Inspirați și susținuți de conf. univ. dr. Mădălina Moraru, patru studenți ai Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București au acceptat provocarea lansată de edcom – European Institute for Commercial Communications de a concepe o campanie de comunicare. Clientul? Compania Coca-Cola.
Ana Sandu, Flavius Țăran, Alexandra Chițu și Silvia Voicu sunt numele celor patru prieteni, așa cum se prezintă chiar ei, care au rezolvat brieful pus la dispoziție de edcom.
„A fost intens, diferit de alte concursuri. Am primit un brief greu, iar ceea ce trebuia să livrăm a fost ceva real, nu am mers pe ipoteze. Cred că a fost antrenant pentru noi toți. Nu am făcut doar task-urile noastre, ci ne-am implicat și în strategie, în creație și media plan. Practic, am fost nevoiți să trecem prin toate departamentele unei agenții, doar că de la noi de acasă, din cafenele, acolo unde ne vedeam cu profa sau de prin sălile de curs de la Leu”, remarcă Silvia Voicu.
AdVenture este prima competiție Pan-Europeană care oferă studenților oportunitatea de a experimenta viața de publicitar, prin rezolvarea unui brief oferit de un client real. Pentru ediția din acest an, clientul, Coca-Cola, Republica Cehă și Slovacia, i-a provocat pe concurenți să realizeze o campanie de sustenabilitate pentru a încuraja reciclarea și mișcarea eco-friendly a publicului țintă. Conținutul integral al briefului poate fi accesat aici.
„Experiența AdVenture reprezintă un mare plus, pe lângă ceea ce te învață facultatea. În general, concursurile și competițiile sunt experiențele care te pun cel mai bine în contact cu industria. Situațiile cu care te întâlnești pe parcursul unei astfel de competiții te ajută să te dezvolți personal si profesional, astfel că, pe viitor, îți va fi mai ușor să creezi o campanie reală. Recomandăm experiența tuturor studenților iubitori de publicitate. Noi am repeta-o oricând”, a punctat, de asemenea, Flavius Țăran.
În finala evenimentului, care va avea loc on-line în data de 18 mai 2020, studenții FJSC vor întâlni alte 10 echipe din Franța, Marea Britanie, Olanda și Turcia. Echipa câștigătoare va avea posibilitatea de a lua parte la Festivalul de la Cannes, desfășurat în perioada 26-30 octombrie 2020.
Mai multe detalii cu privire la competiția AdVenture pot fi accesate aici.




