În perioda 28-30 octombrie 2024, Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, coordonator WP2, a găzduit și a organizat întâlnirea tuturor partenerilor din proiectul Erasmus + „Butterfly”, program la care este parteneră.
La discuții au participat reprezentanții din cele 8 instituții de educație timpurie din Danemarca, Spania și România, 3 universități, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului – DGASPC din Sector 3 și instituția parteneră Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională, care a prezentat experiențe din rețeaua națională Step by Step.
Grupul a vizitat și a avut discuții de lucru în Centrul de zi „Lizuca” din cadrul DGASPC din Sector 3 și Centrul „Wonder – Asociația Protagoniști în Educație” (instituții implicate în proiect), precum și în Grădinița „Ana Lugojana” din București, pentru a avea o înțelegere a diversității serviciilor și activităților din domeniul educației timpurii din România.
Universitatea „Pablo De Olavide” din Sevilla, Spania, de asemenea parteneră în proiect, a preluat ștafeta pentru următoarea etapă, în care vor fi pilotate în cele 8 instituții de educație timpurie instrumente adaptate cultural de facilitare a tranziției copiilor în creșe și grădinițe.
După perioada de testare, modelul și instrumentele vor valorificate în cadrul unui curs de formare cu micro-credite, oferit gratuit profesioniștilor din educație timpurie la nivel european. Cursul va fi acreditat de VIA University College din Danemarca.
Proiectul BUTTERFLY Erasmus+ The Butterfly Project Inclusion, participation and well-being of children with special needs in ECEC institutions: KA220-SCH-2023-008 dezvoltă o abordare holistică, incluzivă, a tranziției de la familie la instituțiile de educație timpurie.
Modelul „Butterfly” propune înțelegerea tranziției copiilor ținând cont de perspectiva copilului și a grupului, perspectiva familiilor aflate în situații dificile, precum și perspectiva profesioniștilor în relație cu aceștia, valorificând resursele din comunitate. Acesta așază copilul în centrul atenției, promovând drepturile acestuia și incluziunea socială.
Astfel, „Butterfly” este un proiect dedicat îmbunătățirii accesului copiilor vulnerabili la educație. Proiectul abordează trei probleme majore: lipsa personalului specializat, accesul limitat al copiilor vulnerabili din Europa la instituțiile de educație și promovarea unei înțelegeri holistice a copilului.
Mai multe informații despre proiect pot fi consultate aici.