De curând, Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București a coordonat un pachet de lucru care a avut ca scop elaborarea unui plan de dezvoltare și coaching pentru școli în vederea implementării practicilor de incluziune bazate pe dovezi (REIPA).
Activitatea s-a desfășurat în cadrul proiectului Erasmus + Evidence Informed Practice for School Inclusion – EIPSI, la care FPSE – reprezentată prin lect. univ. dr. Simona Iftimescu, manager de proiect, lect. univ. dr. Mihaela Stîngu și lect. univ. dr. Elena Marin, formatoare și cercetătoare – este parteneră.
Pachetul de lucru a furnizat un plan de coaching pentru a sprijini managerii școlari în implementarea REIPA; un ghid pentru implementarea REIPA în școli; un plan de implementare care să fie utilizat în mod autonom de către școli; un instrument de evaluare pentru a analiza implicarea școlii cu REIPA, precum și resurse / materiale și instrumente pentru sprijinirea managerilor în crearea unui climat școlar favorabil pentru REIPA.
Grupul-țintă este reprezentat de școli din zone defavorizate, cu un număr mare de elevi imigranți, elevi cu nevoi educaționale speciale, elevi care provin din familii cu un nivel scăzut din punct de vedere social-economic. În fiecare școală, coordonatorii (membrii echipei de management, coordonatori de grupuri de lucru, consilieri școlari) participă la planul de coaching, fiind promotorii REIPA în instituția lor.
Mai multe informații despre proiectul EIPSI
Proiectul Erasmus + Evidence Informed Practice for School Inclusion – EIPSI 2020-1-ES01-KA201-082328 cu o perioadă de desfășurare de trei ani (octombrie 2020-septembrie 2023), își propune să proiecteze și să testeze soluții inovatoare pentru profesori și părțile interesate – cum ar fi consilieri școlari, inspectori, decidenți de politici – pentru a îmbunătăți echitatea și incluziunea în școli prin utilizarea practicilor bazate pe dovezi.
Instituțiile partenere în acest proiect sunt Universitatea Autonomă din Barcelona – Spania, Universitatea de Științe Aplicate din Amsterdam – Olanda, Universitatea Durham – Marea Britanie, Universitatea din Ljubljania – Slovacia și Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională – CMBRAE – România.
Mai multe detalii despre proiectul Evidence Informed Practice for School Inclusion – EIPSI pot fi accesate aici, iar despre pachetul de lucru, aici.