Hackathonul „România fără dosar”, ediția a III-a: studenți din toată țara creează prima platformă centralizată de programare și informare pentru evenimentele de viață

Hackathonul „România fără dosar”, ediția a III-a: studenți din toată țara creează prima platformă centralizată de programare și informare pentru evenimentele de viață

Competiția a fost premiată la finalul anului trecut cu Aspen Social Action Prize, un premiu acordat inițiativelor cu impact în societate

Inițiată de Universitatea din București și Camera Deputaților, competiția România fără dosar anunță startul înscrierilor pentru ediția a III-a care se va desfășura în perioada 1-22 martie 2023, cu finala la Palatul Parlamentului pe 22 martie.

Lansată cu scopul de a da tinerilor ocazia să contribuie la debirocratizarea statului și să ajute la simplificarea proceselor administrative, competiția le propune studenților anul acesta să creeze o interfață pentru o platformă de programări și informare online, realizând în același timp structura unei campanii de informare și promovare dedicată acestei inițiative.

Calendarul de înscriere pentru această ediție este disponibil pe site-ul romaniafaradosar.ro, împreună cu restul condițiilor de aplicare. Ultima zi de înscriere este 8 martie 2023, iar echipele selectate pentru finală vor beneficia înainte de startul competiției de traininguri de design thinking și sesiuni de lucru cu ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja.

România fără dosar este exemplul perfect de implicare activă a mediului academic în societate, printr-un transfer de know-how dinspre comunitatea noastră spre administrația statului. Mă bucur să văd că această inițiativă a crescut atât de repede, s-a extins la nivel național și atinge deja colaborări cu instituții ale statului care pot contribui la schimbări benefice pentru întreaga societate”, a declarat conf. univ. dr. Sorin Costreie, prorector pentru Rețele universitare și Relații publice al Universității din București.

Ediția a III-a a competiției este realizată în colaborare cu Ministerul Digitalizării, care își propune să implementeze ideile studenților și să faciliteze astfel cetățenilor procesul de căutare de informații și programare la instituțiile statului care oferă servicii publice corespunzătoare evenimentelor de viață (nașterea unui copil, obținerea unui autoturism, deschiderea unei afaceri, construirea unei case etc.).

„Suntem în 2023 și românii au nevoie să găsească informațiile ușor și centralizat și să nu își piardă timpul făcând drumuri inutile către administrațiile publice ca să afle informații, ca să depună documente sau ca să obțină programări. Toate acestea pot fi și trebuie făcute online, rapid și eficient, astfel încât cetățeanul să câștige timp și bani și să creștem nivelul de satisfacție pe care acesta îl resimte în interacțiunea cu statul și angajații acestuia”, a explicat George Tuță, chestor al Camerei Deputaților și inițiator al competiției.

Cum se desfășoară hackathonul?

Studenții vor lucra în echipe mixte (IT & comunicare), pentru a dezvolta cele două etape ale proiectului propus. Sunt eligibili studenți din orice universitate din țară, înmatriculați în orice an de studiu al ciclurilor de licență sau masterat, la facultăți cu profil din zona de IT/tehnologie, respectiv comunicare/științe politice. Echipele vor fi mentorate de 10 deputați și vor lucra vreme de trei zile la București pentru dezvoltarea produsului final.

„Ineditul ediției de anul acesta constă în faptul că am deschis competiția și către echipele de studenți din zona tehnică, asumându-ne că putem să construim în câteva zile de lucru și o interfață pentru platforma pe care ne propunem să o creăm, alături de schița de campanie care să contribuie la promovarea acestuia. Pentru studenții din toată țara este o mare oportunitate de a interacționa între ei, lucrând totodată alături de deputați, într-un exercițiu de integrare a mediului academic și aparatului administrativ cum nu știu să mai existe multe în țară în acest moment”, a explicat lect. univ. dr. Anamaria Nicola, cadru didactic la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a UB și organizator al competiției.

În perioada 20-22 martie, cele 20 de echipe vor lucra la București, sub coordonarea a 10 mentori deputați: Florin Alexe (PNL), Viorel Băltărețu (USR), Diana Buzoianu (USR), Ana Cătăuță (PSD), Andi Cristea (PSD), Gabriela Horga (PNL), Bogdan Ivan (PSD), Ana Predescu (PSD), Sabin Sărmaș (PNL), Miklos Zoltan (UDMR).

Despre România fără Dosar

Competiția inițiată de Universitatea din București și Camera Deputaților în 2022 se află la a treia ediția și presupune activități practice pentru echipe de studenți, care primesc un brief și lucrează vreme de trei zile sub coordonarea mentorilor-deputați pentru crearea unor produse menite să contribuie la debirocratizare.

În cele două ediții anterioare, au ajuns în etapa finală 20 de echipe, cu 64 de studenți de la 7 universități din țară (Universitatea din București, Academia de Studii Economice – București, Școala Națională de Studii Politice și Administrative – București, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava și Universitatea Valahia din Târgoviște).

La prima ediție a fost creată o campanie de comunicare pentru promovarea legii care interzice copiile după actele emise de stat, iar la a doua studenții au lucrat o campanie de comunicare pentru promovarea plăților electronice prin platforma ghișeul.ro.

Proiectul inițiat de Anamaria Nicola și George Tuță a fost premiat de Institutul Aspen România în decembrie 2022 cu Aspen Social Action Prize, un premiu oferit proiectelor inițiate de alumni programelor Aspen care au un impact social semnificativ pe parcursul ultimului an. Inițiatorii competiției România fără dosar, ca și o mare parte a mentorilor, sunt absolvenți ai programului dedicat sectorului public, Aspen Public Service Leadership Program.

SECŢIUNE ACCESIBILIZATĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services