Miercuri, 19 februarie 2020, Universitatea din București, prin Școala Interdisciplinară de Studii Doctorale, organizează conferința “The Bucharest Guide to Masculinity. A Study of Gender Displays”. Prelegerea va fi susținută de prof. univ. dr. Cosima Rughiniș și va avea loc începând cu ora 18:00 în Amfiteatrul „Ion Mihăilescu” al noului Rectorat al Universității din București.
În cadrul conferinței, prof. univ. dr. Cosima Rughiniș va propune participanților o discuție despre lecțiile „văzute, dar neobservate” oferite de masculinitate și feminitate, pornind de la modul în care genul este ilustrat în materialele publicitare tipărite.
Deși omniprezente, acordăm prea puțină atenție reclamelor. Suntem înconjurați de nenumărate materiale publicitare tipărite care ne invită să cumpărăm diferite lucruri, inducându-ne această nevoie prin prezentarea unor scene de viață ideale.
Însă ce descoperim când începem să analizăm aceste reclame? Care sunt mesajele cele mai importante pe care le transmit acestea și cum pot varia acestea în funcție de industrie sau de marca pe care o reprezintă?
Cosima Rughiniș este cadru didactic la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială a Universității din București și director al Școlii Doctorale de Sociologie. Interesele sale de cercetare includ reprezentările de gen, discriminarea algoritmică și formele hibride de cunoaștere.
Conferința este organizată în cadrul grupurilor de cercetare interdisciplinară Mind, Language and Cognition și Complex Systems Disentanglement through Data Analysis.