Platforma, realizată de o echipă de 11 studenți ai programului masteral francofon „Médias, développement, société” (Mass-media, dezvoltare și societate), coordonați de conf. univ. dr Silvia Branea și drd. Irina Ghineț, își propune să fie, în primul rând, un manifest pentru promovarea unei economii incluzive, „corecte din punct de vedere social”, „ancorate cultural”, eco-friendly și care acordă o atenție specială grupurilor marginalizate.
„Platforma ConsumActor își dorește să consolideze principiile de cooperarea teritorială și umană ca mod de acțiune într-o perioadă dificilă pentru întreaga umanitate. Chiar dacă interacțiunea cu studenții a fost exclusiv online, am reușit nu doar să lansăm a doua ediție a proiectului Consum’Actor, ci și să-l extindem, să adăugăm organizații non-guvernamentale și să dezvoltăm alte modalități de promovare.” (conf. univ. dr . Silvia Branea)
Antreprenorii promovați au fost selectați în funcție de accentul pe care îl pun pe folosirea de materii prime din surse autohtone, a reciclării, a tehnologiilor de producție nepoluante, precum și pe dezvoltarea de tradiții și comunități locale. Platforma conține articole de promovare și de prezentare a unor afaceri din domenii variate precum alimentație, design, îmbrăcăminte sau decorațiuni.
Anul acesta, trei organizații nonguvernamentale implicate în activități civice: GEEKS FOR DEMOCRACY, Asociația SAMAS și Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Prahova se regăsesc pe platforma www.consumactor.wixsite.com/website.
„La nivel local, oamenii se întâlnesc și formează parteneriate și alianțe, găsesc sinergii și complementarități pentru a se sprijini reciproc și a dezvolta strategii de viitor adaptate la condițiile specifice ale comunității lor. Ediția de anul acesta promovează mai multe afaceri locale, fapt care evidențiază impactul pe care l-a avut prima ediție, dar și interesul pe care atât studenții noștri, cât și antreprenorii l-au manifestat”. (drd. Irina Ghineț)
Proiectul folosește mediul digital ca mijloc de promovare a întreprinderilor ce folosesc metode inedite de producție, prietenoase cu mediul. Consum’Actor este prezent și în social media, pe Facebook și Instagram.
Despre „Médias, développement, société”
Programul masteral “Médias, développement, sociéte”, coordonat de prof. Camelia Cușnir, are ca scop formarea viitorilor jurnaliști și comunicatori, iar proiectul CONSUM’ACTOR este o oportunitate extraordinară pentru ei de a pune în practică abilitățile editoriale atât în limba română, cât și în limba franceză deprinse pe parcursul anilor de studii, dar și de a gândi și implementa strategii de comunicare și promovare.