Precizări cu privire la sesizarea de sustragere a unor bunuri din campusul „Grozăvești” din data 30 iulie 2023 și la scrisoarea deschisă a ASUB adresată Universității din București în data de 31 iulie 2023

Precizări cu privire la sesizarea de sustragere a unor bunuri din campusul „Grozăvești” din data 30 iulie 2023 și la scrisoarea deschisă a ASUB adresată Universității din București în data de 31 iulie 2023

Universitatea din București (UB) face următoarele precizări cu privire la sesizarea de sustragere a unor bunuri din Campusul „Grozăvești” din București în data 30 iulie 2023 și la scrisoarea deschisă și adresa semnată de domnișoara Ivașc M.-C. Alexandra în calitate de președintă a Asociației Studenților din Universitatea București (ASUB) și depusă la Rectoratul Universității din București în data de 31 iulie 2023:

(1) – campusul „Grozăvești” din București este administrat în comun de Universitatea din București (UB) și de Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București (UMF), în același perimetru existând cămine aparținând ambelor universități; în prezent, campusul are, în perimetrul exterior, un regim semideschis, el fiind tranzitat zilnic și de locuitorii din blocurile situate în exteriorul campusului pentru plimbare și în drum spre mijloacele de transport public; verificarea identității studenților se face, în prezent, la intrarea în căminele în care sunt cazați;

(2) – dacă studenții UB și cei ai UMF doresc schimbarea regimului semideschis, acest lucru trebuie solicitat conducerii celor două universități de către reprezentanții legitimi ai studenților și ținându-se cont de faptul că orice sistem de verificare, fie el electronic, cu cartelă, sau prin legitimare, nu va putea fi realizat cu evitarea unor aglomerări în condițiile în care, în perioadele de cursuri și examene, campusul găzduiește în jur de 4.500 de studenți, care se deplasează zilnic de mai multe ori în afara acestuia;

(3) – domnișoara Ivașc M.-C. Alexandra, care a semnat adresa înaintată Rectoratului Universității din București în calitatea asumată de președintă a Asociației Studenților din Universitatea București (ASUB), nu mai are calitatea de studentă a Universității din București, fiind exmatriculată de la ambele facultăți pe care le urma, astfel de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, specializarea Pedagogie, în data de 18 mai 2023 și de la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, specializarea Asistență Socială – Învățământ la distanță (ID), în data de 10 iulie 2023; potrivit Statutului Asociației Studenților din Universitatea București, Art. 9, alin. (1), calitatea de membru a asociației încetează odată cu pierderea calității de student; prin urmare, din data de 10 iulie 2023, domnișoara Ivașc M.-C. Alexandra nu mai are nici calitatea de studentă și nici pe cea de membră a ASUB;

(4) – precizăm, totodată, că, potrivit Metodologiei privind organizarea și desfășurarea alegerilor de cămine în Universitatea din București, Art. 6, ASUB, împreună cu Consiliul pentru Probleme Studențești (CPS), are obligația să organizeze alegeri pentru șefii de cămin din rândul studenților cazați, care, potrivit Art. 28, lit. b), e), g), au obligația să informeze administratorul de cămin cu privire la orice abatere sau neregulă constatată în cămin, inclusiv a angajaților, și să întocmească rapoarte trimestriale asupra stării căminelor; menționăm că aceste alegeri nu au mai fost organizate de ASUB și CPS de trei ani;

(5) – în cursul zilei de 31 iulie 2023, înainte de a lua la cunoștință adresa ASUB –  mai exact în jurul orei 8:00 –, Direcția Generală Administrativă a Universității din București a dispus, ca urmare a incidentului de sustragere a unor bunuri ce a fost semnalat în data de 30 iulie 2023, următoarele:

  • constituirea, începând cu data de 1 august 2023, a unei patrule mobile în campus, patrulă de pază care își va desfășura activitatea în intervalul orar 16:00 – 6:00, zilnic;
  • înlocuirea tuturor agenților de pază de la căminele C și D din Campusul „Grozăvești” pentru a împiedica accesul persoanelor străine;
  • blocarea căilor de acces în campus, altele decât cele de la căminul A1 și Facultatea de Filosofie (exista o cale de acces utilizată, cu precădere, de către studenții Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București care locuiesc în căminul E din „Grozăvești”);
  • au fost identificate pe camerele de supraveghere imagini care surprind momentul furtului și a fost înștiințată poliția; menționăm, pe această cale, că sistemele de supraveghere funcționează, contrar celor afirmate de domnișoara Ivașc M.-C. Alexandra în adresa depusă la Rectoratul Universității din București;

(6) – facem cunoscut faptul că pe perioada vacanței de vară, căminele C și D din Campusul „Grozăvești” nu sunt deschise pentru cazare, excepție a făcut căminul D pe perioada derulării evenimentului UB Summer University.

(7) – pe perioada vacanței de vară, așa cum s-a procedat în fiecare an, în căminele închise se vor desfășura lucrări de igienizare, astfel încât la începutul anului universitar camerele pe care le punem la dispoziția studenților să îndeplinească toate condițiile de cazare; ca de fiecare dată, camerele care nu îndeplinesc condiții propice de cazare nu vor fi incluse în acest circuit;

(8) – pentru asigurarea condițiilor de cazare, așa cum au fost prevăzute deja în Planul anual de achiziții întocmit la finalul anului trecut, 2022, sunt în curs de desfășurare lucrări de renovare, reabilitare și modernizare în mai multe cămine, după cum urmează: „Mihail Kogălniceanu” (igienizare și înlocuire mobilier), „Măgurele G1” (reabilitare în totalitate), „Pallady” 1 (reabilitare instalație electrică), precum și la unul dintre căminele aflate în discuție – „Grozăvești C” (reabilitare spații comune, holuri, înlocuire uși acces, reparații și igienizări locale în celelalte cămine); de asemenea, pentru asigurarea condițiilor de cazare au fost achiziționate deja diverse obiecte electrocasnice (plite, cuptoare, frigidere etc.).

SECŢIUNE ACCESIBILIZATĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services