Conferința de presă „Despre educație cu stare de bine, după o rețetă româno-daneză” la Universitatea din București

Conferința de presă „Despre educație cu stare de bine, după o rețetă româno-daneză” la Universitatea din București


Echipa din cadrul Centrului Educațional Româno-Danez pentru Starea de Bine a Copilului a susținut vineri, 17 mai 2019, conferința de presă „Despre educație cu stare de bine, după o rețetă româno-daneză”. Dialogul cu presa a avut avea loc la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității din București, în amfiteatrul Damaschin, începând cu ora 12:00.

În cadrul conferinței de presă, experții în științele educației au prezentat publicului larg rezultatele a mai bine de doi ani de cercetare și practică pedagogică în peste 30 de școli și grădinițe din România, efort dedicat îmbunătățirii stării de bine a copiilor din învățământul preuniversitar.

Conferința de presă a fost susținută de prof. univ. Lucian Ciolan, decanul Facultății de Psihologie și Științele Educației (FPSE) și coordonatorul Proiectului RoDaWell, prof. univ. Anca Nedelcu, prodecan FPSE, și prof univ. Cătălina Ulrich Hygum, cu toții membri ai comunității academice a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, și experți în educație în cadrul proiectului. Aceștia au prezentat concluzii interesante cu privire la practicile pedagogice din școli și grădinițe, propuneri de politici publice referitoare la pedagogii inovative pentru starea de bine a copilului, ca rezultat a cercetării științifice, precum și materiale suport, resurse, pe care profesorii le pot folosi în munca de zi cu zi cu copiii.

Experiența din cadrul proiectului RoDaWell arată faptul că un copil care se simte bine învață mai bine. Fiecare elev este o persoană autonomă, influențată de calitatea relațiilor cu profesorii și colegii săi și care învață prin explorarea mediului fizic, cultural și social.

Starea de bine a elevilor încorporează dimensiuni psihologice, fizice și sociale, incluzând date obiective și subiective ale vieții acestora. Acest concept însumează elemente ce țin, printre multe altele, de dezvoltarea psihologică și emoțională a copiilor (identitate și încredere, autogestionare, inițiativă, rezistență), de comportamentul social (empatie, grijă și respect față de sine și de alteritate, implicare civică), de relaționare (prietenie, echitate, atitudini prosociale, respect) sau de capacitatea mediului de învățare de a fi prietenos, suportiv, de a promova colaborarea, diversitatea sau disponibilitatea pentru dezvoltare.

Analizând starea de bine a copiilor din peste 30 de școli, precum și abordările a peste 100 de profesori, au fost identificate patru direcții care au legătură cu starea de bine a acestora: autonomia copilului, interacțiunile pe care le are în școală, mediul de învățare şi incluziunea. Nu în ultimul rând, în cadrul proiectului RoDaWell au fost elaborate programe de training relevante pentru cadrele didactice, precum și materiale pentru grădinițe și școli, ca resurse pentru gestionarea relațiilor educaționale și nevoilor copiilor aflați în situație de risc, din perspectiva stării de bine.

Centrul Educațional Româno-Danez pentru Starea de Bine a Copilului (RoDaWell) a fost înființat prin intermediul Proiectului RoDaWell, implementat de Universitatea din București, prin Facultatea de Psihologie și Științele Educației, în parteneriat cu VIA University College din Danemarca.

Mai multe informații despre Centrul Educațional Româno-Danez pentru Starea de Bine a Copilului (RoDaWell) pot fi consultate aici.

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.