
https://sites.google.com/externe.unibuc.ro/international-unibuc-ro-en?usp=sharing
Preînscrierea pentru Admiterea 2025 este deschisă!
https://admission.unibuc.ro/?locale=en
Dragi candidați din țări terțe NON-UE,
Înainte de a începe procesul de admitere, vă rugăm să verificați dacă îndepliniți cerințele obligatorii:
1. Ați găsit oferta academică dorită?
AICI puteți găsi informații despre locurile disponibile și taxe.
Rețineți că pentru programele în limba română este obligatorie urmarea Anului Pregătitor de Limba Română înainte de a putea aplica pentru un program de master (urmați pașii de admitere de AICI).
2. Aveți o diplomă de bacalaureat recunoscută de Ministerul Educației din România?
Puteți verifica lista diplomelor recunoscute AICI.
📌 Cursurile online și la distanță NU sunt disponibile pentru studenții internaționali.
Dacă aveți alte întrebări, vă rugăm să consultați secțiunea Întrebări frecvente (FAQ) AICI.
📌 Candidații cu dublă cetățenie, dintre care una este cetățenia română, vor urma procedura de admitere dedicată cetățenilor români (admiterea este organizată direct de facultățile UB; consultați site-ul facultății dorite AICI).
📌 Cetățenii români care NU au rezidență în România vor urma procedura de admitere dedicată etnicilor români (consultați procedura de admitere pentru etnicii români AICI).
(Taxa de admitere NU este rambursabilă.)
Înainte de a începe procesul de admitere pe platformă, pentru a avea un dosar de admitere valid, asigurați-vă că aveți TOATE documentele menționate mai jos:
a. Formularul de aplicare (AICI);
b. Declarația de autenticitate (AICI);
c. Acordul pentru prelucrarea datelor personale (AICI);
d. Diploma de bacalaureat – autentificată și tradusă (Mai multe detalii AICI), apoi tradusă în română, engleză sau franceză de un traducător autorizat și legalizată la un notar public;
- Pentru diplome emise în țări care au semnat Convenția de la Haga: este necesară aplicarea Apostilei de la Haga și traducerea legalizată.
- Pentru diplome emise în țări care NU fac parte din Convenția de la Haga: documentele trebuie autentificate de Ministerul Afacerilor Externe din țara emitentă, apoi traduse și legalizate.
- Dacă documentul original este emis în limba română, engleză sau franceză, traducerea NU mai este necesară, dar legalizarea este OBLIGATORIE.
e. Foaia matricolă aferentă diplomei de bacalaureat – originalul documentului și traducerea legalizată dacă nu este emisă în română, engleză sau franceză;
f. Diploma de licență – autentificată (Mai multe detalii AICI), apoi tradusă și legalizată conform instrucțiunilor de mai sus;
g. Foaia matricolă aferentă diplomei de licență – originalul documentului și traducerea legalizată dacă nu este emisă în română, engleză sau franceză;
h. Certificatul de naștere – originalul documentului și traducerea legalizată;
i. Certificatul de căsătorie (dacă este cazul) – originalul documentului și traducerea legalizată;
j. Pașaport internațional;
k. Carte de identitate națională sau alt document oficial care atestă domiciliul permanent (adresa completă);
l. Certificat medical – originalul documentului și traducerea legalizată într-o limbă de circulație internațională, care atestă starea de sănătate actuală și eventualele antecedente medicale;
m. Pentru programele de studii în limba română:
- Diplomă de absolvire a Anului Pregătitor de Limba Română;
- SAU certificat de competență lingvistică cu nivelul minim cerut de fiecare facultate;
- SAU dovada că ați studiat minimum 4 ani consecutivi în limba română.
n. Pentru programele de studii în limba engleză/franceză:
- Certificat internațional de competență lingvistică (TOEFL, IELTS, Cambridge, Trinity College) – DOAR pentru programele oferite în engleză sau franceză (nivel minim cerut AICI);
- SAU dovada că ați studiat minimum 4 ani în această limbă;
- SAU dacă limba oficială a țării dumneavoastră este engleza/franceza.
o. Dacă înscrierea este realizată de un reprezentant legal:
- Este necesară o procură notarială, tradusă și legalizată în română, engleză sau franceză.
- Atenție! Procura trebuie să specifice clar acțiunile pe care reprezentantul le poate face în numele candidatului (înscrierea, primirea scrisorii de acceptare, plata taxelor, retragerea banilor în caz de renunțare sau refuzul vizei de student).
📌 Lipsa oricărui document dintre cele menționate va duce la invalidarea dosarului!
Acum puteți continua procesul de admitere (faceți clic pe fiecare titlu pentru detalii):
- Accesați platforma de admitere AICI pentru a trimite documentele solicitate.
Toate documentele trimise prin platformă trebuie redenumite conform următorului model:
Tipul de document. Numele de familie
exemplu: Diploma de bacalaureat.[numele dvs. de familie]
- Odată ce ați trimis cu succes documentele dvs., trebuie să așteptați eliberarea scrisorii de acceptare de către Ministerul Educației.
Rețineți că procesul poate dura cel puțin 30 de zile lucrătoare. În momentul în care Ministerul Educației va emite scrisoarea, veți primi un e-mail de confirmare de la Universitatea din București.
După ce ați obținut confirmarea că scrisoarea de acceptare din partea Ministerului Educației este emisă, veți fi evaluați, conform cerințelor de admitere stabilite de fiecare facultate.
Procesul de examinare are următorii pași:
a. Pentru specializările în care admiterea se bazează pe interviu: Facultățile din cadrul Universității vor informa candidații despre data exactă a evaluării / examinării, unde interviul face parte din procesul de admitere.
Pentru specializările în care admiterea se bazează pe evaluarea dosarului: În cazul admiterii pe baza dosarului, candidații cu media cea mai mare vor fi admiși la studii, în limita locurilor disponibile. În cazul mediei egale, va fi luată în considerare nota obținută la materia relevantă pentru programul aplicat.
În cazul specializărilor cu alte forme de evaluare, vă rugăm să consultați oferta academică și criteriile specifice.
b. Lista candidaților admiși va fi publicată în această secțiune a site-ului.
c. Doar candidații care au fost admiși vor primi scrisoarea de acceptare pentru a începe procesul de obținere a vizei.
d. Biroul pentru Cooperare Internațională și Studenți Străini va emite un certificat care confirmă trecerea examenului de admitere, necesar pentru completarea dosarului de obținere a vizei de studiu numai pentru candidații admiși, care au confirmat locul.
Trebuie să aplicați pentru viza de studiu la Ambasada României din țara dvs. sau la cea mai apropiată misiune diplomatică română.
Documente obligatorii pentru acest pas:
- Scrisoare de acceptare;
- Certificat de trecere a examenului de la Universitatea din București;
- Dovada plății DOAR pentru studenții plătitori.
Vă rugăm să nu lăsați documente în original la ambasadă, ci doar copii, deoarece veți avea nevoie de ele la înmatriculare. Fără documente în original, nu este posibilă înmatricularea!
!! A nu se uita faptul că viza de studiu trebuie să acopere TOȚI anii de studiu. În conformitate cu ordonanța de urgență nr. 194/2002 Art. 92, studentul care dorește să își schimbe programul de studiu trebuie să solicite o nouă viză de studiu care să acopere anii de studiu. În caz contrar, neobținerea vizei de studiu prelungite va duce la deportarea studentului.
După obținerea Scrisorii de Acceptare și a vizei de studiu emise de Ambasada României, vă puteți prezenta la Biroul pentru Cooperare Internațională și Studenți Străini (Șoseaua Panduri, nr. 90, etajul 4, camera 404, București, România) pentru înscriere.
! Înmatricularea este posibilă doar prin prezența fizică a candidatului.
Asigurați-vă că veniți la programarea pentru înscriere cu:
a. Scrisoarea de acceptare (original);
b. Dovada plății (original) DOAR pentru studenții plătitori;
Rețineți că taxele bancare NU sunt incluse în taxa de școlarizare specificată în scrisoarea de acceptare emisă de Ministerul Educației.
c. Pașaport cu viză de studiu;
d. 4 fotografii ¾ cm;
- Originalele pentru toate documentele depuse pe platforma de admitere așa cum sunt enumerate la PASUL 1:
- Formularul de aplicare;
- Declarația de autenticitate;
- Consimțământ pentru prelucrarea datelor personale;
- Diploma de bacalaureat – autentificată, și apoi tradusă în limba română de un traducător autorizat și legalizată la un notar public;
Pentru diplomele emise în țările care au semnat Convenția de la Haga: alături de originalul documentului, este necesară Apostila de la Haga și apoi traducerea în limba română de un traducător autorizat și legalizată la un notar public.
Pentru diplomele emise în țările care NU fac parte din Convenția de la Haga: documentele trebuie autentificate de Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educației și Ambasada României din țara lor) în limba originală și apoi traduse în limba română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public (supralegalizare).
- Foaia matricolă de liceu – originalul documentului și originalul traducerii în limba română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public dacă originalul nu este emis în una dintre aceste limbi;
- Diploma de licență – autentificată (puteți afla mai multe despre autentificarea documentelor de studiu AICI), și apoi tradusă în limba română de un traducător autorizat și legalizată la un notar public;
Pentru diplomele emise în țările care au semnat Convenția de la Haga: alături de originalul documentului, este necesară Apostila de la Haga și apoi traducerea în limba română de un traducător autorizat și legalizată la un notar public.
Pentru diplomele emise în țările care NU fac parte din Convenția de la Haga: documentele trebuie autentificate de Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educației și Ambasada României din țara lor) în limba originală și apoi traduse în limba română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public (supralegalizare).
- Foaia matricolă de licență – originalul documentului și originalul traducerii în limba română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public dacă originalul nu este emis în una dintre aceste limbi;
- Certificatul de naștere – fotocopie și originalul traducerii în limba română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public;
- Certificatul de căsătorie (dacă este cazul) – fotocopie și originalul traducerii în limba română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public;
- Pașaport internațional;
- Cartea de identitate națională sau orice alt document oficial care atestă domiciliul permanent (adresa completă) tradus în limba română de un traducător autorizat;
- Certificat medical – originalul documentului și originalul traducerii în limba română de un traducător autorizat și legalizate la un notar public, atestând starea de sănătate actuală a solicitantului și eventualele afecțiuni cronice anterioare;
- Pentru programele de studiu predate în limba română, candidații trebuie să prezinte Diploma de An Pregătitor de Limba Română sau un certificat care atestă cunoștințele sale de română cu nivelul minim cerut de fiecare facultate (vă rugăm să consultați criteriile de admitere specifice) sau să prezinte certificate care dovedesc că candidatul a avut cel puțin 4 ani consecutivi de studii în limba română;
- Pentru programele de studiu predate în limba engleză/franceză, candidații trebuie să prezinte certificat de competență lingvistică internațională (TOEFL, IELTS, Cambridge) DOAR pentru programele oferite în limba engleză sau franceză, sau să prezinte certificate care dovedesc că au studiat cel puțin 4 ani în această limbă sau că limba oficială a țării lor este și engleza sau franceza;
! Cursurile Duolingo NU sunt acceptate ca certificat lingvistic.
! Vă rugăm să rețineți că înscrierea va avea loc DOAR dacă prezentați la birou originalele pentru toate documentele.
Dacă aveți nevoie de informații suplimentare sau de asistență, vă rugăm să o contactați pe responsabila pentru admiterea la universitare de master la adresa de email contact@externe.unibuc.ro
—————————– VIDEO —————————–
Studenții străini și limba română
Study in Romania
Things to do in Romania
The world without Romania
———————— TESTIMONIALE ————————
CONTACT
International Relations and Foreign Students Office
Telephone: +4021-305.46.42
+4021-305.46.41
E-mail: contact@externe.unibuc.ro
Facebook: International Relations Department University of Bucharest
Blog: Coolturing higher education
Schedule:
Monday-Thursday: 13:00 – 15:00
Address:
90-92 Șos. Panduri, 4th floor, room 404, Bucharest, 050663, Romania