CIVIS pregătește viitorul post-pandemic al educației universitare

CIVIS pregătește viitorul post-pandemic al educației universitare

Reprezentanți ai universităților CIVIS s-au reunit în cadrul unei întâlniri virtuale organizate de către Universitatea din București în data de 6 mai pentru a explora modalități alternative de organizare a examenelor programate pentru finalul calendaristic al acestui semestru, dar și pentru a analiza diferitele situații legate de finalizarea anului universitar. Participanții au folosit această oportunitate pentru a identifica provocările cu care se confruntă universitățile pe care le reprezintă, dar și oportunitățile de reflecție pe marginea unor teme de interes pentru comunitatea universitară în ansamblul său.

Criza pandemică provocată de virusul SARS-CoV-2 a avut o serie de consecințe neintenționate asupra peisajului învățământului superior din întreaga lume: aceasta a accelerat implementarea inovațiilor digitale în învățământul superior, a testat capacitatea instituțională de a face față situațiilor neprevăzute, capacitatea de a ne adapta la aceste noi circumstanțe și de a elabora strategii optime. În acest context, întâlnirea virtuală a membrilor CIVIS și-a propus să contureze o agendă comună pentru perioada următoare pornind de la experiența comunitară din ultimele luni și de la lecțiile învățate în această perioadă.

Construim plecând de la experiențe comune

Ținând cont de faptul că pandemia a înregistrat o evoluție diferențiată în țările europene, universitățile CIVIS și-au adecvat planurile de răspuns la situația specifică în care s-au regăsit. Plecând de la dezideratul de a proteja sănătatea și bunăstarea corpului didactic, a studenților și a întregului staff administrativ, toate universitățile CIVIS au sistat desfășurarea cursurilor față-în-față și au tranziționat către medii și resurse digitale pentru continuarea activității educaționale. Platformele online și instrumentele de e-learning au fost utilizate la scară largă pentru a asigura continuitatea și calitatea activităților universitare. La dispoziția profesorilor și studenților au fost puse tutoriale și materiale suport care să faciliteze folosirea performantă a soluțiilor digitale avansate puse la dispoziție. Toate universitățile din alianța CIVIS au acordat o atenție deosebită punerii la dispoziție de informații din surse credibile privitoare la evoluția pandemiei, dar și oferirii de servicii de consiliere psihologică și pedagogică pentru studenți, cadre didactice și personalul didactic-auxiliar.

Menținem calitatea, asigurăm egalitatea

Migrația fără precedent către platforme și medii virtuale a actului educațional a ridicat o problemă substanțială privitoare la eliminarea barierelor de acces la învățământ de calitate create de lipsa resurselor materiale necesare. Distribuția inegală a resurselor materiale necesare desfășurării actului educațional în condiții optime în cadrul populației de studenți a fost atenuată prin acordarea de echipament tehnic, organizarea unor spații speciale de învățare în concordanță cu normele de siguranță aflate în vigoare și facilitarea accesului la servicii de internet.  

Elaborăm planuri pentru multiple scenarii

Având în vedere că viitorul pandemiei este dificil de prevăzut, toate universitățile CIVIS recunosc necesitatea elaborării unor strategii de acțiune pentru diversele scenarii cu care ne-am putea confrunta în următorul an universitar. Susținem atitudinile proactive inclusiv privitor la viitorul post-pandemic al educației superioare.

Dorim să creăm un pol de expertiză

Deși digitalizarea accelerată la care am fost martori în ultimele luni a fost rezultatul unui eveniment neprevăzut, putem folosi această oportunitate pentru a identifica cele mai bune și inovative practici pedagogice emergente în educația online pentru a crea un pol de expertiză privitoare la soluțiile digitale adecvate învățării la distanță. Pe măsură ce provocarea tehnologică este adresată corespunzător, atenția noastră se întoarce asupra provocărilor pedagogice și a perspectivelor de testare a pedagogiilor evocative cu ocazia participării la acest mare experiment educațional. CIVIS își propune să co-creeze soluții de lungă durată și să exploreze potențialul pedagogiilor inovative în acest nou context educațional.

Consolidăm sistemele de suport digital

Ultimele luni au presupus investiții substanțiale în infrastructura IT a universităților noastre și au presupus utilizarea generalizată a resurselor digitale puse la dispoziția comunității academice. Dezvoltarea accelerată a infrastructurii digitale, capabilă să găzduiască întreaga activitate didactică în prezent, va fi consolidată în vederea implementării la scară largă a mobilităților virtuale, a claselor digitale și a campusurilor virtuale.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services