prin conținut, originalitate și prezență scenică. În plus, cele mai creative prezentări au fost premiate de Universitatea din București cu 5 locuri la Școala de Creativitate de la Sinaia, în perioada 17-24 iulie 2022.
Premii în bani de la Aqua Carpatica, vouchere de cumpărături de la Kaufland și bilete la SAGA Festival pentru câștigătorii competiției UBtalks 2022
Pe lângă schimbul de experiență și legarea noilor prietenii cu studenții de la alte facultăți din cadrul Universității din București, norocoșii finaliști au fost premiați de Aqua Carpatica, BCR, Kaufland România și SAGA Festival cu vouchere de cumpărături, premii în bani, bilete la festival, precum și cu locuri la Școala de Creativitate de la Cumpătu, Sinaia.
Aqua Carpatica a premiat, pentru Acuratețea discursului, cu 200 de euro, proiectul „Contact: Știința primei întâlniri cu inteligența extraterestră” prezentat de Andrei Marin și Octavian Ianc, studenți la Facultatea de Fizică a UB, cu 100 de euro proiectul „Cel mai scump drept al unei femei: libertatea de mișcare costă”, prezentat de Maria Carusi, studentă la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, și cu 50 de euro proiectul „Importanța digitalizării în viața cetățeanului”, prezentat de Viorel Ioan Poenaru, student la Facultatea de Științe Politice a Universității din București.
Alăturată competiției UBtalks în 2022, BCR a premiat proiectul „Eroii din… adidași”, prezentat de G.A.G.A. Team, cu 300 de euro, proiectul Ioanei Fidel, care a vorbit despre „Radiații: prieteni sau dușmani?”, cu 200 de euro, dar și prezentarea Alexandrei Valentina Ionică, care discutat despre „Motivele care influențează decizia unui student de a aplica sau nu pentru stagiu Erasmus”, cu 100 de euro.
Kaufland România a premiat proiectul „Despre persoanele adulte fără adăpost” prezentat de Florinel Stanciu și Vlad Andrei Stamate, cu 700 de lei pentru Originalitate, proiectul „Poluarea noastră cea de toate zilele. De la Prima Revoluție industrială la epoca post COVID-19”, prezentat de Malka Klea, cu 500 de lei pentru Sustenabilitate și proiectul „Synapse”, prezentat de Ana Maria Statie, cu 300 de lei pentru Inovație.
De asemenea, SAGA Festival a premiat Creativitatea proiectului „Harley Quinn: rebranding-ul feminist al lui Arlecchino”, prezentat de Isabelle Alexandra Toma, cu o invitație dublă VIP, abilitățile de Public speaking ale Mariei Carmela Stanciu, care a vorbit despre „Violența împotriva femeilor”, cu o invitație dublă General Access+, dar și Structura prezentării Elenei Munteanu, care discutat despre „Gândirea la rece în dileme etice”, cu o invitație dublă General Access.
Nu în ultimul rând, Universitatea din București a premiat cele mai creative prezentări cu 6 locuri la Școala de Creativitate. Evenimentul va avea loc în perioada 17-24 iulie 2022 la Sinaia, iar premiul acoperă costurile de cazare, masă și workshop-uri pentru studenții Ana Maria Statie, Andrei Marin, Octavian Ianc, Daniel Rupa, Andrei Bulboacă-Trif și Giorgiana Maribel Voiasciuc.