Vineri, 9 iunie 2023, juriul UBtalks a desemnat câștigătorii celei de-a zecea ediții a competiției. Din cei peste 70 de studenți, masteranzi și doctoranzi ai UB care s-au înscris în competiției, 30 au fost selectați și au susținut, în fața juriului, proiectele #de10 din sesiune în finala evenimentului. Evenimentul a fost găzduit de Grădina Botanică „Dimitrie Brandza” a Universității din București.
Diversitatea temelor, interdisciplinaritatea subiectelor abordate de participanți și originalitatea prezentărilor au făcut ca munca juriului, prezidat de prof. univ. dr. Liviu Papadima, să fie una dificilă.
De la Eurovision la Lolita, de la Barbie la Amity, de la fotografii la fotografie, ca dovadă că „ai fost”, la o sesiune despre binge-watching, proiectele care au câștigat premiile celei de-a zecea ediții UBtalks au surprins juriul prin conținut, originalitate și prezență scenică. În plus, cele mai creative prezentări au fost premiate de Universitatea din București cu 6 locuri la Școala de Creativitate de la Sinaia, în perioada 31 iulie – 6 august 2023.
Premii în bani de la AQUA Carpatica, vouchere de cumpărături de la Kaufland și bilete la Neversea și Untold pentru câștigătorii competiției UBtalks 2023
Pe lângă schimbul de experiență și legarea noilor prietenii cu studenții de la alte facultăți din cadrul Universității din București, norocoșii finaliști au fost premiați de AQUA Carpatica, BCR, Kaufland România, Neversea și Untold cu vouchere de cumpărături, premii în bani, bilete la festival, precum și cu locuri la Școala de Creativitate de la Cumpătu, Sinaia.
Juriul ediției din 2023, prezidat de prof. univ. dr. Liviu Papadima, fondatorul UBtalks, a fost compus din prof. univ. dr. Alexandra Crăciun, cadru didactic al Facultății de Litere a UB, Ada Roseti, freelancer și specialist în comunicarea științei, Valentina Vesler, head of PR & communication Aqua Carpatica, Teodora Vlad, marketing specialist 5 to go, Andreea Aniculi, specialist comunicare internă Kaufland România, Alexandru Ion, specialist comunicare Kaufland România, și Alexandru Glodeanu, specialist resurse umane Kaufland România.
AQUA Carpatica a premiat, pentru Acuratețea discursului, cu 300 de euro, proiectul „În căutarea lui Dolores. O călătorie vizuală printre copertele romanului „Lolita”” prezentat de Oana Mică, studentă la Facultatea de Litere, cu 200 de euro proiectul „Elucidarea misterelor minţii prin intermediul psihometriei – revoluţionarea practicii psihiatrice”, prezentat de Gabriel Zanfir, student la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, și cu 200 de euro proiectul „Barbie: între mit, stereotip și realitate”, prezentat de echipa formată din Mădălina Nadolu și Natalia Ghimfus, studente la Facultatea de Litere a Universității din București.
Alăturată competiției UBtalks în 2022, BCR a premiat, cu câte 100 de euro, proiectele prezentate de Laurențiu Ion, student la Facultatea de Litere (When the music speaks: Impactul pieselor în limba naţională la Eurovision), de Ilinca Maria Drăgoi, studentă la Facultatea de Istorie (O alegorie a simţurilor sau un tribut politic? – Niveluri multiple de interpretare în tabloul „Văzul” – Peter Paul Rubens și Jan Brueghel), de Kristina Kaso, studentă la Facultatea de Litere (Cu ce te ajută să fii poliglot și aspectele încântătoare a acestei „arte”) și de Ștefan Cosmin Petruț Rizea, student la Facultatea de Psihologie și Științele Educației (Bullying și Cyberbullying).
Acestora li se adaugă cele patru premii de câte 50 de euro, acordate prezentărilor susținute de Aurelia Spînu, studentă la Facultatea de Litere (Dinamica dublei ciclicităţi în literatura comparată), de Ligia Matei, studentă la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (No fake), de Raul Furdui, student la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială (Spune stop abandonului școlar) și de Daniela Ioana Vasilache, studentă la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (Punerea în scenă a imaginii publice – celebritatea ca produs).
Kaufland România a premiat cu 1.000 de lei pentru Sustenabilitate proiectul „Reducerea abandonului școlar – soluţii și politici publice” prezentat de Răzvan Bădău, doctorand al ISDS-UB, cu 700 de lei pentru Inovație proiectul „Jucăria Amity – o punte de legătură între cele două lumi: autism – non-autism”, prezentat de Amelia Negoi, studentă la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, și cu 500 de lei pentru Originalitate și proiectul „Binge-Watching: Hobby problematic”, prezentat de Cristina Felicia Constantin, studentă a Facultății de Psihologie și Științele Educației.
De asemenea, Neversea a premiat Creativitatea proiectului „Fotografia sau dovada că ai fost”, prezentat de Isabelle Alexandra Toma, cu o invitație dublă la cel mai cool festival al verii, iar Untold a premiat abilitățile de Public speaking ale Maysarei Alnawati, care a vorbit despre „Cum putem „citi” gândurile oamenilor dacă suntem atenţi la mesajele nonverbale”, cu o invitație dublă la Untold.
Nu în ultimul rând, Universitatea din București a premiat cele mai creative prezentări cu 6 locuri la Școala de Creativitate. Evenimentul va avea loc în perioada 31 iulie – 6 august 2023 la Sinaia, iar premiul acoperă costurile de cazare, masă și workshop-uri pentru studenții Andrei Rareș Iancu, Răzvan Bădău, Mădălina Nadolu, Natalia Ghimfus, Oana Mică și Laurențiu Ion.



