Universitatea din București a lansat procesul de admitere 2023 pentru cetățenii străini, procesul care are loc exclusiv online, prin transmiterea documentelor pe platforma ADMISSION-PHD-UNIBUC-PLATFORM (https://forms.gle/tvAiJrrgSGs2zwf58). Candidații care nu dețin cont de Gmail, pot trimite documentele scanate la adresa admission.PHD@unibuc.ro.
Calendarul de procesului de admitere 2023 pentru cetățeni străini este:
- Transmiterea documentelor online: 14 aprilie – 30 iunie 2023, ora 12:00 (ora București),
- Examen de admitere (colocviu): septembrie 2023.
- Înmatricularea candidaților admiși: 15 – 29 septembrie 2023.
Dacă ați ajuns pe această pagină, înseamnă că intenționați să vă începeți experiența de student internațional. Vă mulțumim că ați luat în considerare universitatea noastră! Înainte de a începe procesul de admitere, vă rugăm să verificați dacă îndepliniți următoarele cerințe obligatorii:
- Ați găsit în oferta noastră academică pentru anul universitar 2023-2024 un program de studii care să vă intereseze (vă rugăm să verificați oferta academică și criteriile specifice anexată mai jos, Cifra de școlarizare și criterii specifice – doctorat)
- Respectați criteriile specifice de admitere impuse de fiecare facultate (vă rugăm să verificați oferta academică și criteriile specifice anexată mai jos)
- Diploma dvs. de liceu este recunoscută de Ministerul Educației din România (vă rugăm să verificați LISTA DIPLOMELOR de liceu recunoscute, anexată mai jos)
- Aveți documente care atestă cetățenia unui stat terț al Uniunii Europene (NOTĂ: Cetățenii posesori ai dublei cetățenii, dintre care una română, trebuie să urmeze procedura de admitere dedicată cetățenilor români organizată de Facultățile UB. Aceștia vor fi înmtriculați la studii ca cetățeni români, după cum au fost admiși la facultate, în urma procesului de admitere. Conform Legii cetățeniei române nr. 21/1991, articolul 35, cetățenii români se bucură de aceleași drepturi și obligații în raport cu statul român. Conform OUG 194/2002, cap. I, art. 2, (a) străin – persoana care nu are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spațiului Economic European).
- Aveți acordul de principiu al unui potențial coordonator de doctorat
Dacă ați răspuns DA la toate cele de mai sus, puteți merge mai departe, verificând pașii pe care trebuie să îi urmați pentru a deveni student UB.
- Procesul de admitere va avea loc exclusiv online.
- Vă rugăm să vă asigurați că toate documentele dvs. sunt scanate în format PDF. Numele documentului trebuie să includă tipul de document și numele de familie (de ex. Consimtămant.Popescu, diplomaliceu.Popescu, etc.)
- Perioada de înscriere este 14 aprilie – 30 iunie 2023, 12:00h (ora București).
- Candidații la studii doctorale sunt rugați să acceseze platforma online pentru înscriere disponibilă la: ADMISSION-PHD-UNIBUC-PLATFORM (https://forms.gle/tvAiJrrgSGs2zwf58). Candidații care nu dețin cont de Gmail, pot trimite documentele scanate la adresa admission.PHD@unibuc.ro.
- Cerere de înscriere (atașat mai jos)
- Declarație de autenticitate (atașată mai jos)
- Consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (atașat mai jos)
- Diplomă de liceu – supralegalizată (pentru rezidenții țărilor care au semnat Convenția de la Haga, se solicită Apostila de la Haga – accesați site-ul: https://apostile.ro/state-membre-haga. Pentru toate celelalte, documentele trebuie să fie avizate de Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educației și Ambasada României în țara de origine). Documentele emise în alte limbi decât română, engleză sau franceză vor trebui traduse și legalizate de un notar.
- Foile matricole aferente diplomei de liceu – traduceri autorizate și legalizate de un notar public în limba română, engleză sau franceză, dacă originalul nu este emis într-una din aceste limbi;
- Diploma de licență – supralegalizată (pentru rezidenții țărilor care au semnat Convenția de la Haga, se solicită Apostila de la Haga – accesați site-ul: https://apostile.ro/state-membre-haga. Pentru toate celelalte, documentele trebuie să fie avizate de Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educației și Ambasada României în țara de origine). Documentele emise în alte limbi decât română, engleză sau franceză vor trebui traduse și legalizate de un notar.
- foile matricole aferente diplomei de licență – traduceri autorizate și legalizate la un notar public în limba română, engleză sau franceză, dacă originalul nu este emis într-una din aceste limbi;
- Diplomă de master – supralegalizată (pentru rezidenții țărilor care au semnat Convenția de la Haga, se solicită Apostila de la Haga – accesați site-ul: https://apostile.ro/state-membre-haga. Pentru toate celelalte, documentele trebuie să fie avizate de Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educației și Ambasada României în țara de origine). Documentele emise în alte limbi decât română, engleză sau franceză vor trebui traduse și legalizate de un notar.
- foile matricole aferente diplomei de master – traduceri autorizate și legalizate la un notar public în limba română, engleză sau franceză, dacă originalul nu este emis într-una din aceste limbi;
- pentru programele oferite în limba engleză / franceză, este necesar un certificat de competențe lingvistice (TOEFL, IELTS, Cambridge) cu nivelul minim solicitat de fiecare facultate (vă rugăm consultați criteriile specifice de admitere). Candidații care pot dovedi că limba oficială a țării lor este engleza sau franceza sau că au studiat cel puțin 4 ani în această limbă sunt exceptați de la această cerință.
- pentru programele de studiu predate în limba română, candidații trebuie să prezinte un certificat care să ateste cunoștințele sale de limba română cu nivelul minim solicitat de fiecare facultate (vă rugăm consultați criteriile specifice de admitere) sau să depună certificate care să dovedească parcurgerea a cel puțin 4 ani consecutivi de studii în România.
- certificat de naștere în traducere autorizată sau legalizată în cazul în care documentul nu este emis în română, engleză sau franceză;
- copia pașaportului;
- cartea națională de identitate sau oricare alt document care dovedește reședința permanentă (adresa de domiciliu);
- certificat de căsătorie în traducere autorizată sau legalizată în cazul în care documentul nu este emis în română, engleză sau franceză (dacă este cazul); – se va încărca alături de certificatul de naștere
- certificat medical (tradus într-o limbă de circulație internațională) care atestă situația actuală de sănătate a candidatului și potențialele antecedente privind afecțiunile cronice, respectiv infecțiile cu SARS-COV2
- acordul de principiu al unui potențial coordonator al tezei. Universitatea din București nu este responsabilă de găsirea unui coordonator. Lista cu profesorii coordonatori de teze de doctorat poate fi găsită pe site-ul fiecărei Școli Doctorale.
- împuternicirea dacă solicitarea candidatului este efectuată de un reprezentant
NOTĂ: Procura trebuie să specifice clar acțiunile pe care reprezentantul le poate face în numele candidatului (depunerea de documente, primirea scrisorii de acceptare, achitarea taxelor de studii, primirea taxei achitate în cazul în care candidatul decide să nu să se înscrie sau nu primește viza de student.
Universitatea din București va prelucra dosarul dvs. și îl va trimite Ministerului Educației pentru evaluare. Primirea unui răspuns din partea ME poate dura până la 30 de zile lucrătoare. Odată ce răspunsul este primit, Universitatea din București va informa candidatul asupra rezultatelor. Dacă scrisoarea de acceptare a fost emisă, vom decidem împreună modalitatea prin care documentul va fi trimis candidatului.
Pe baza scrisorii de acceptare (și a dovezii achitării taxei de școlarizare), candidații vor trebui să solicite viza de studiu la Ambasada României din țara lor sau la cea mai apropiată misiune diplomatică a României. Pentru informații privind solicitarea vizei, vă rugăm să verificați instrucțiunile privind obținerea vizei de studii (document atașat mai jos).
Examenul de admitere (Colocviul) va fi susținut în cadrul Școlilor Doctorale în luna septembrie 2023 (perioada exactă va fi decisă de fiecare facultate a Universității din București). Toți candidații pentru studii doctorale trebuie să fie deja acceptați de un coordonator pentru doctorat înainte de a fi admiși la Școala Doctorală.
Candidatul trebuie să se înregistreze la Școala Doctorală pentru care a optat sau la Școala Interdisciplinară de Studii Doctorale, dacă a optat pentru aceasta, prin depunerea originalelor TUTUROR DOCUMENTELOR TRANSMISE ONLINE, plus:
- scrisoare de acceptare (original);
- dovada plății taxei de școlarizare (original) pentru studenții plătitori;
- dovada plății taxei de colocviu (original) pentru studenții plătitori;
- pașaport și viză de student;
- 3 fotografii ¾ cm;
- un dosar plic;
Candidatul va trebui să participe la colocviul organizat de Școala Doctorală. Doar acei candidați declarați admiși vor fi înmatriculați oficial ca doctoranzi.
NOTĂ: Candidații sunt responsabili pentru autenticitatea și transmiterea documentelor digitale/scanate și documentele originale care sunt depuse în dosarul candidatului prin declarație oficială semnată. Pentru înmatriculare, viza de student și depunerea originalului tuturor documentelor transmise online sunt obligatorii, fără excepție. Înmatricularea este posibilă până la sfârșitul primului semestre al anului universitar 2023 – 2024, cu asumarea recuperării cursurilor pierdute de către candidat. Vă rugăm să faceți tot ce este necesar pentru a respecta acest termen.
Dacă aveți nevoie de informații suplimentare sau de asistență, vă rugăm să o contactați pe responsabila pentru admiterea la studii de doctorat, Nicoleta Strat (admission.phd@unibuc.ro).
Documente 2023
—————————– VIDEO —————————–
Studenții străini și limba română
Study in Romania
Things to do in Romania
The world without Romania
————————TESTIMONIALE ———————–
CONTACT
International Relations and Foreign Students Office
Telephone: +4021-305.46.42
+4021-305.46.41
E-mail: contact@externe.unibuc.ro
Facebook: International Relations Department University of Bucharest
Blog: Coolturing higher education
Schedule:
Monday-Thursday: 11:00 – 13:00
Address:
90-92 Șos. Panduri, 4th floor, room 404, Bucharest, 050663, Romania