Sesiuni de formare / învățare colegială destinate personalului academic al Universității din București
Începând cu anul 2021 Universitatea din București organizează un amplu exercițiu de învățare colegială (peer learning), care se bucură de un real succes. În conformitate cu patru teme strategice, derivate din prioritățile instituționale asumate, colegi din mediul academic, profesori și / sau cercetători, și-au oferit expertiza pentru alți membri interesați ai comunității noastre.
De la lansare până în prezent, acest exercițiu a presupus organizarea unui număr de 138 de ateliere de lucru / sesiuni de formare, 22 dintre acestea desfășurându-se în anul 2024, la care au participat pana în acest moment peste 400 de cadre didactice, cercetători și doctoranzi din UB.
În baza angajamentului nostru de a valorifica înalta expertiză a colegilor pentru a ne dezvolta ca o comunitate de învățare, lansăm, pentru anul 2025, un număr de 24 de workshop-uri / sesiuni de formare, care sperăm să contribuie atât la creșterea capacităților pe cele 4 arii tematice, cât și la dezvoltarea unei culturi organizaționale bazate pe colegialitate și cooperare.
Coordonarea și administrarea acestui program este realizată de prof. univ. dr. Lucian CIOLAN (prorector, Development Projects and Lifelong Learning, lucian.ciolan@unibuc.ro) și Serviciul Învățare Continuă (Iulian Bălțătescu, iulian.bălțătescu@unibuc.ro).
Înscrierile se fac obligatoriu utilizând adresa de email instituțională. În cazul în care nu aveți acces la adresa de email instituțională vă rugăm să contactați departamentul IT din cadrul UB pentru a vă facilita accesul.
Notă: Workshop-urile evidențiate prin culoarea albastru sunt deschise comunității academice mai largi. Pentru aceste sesiuni de formare obligativitatea de a folosi adresa de email instituțională a fost eliminată.
Workshop-urile se adresează exclusiv cadrelor didactice, cercetătorilor si doctoranzilor din UB, excepție făcând cele evidențiate prin culoarea albastru, care sunt deschise inclusiv pentru personalul didactic auxiliar.
1. Modele cu efecte mixte: concepte specifice și aplicații (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
2. Metode și tehnici statistice parametrice și neparametrice de analiză a datelor (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
3. Laborator de cercetare. Noi direcții ale practicilor și metodelor de cercetare (link înscriere)
4. Noțiuni de bază despre prelucrarea bazelor de date (link înscriere)
1. Proiectarea, desfășurarea eficientă și sigură a examenelor universitare cu R/Exams (link înscriere)
2. Standardul DigCompEdu – de la cadrul teoretic la punerea în aplicare. Cum dezvoltăm competențe digitale de nivel ridicat (link înscriere)
3. Adopția tehnologiei Microsoft 365 și a instrumentelor de inteligență artificială Copilot pentru creșterea eficienție în activitatea didactică (link înscriere)
4. IA generativă în practică: tehnici și aplicații (link înscriere)
5. How to safely interact with Large Language Models / Interacţiunea cu modele lingvistice mari, în siguranţă (link înscriere)
6. Canva pentru Cercetare (link înscriere)
7. Infrastructura instituțională, financiară și de politici publice privind tehnologiile digitale și diplomația științei la nivel global si european (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
1. Cum creștem performanța mintală și starea de bine a profesorilor? (link înscriere)
2. Dezvoltarea aptitudinilor de public speaking. Comunicarea publică a ştiinţei (link înscriere)
3. Feedbackul ca instanță de (auto)reglare a învățării – predării și a dezvoltării carierei. Antrenament: Feedbackul bazat pe întrebări (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
4. Notarea inteligentă cu Moodle UB în predarea-învățarea online, mixtă sau față în față: cum să crești eficiența în evaluarea studenților (link înscriere)
5. Organizarea activităților interactive de tip workshop care promovează sentimentul apartenenței la o comunitate de practică (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
6. Stabilirea obiectivelor și forme de feedback în mediul educațional (link înscriere)
7. Vitamine psihologice (link înscriere)
8. Construiește o cultură a dialogului la seminar si curs (link înscriere)
1. Redactarea propunerilor și gestionarea proiectelor pentru programul UE Horizon Europe (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
2. Provocări în managementul proiectelor cu finanțare nerambursabilă în perioada 2021-2027 (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)
3. Granturi disponibile in Romania, Franta, Belgia si Germania (pentru cercetări individuale și proiecte de echipa) (workshop deschis comunității academice mai largi) (link înscriere)










