Prelegere pe tema “Echoes of Ancient Greek and Roman Music in Victorian Painting: Lawrence Alma-Tadema and Frederich” la SSU-ICUB

Prelegere pe tema “Echoes of Ancient Greek and Roman Music in Victorian Painting: Lawrence Alma-Tadema and Frederich” la SSU-ICUB

02 aprilie, 2019 in Actualitate, Evenimente, Știri

Luni, 8 aprilie 2019, Secțiunea de Științe Umaniste a Institutului de Cercetare al Universității din București organizează prelegerea Echoes of Ancient Greek and Roman Music in Victorian Painting: Lawrence Alma-Tadema and Frederich Leighton, susținută de prof. Daniela Castaldo, de la Universitatea din Salento (Lecce – Italia). Evenimentul va avea loc la sediul SSU-ICUB (Str. Dimitrie Brândză, nr. 1), începând cu ora 17:00.

Antichitatea greco-romană se numără printre cele mai frecventate surse de inspirație ale picturii britanice în epoca victoriană. În acest context, subiectele muzicale constituie un studiu de caz cât se poate de relevant pentru fenomenul receptării antichității în cultura secolului al XIX-lea, la intersecția tradiției clasice cu aportul noilor descoperiri arheologice.

Conferința susținută de prof. Daniela Castaldo va explora imaginarul muzical inspirat de antichitatea clasică în pictura lui Lawrence Alma-Tadema (1836-1912) și Frederic Leighton (1830-1896). O privire mai atentă asupra surselor vizuale, a semanticii și simbolismului vehiculat în aceste lucrări va deschide, în ultimă instanță, calea unei mai bune înțelegeri a modernității demersului de recuperare a muzicii antichității în pictura victoriană.

Daniela Castaldo este profesor de muzicologie și istoria muzicii la Universitatea din Salento. Domeniile sale de interes sunt muzica în antichitatea clasică, în special din perspectivă iconografică și arheologică, iconografia muzicală și receptarea temelor clasice în Renaștere și Anglia Victoriană, istoriografia muzicii de film.

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.