Volumul „Educația prin lentila echității. Competiție și cooperare în școala românească”, apărut sub coordonarea prof. univ. dr. Emil Păun, prof. univ. dr. Ecaterina Vrășmaș, lector univ. dr. Beatrice Almășan – cadre didactice ale Facultății de Psihologie și Științele Educației a UB, include lucrări susținute în cadrul conferințelor Acces și participare la educație.
Volumul se remarcă prin faptul că aduce în atenția publicului studii și cercetări ale profesorilor doctori și ale unor doctoranzi cu expertiză în educația universitară și preuniversitară, pe o temă de mare actualitate care necesită analize și aprofundări variate.
Îmbinarea acestor analize, incluse în lucrarea publicată de Editura Universității din București, evidențiază preocupările constante de comunicare și colaborare între mediul academic și practică, pentru a promova echitatea și educația incluzivă.
Publicația reprezintă și un model de unitate și interacțiune profesională dintre actorii educaționali: profesori, elevi alături de familie și școală, ca o mare comunitate de învățare.
La volumul coordonat de către profesorii FPSE au contribuit în calitate de autori și co-autori: Grupul Român pentru educație incluzivă GREI -RENINCO, prof. univ. dr. Alois Gherguț, Livius Manea, Daniel Mara, Karla Melinda Barth, Traian Vrasmaș.
GREI (Grupul Român pentru Educație Incluzivă – RENINCO) promovează și susține dezvoltarea politicilor și practicilor incluzive în școala românească. Grupul GREI cuprinde persoane din universități, instituții publice, școli, organizații, care au decis să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii din domeniile educație și social, validate în timp prin realizări profesionale, celor care știu că fiecare copil are dreptul la educație, indiferent de particularitățile sale de dezvoltare și învățare și au nevoie de intervenție directă și sprijin.




