În perioada 10-15 noiembrie 2024, a avut loc, la Bruxelles, întâlnirea coordonatorilor naționali ai Studiului Internațional privind Educația Civică și pentru Cetățenie (ICCS), cu sprijinul Ministerului Educației și al Comisiei Europene.
Evenimentul a fost găzduit de Comisia Europeană, prin Direcția Generală pentru Educație și Cultură (Directorate General for Education and Culture – EAC), și a reunit reprezentanți ai țărilor participante pentru a discuta perspectivele următorului ciclu de testare, ICCS 2027.
Studiul, derulat în România prin Laboratorul de Testare Educațională al UB
În România, studiul este derulat prin Laboratorul de Testare Educațională (LTE) din cadrul Centrului de Învățare al Universității din București. Studiul este coordonat de către o echipă de cercetători din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a UB, formată din: prof. univ. dr. Cătălina Ulrich Hygum (coordonator național), prof. univ. dr. Lucian Ciolan, prorector Proiecte de Dezvoltare și Învățare Continuă al UB, prof. univ. dr. Dragoș Iliescu, prof. univ. dr. Romiță Iucu, președintele Consiliului de Orientare și Analiză Strategică al UB, prof. univ. dr. Anca Nedelcu, conf. univ. dr. George Gunnesch-Luca și dr. Octavia Borș-Georgescu, bursier postdoctoral al Romanian American Foundation.
Propunerile ICCS 2027
În contextul actual, marcat de crize globale, războaie și polarizare socială, ICCS 2027 propune un nou domeniu dedicat conectării civice, cu accent pe modul în care cetățenii se raportează la comunitate, imaginea de sine în cadrul societății și rolurile asumate în viața civică. Astfel, studiul ICCS explorează cunoștințele, opiniile și percepțiile elevilor de clasa a VIII-a despre numeroase aspecte ale vieții sociale și politice.
Studiu științific, derulat de IEA
Studiul este derulat la nivel internațional de International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), sub coordonarea științifică a unui consorțiu condus de Universitatea din Bath (Marea Britanie), cu participarea centrelor naționale. Din consorțiul științific fac parte și Universitatea din Münster (Germania) și Institutul pentru Evaluarea Educației (Institute for the Evaluation of Education – ICFES) din Columbia.
Până în prezent, 37 de țări din întreaga lume și-au exprimat interesul de participa la următorul ciclu de testare.
Mai multe informații despre ICCS 2027 sunt disponibile aici.