Expoziția multimedia „Grădina Luminilor” cu tema Alice în Țara Minunilor a adus peste 130.000 de vizitatori în Grădina Botanică „Dimitrie Brandza” a Universității din București în primele două luni de la deschidere.
Acest număr reflectă popularitatea evenimentului și dorința publicului de a experimenta magia oferită de spectacolul de lumini. De asemenea, „Grădina Luminilor” a devenit o destinație atractivă și pentru turiștii străini, cu un procent semnificativ de vizitatori din alte țări. Aceștia au fost impresionați de frumusețea și originalitatea expoziției, care contribuie, astfel, la promovarea turismului în România.
„Numărul mare de vizitatori ne încurajează să continuăm să creăm și să organizăm expoziții care să inspire și să aducă oamenii împreună. Ne dorim să fim un punct de întâlnire pentru familii, prieteni și pentru toți cei care împărtășesc pasiunea pentru lumină și povești” a declarat Michal Chojnacki, CEO Wonderful Lighting.
Expoziția Garden of Lights a debutat în data de 3 noiembrie 2023, captând încă de la deschidere atenția și interesul publicului, fiind vizitată de peste 10.000 de persoane în primul weekend de funcționare. Expoziția este organizată sub forma unui traseu cu un singur sens de mers, intrarea și ieșirea se realizează prin locuri diferite pentru a se evita aglomerarea căilor de acces și a aleilor.
Pe parcurs, vizitatorii pot admira peste 30 de instalații luminoase și se întâlnesc cu scene tematice și personaje din lumea magică Alice în Țara Minunilor. Numărul de puncte de lumină LED este de peste un milion, iar printre atracțiile principale se numără tunelul luminat de 200 de metri, locul de joacă creat pentru copii și spectacolele multimedia de lumini și sunet.
„Garden of Lights atrage un număr record de participanți, ceea ce arată popularitatea în continuă creștere a evenimentului. Ne-am propus să redăm strălucirea Grădinii Botanice a Universității din București în sezonul rece și suntem încântați atât de numărul mare de oameni care au ales să facă vizibilă misiunea noastră. Este evidentă nevoia din ce în ce mai mare a publicului pentru proiecte care să aducă plus valoare și experiențe inedite accesibile pentru toată lumea, iar Grădina Botanică „Dimitrie Brandza” este un loc special care merită în continuare tuturor”, a declarat Ştefania Kadima, Managing Partner Republika, agenţia care derulează campania de comunicare a proiectului.
„Împreună redăm strălucirea Grădinii Botanice a Universității din București în sezonul rece” este o campanie care utilizează un mix amplu de canale de comunicare pentru a capta atenția publicului și a promova o experiență unică și memorabilă. „Grădina Luminilor” a fost adusă în România de compania Wonderful Lighting, deținătoare a brandului „Garden of Lights” și va continua să lumineze în fiecare seară Grădina Botanică „Dimitrie Brandza” a Universității din București până la data de 3 martie 2024. Biletele pot fi achiziționate atât online de pe pagina www.gardenoflights.ro, cât și de la casieria special amenajată la intrarea în Grădina Botanică a Universității din București.
Despre Universitatea din București
Cu o istorie de 160 de ani și un prestigiu confirmat constant, Universitatea din București este astăzi un spațiu academic dinamic și incluziv, centrat pe student și caracterizat prin creativitate, inovare și pragmatism. Instituție de excelență atât în educație, cât și în cercetare, Universitatea din București a făcut o prioritate din pregătirea studenților săi pentru viață și profesie. Astfel, UB acționează constant și cu fermitate pentru a asigura cea mai înaltă calitate a serviciilor oferite, care să garanteze absolvenților săi o asimilare ușoară și eficientă pe piața muncii, indiferent de domeniul sau programul de studiu.
Actor central al învățământului superior românesc și european, Universitatea din București este o instituție aflată într-un permanent proces de adaptare și internaționalizare, deschisă spre multiculturalitate și diversitate. Apartenența la CIVIS – Universitatea Civică Europeană -, alături de alte zece universități europene de top, vine să confirme încă o dată că UB este o organizație puternic ancorată în transformările societale ale lumii actuale, fiind o instituție angajată civic și social, conectată la cele mai importante provocări locale, naționale, europene și globale.
În 2024, Universitatea din București va organiza o serie de evenimente dedicate celebrării a 160 de ani de la înființare și a 330 de ani de continuitate a învățământului superior la București, de la fondarea, în 1694, a Academiei Domnești de către Constantin Brâncoveanu.
Despre Grădina Botanică „Dimitrie Brandza” a Universității din București
Cu o istorie vie care începe în 1860, Grădina Botanică “Dimitrie Brandza” a Universității din București este un mediu al interacțiunii active și un spațiu de cunoaștere și cercetare de profil. Are o întindere de peste 18 hectare. Grădina Botanică a Universității din București adăpostește peste 4.000 de specii de plante din diverse zone geografice și climatice și numeroase plante rare și include 10 sectoare exterioare, organizate tematic, o amplă și variată seră de expoziție, vechea seră și un fascinant muzeu botanic. Muzeul Botanic a fost adăugat Grădinii Botanice în 1882 de către celebrul botanist Dimitrie Brandza. Muzeul este structurat în 22 de săli, dedicate istoriei Grădinii Botanice, plantelor medicinale, curiozităților din lumea plantelor, unor colecții speciale etc. Serele Grădinii Botanice sunt o zonă de studiu și de cercetare, dar și un spațiu de recreere într-un mediu exotic. Serele includ o bogată selecție de specii luxuriante și neobișnuite, provenite din zonele tropicale, subtropicale și ecuatoriale de pe glob.
Despre Wonderful Lighting
Compania cu sediul în Polonia este prezentă pe piață din anul 2020 și a organizat prima expoziție de lumini în Cracovia, în parcul Stanislaw Lem Garden of Experiments, expoziție care a atras un număr record de vizitatori. Anul acesta s-au adăugat încă 4 orașe din Europa Centrală și de Est: Riga, Budapesta, Belgrad și București. Expozițiile Garden of Lights au ca temă cele mai populare basme: Pinocchio, Peter Pan, Lampa lui Alladin sau Albă ca Zăpada. În plus, compania a obținut licență pentru basmul Ștrumfii și organizează în Varșovia și Cracovia expoziții cu tema multimedia valoroasă, ștrumfii fiind ambasadori ai celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă.
Despre Republika
Republika este agenția de comunicare cu ADN digital lansată pe piața din România în 2008. Compania are peste 15 ani de experiență în desfășurarea campaniilor integrate de comunicare, oferind la nivel regional servicii complete: strategie de comunicare și poziționare de brand, Digital Marketing, PR & Influencer Marketing.