fbpx

De la UB Talks la EUPRERA cu Andrei Ispasiu

De la UB Talks la EUPRERA cu Andrei Ispasiu

15 octombrie 2018 în Interviuri și reportaje, Știri, Student

Absolvent al Facultății de Litere, licențiat în Filologie – Limba și Literatura Română – Limba și Literatura Engleză, Andrei-Cătălin Ispasiu a reușit performanța de a se clasa în short list-ul competiției “Master Thesis Award for Excellence” – EUPRERA, alături de alți opt studenți din Germania, Olanda, Franța, Irlanda, Marea Britanie, Italia și Finlanda.
Andrei consideră participarea la EUPRERA „o încununare a tuturor eforturilor, un premiu pentru toate nopțile albe dedicate studiului, o mare onoare să reprezint UniBuc și țara în Europa” și spune că provocarea de a se implica în acest proiect a venit de la conf. univ. dr. Alexandra Crăciun, cadru didactic la Facultatea de Litere a Universității din București, care a văzut potențialul temei pe care Andrei și-a dorit să o dezvolte și l-a susținut în acest demers.
Creativ, cu o latură serioasă, Andrei remarcă faptul că proiectele pe care le-a realizat pentru competiții s-au bazat pe o temă care a venit din două pasiuni – publicitatea și jocurile video. „Încă de la începutul masterului de Consultanță și expertiză în publicitate aveam conturată o idee despre lucrarea mea de disertație, dar nu am îndrăznit să o materializez din prima, mai ales că jocurile video reprezintă încă, pentru anumite persoane, un subiect tabu în mediul academic”.
In-game Advertising sau, pe românește, Publicitatea în jocurile video, este o temă atât de amplă, remarcă Andrei, iar o singură lucrare nu ar putea să o cuprindă în detaliu. „Așadar, am decis să o împart pe diverse teme mai mici, pe care le-am prezentat ulterior de-a lungul celor doi ani de master”.
La UB Talks, competiția care „premiază proiectele de 10 ale studenților”, Andrei a făcut o introducere în lumea In-game Advertising-ului, ilustrând, prin exemple celebre, concepte cheie ca Dynamic vs Static In-game Advertising, Advergames (variantă înrudită cu publicitatea în jocurile video) sau Freemium vs Free-to-Play. În prezentarea sa au fost incluse și detalii despre cât de profitabilă este această practică pentru dezvoltatorii de jocuri video și pentru publicitari, iar tema a prins foarte bine, atât la public, cât și la juriu. Ajuns în 2018 la ediția cu numărul șase, UB Talks este locul în care studenții Universității din București au șansa de a-și antrena curiozitatea științifică, competențele oratorice și creativitatea, într-un mediu informal. Mai multe informații despre ediția de anul acesta a competiției UB Talks puteți consulta aici.
Făcând o paralelă cu EUPRERA, Andrei spune că „au fost două evenimente total diferite, dar care mi-au oferit bucurie în egală măsură. În primul am fost capabil să mă implic live, să ascult fiecare prezentare, să stau cu sufletul la gură, pentru ca mai apoi să îmi aud numele strigat și să pășesc pe scenă pentru a-mi primi diploma, în timp ce cu EUPRERA a fost o așteptare mai lungă, cu o pregătire mai amplă în prealabil, dar cu un deznodământ la fel de spectaculos”. EUPRERA (Asociația Europeană pentru Educație și Relații Publice) este organizația care organizează, începând cu anul 1995, “Master Thesis Award for Excellence”, concursul la care a participat și Andrei. Rolul competiției este de a recompensa lucrări care aduc o contribuție semnificativă, atât din punct de vedere profesional, cât și practic sau academic, în domeniul relațiilor publice din Europa. Mai multe informații despre această competiție pot fi accesate aici.
Lucrarea prezentată în cadrul competiției, Reprezentări ale brandurilor de mașini în jocurile video de tip racing, și-a propus studiul comparativ între comportamentele de cumpărare reale și cele virtuale ale gamerilor, utilizând un celebru studiu de caz pentru orice pasionat de jocuri: Need for Speed: Underground 2. „Aici am vorbit despre cea mai comună, plăcută și profitabilă metodă de publicitate din jocurile video – clasicul product placement și despre cel mai mare client al acesteia –  industria auto. Plasarea de produse în jocurile video ajută foarte mult la familiarizarea consumatorilor cu produsele unui anumit brand, iar numeroase studii de specialitate au arătat faptul că este un foarte bun declanșator pentru procesul de cumpărare din viața reală. Jucătorul interacționează cu produsul, îl îndrăgește, iar apoi îl cumpără și în viața reală. Cât despre cercetarea mea, aceasta a atras peste 200 de respondenți, atent selectați din comunitățile de gaming”.
Trăim în era globalizării, este util și necesar să afli cât mai multe, să cunoști, să te implici, să evoluezi
L-am întrebat pe Andrei de ce a ales, după ce și-a susținut lucrarea de licență, tot Universitatea din București, iar răspunsul nu a întârziat: „Mi-am dorit să fac un master tot la Facultatea de Litere a UB, iar Publicitatea am considerat că se potrivește cel mai bine spiritului meu creativ. Și așa a fost. Am pus multă pasiune acolo, iar Literele mi-au adus multe satisfacții”. În plus, pentru că „trăim în era globalizării, în care este util și necesar să afli cât mai multe, să cunoști, să te implici, să evoluezi”, Andrei recunoaște că s-a gândit la câteva schimburi de experiență, accentuând faptul că acestea vor rămâne doar schimburi temporare: „m-am gândit la ceva schimburi de experiență. Dar repet, doar schimburi de experiență – conferințe, simpozioane și alte proiecte internaționale”.
Acesta a fost și motivul pentru care Andrei a ales să se implice activ în „cea mai amplă, interesantă și inedită experiență” prin care a trecut, numită sugestiv Premiile studenților în publicitate. Evenimentul, organizat de studenții Facultății de Litere a UB, a premiat, pentru prima dată în istoria publicității românești, cele mai bune inițiative din industrie. „Totul a început când ideea mea pentru afișul evenimentului a fost apreciată de toți. Așa am ajuns să realizez toate materialele necesare promovării evenimentului și, ulterior, am fost propus să prezint evenimentul. Despre prima gală a „Premiilor Studenților în Publicitate” puteți citi mai multe aici și aici.
„Cu respect, recunoștință și cu multă dragoste te salut, UB! Sper să ne revedem cât mai curând pentru următoarea etapă: doctoratul!”, a conchis Andrei Ispasiu.

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services