Studenții de la specializarea Publicitate de la FJSC, din nou în TOP 10 al celei mai prestigioase competiții pan-europene de publicitate, AdVenture

Studenții de la specializarea Publicitate de la FJSC, din nou în TOP 10 al celei mai prestigioase competiții pan-europene de publicitate, AdVenture

Două echipe ale Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București, formate din studenți de la specializarea Publicitate, au obținut rezultate remarcabile la cea de-a XV-a ediție a concursului AdVenture, cea mai prestigioasă competiție pan-europeană de publicitate, organizată de EDCOM (European Institute for Commercial Communications Education).

În cadrul competiției la care au participat 80 de echipe din întreaga Europă, cele două echipe coordonate de conf. univ. dr. Mădălina Moraru, cadru didactic la FJSC, au ajuns în top 10.

Finaliștii se pregătesc pentru marea finală, în cadrul căreia, pe 24 aprilie 2023, vor susține public campania și prezentarea audio-video a ideilor creative. În perioada 16-17 mai 2023, va avea loc ultima etapă a jurizării, iar pe 17 mai 2023, juriul – format din membrii din industria publicitară internațională, din reprezentanții clientului Lego și din lumea academică europeană de specialitate – va anunța câștigătorii. Marele premiu constă în participarea la Festivalul de Creativitate de la Cannes.

Campania a fost extrem de provocatoare: reconstruirea identității catalogului Lego, astfel încât să redevină captivant pentru copiii de 6-10 ani în formatul fizic.

First Glass’ on Me și AdHeroes, cele două echipe finaliste

Prima echipă finalistă de la FJSC, First Glass’ on Me, are o campanie numită Beyond the Book. Echipa este formată din patru studente pasionate, din anul al III-lea de la specializarea Publicitate, cu o foarte bună distribuție a rolurilor într-o agenție de publicitate (client service, art director, copywriter, planner): Ana-Maria Dumitru, Ioana Petcu, Maria-Felicia Hodor, Andreea-Florentina Șipoș.

,,Campania globală Beyond the Book urmărește relansarea cunoscutului catalog LEGO sub o formă nouă. Introducem LEGOPedia, catalogul cu o nouă personalitate, mai distractivă, interactivă și informativă pentru constructorii noștri favoriți. Pentru cei mici, LEGOPedia vine cu o copertă cartonată, în număr de patru ediții anuale, împreună cu un design nou și multe surprize frumoase!”, a explicat Ana Dumitru, una dintre membrele echipei.

Campania celei de-a doua echipe finaliste, AdHeroes, care își demonstrează prin nume curajul de a se pregăti pentru această industrie creativă provocatoare, se numește Learning brick by brick. Membrii acestei echipe sunt toți studenți de anul II, pasionați de publicitate și dornici să învețe cum să îmbine strategia cu creativitatea cât mai bine. Isabelle Țone, Ramona Ioana Turcu, Isabelle Toma și Alexandru Tololoi propun o campanie în care lumea celor mici poate fi deconstruită și reconstruită cu ajutorul noului catalog Lego în format fizic.

„Numele campaniei noastre Learning Brick by Brick este un joc de cuvinte. Credem că LEGO poate pune o cărămidă importantă în dezvoltarea unui copil, așa că am propus introducerea unor joculețe precum Connect the Dots sau Battleships în catalogul LEGO care să îi determine pe cei mici să își poată folosi creativitatea și când doar caută un nou set LEGO” , a explicat Isabelle Toma, una dintre membrele echipei.

Deși nu printre echipele finaliste, FJSC mai are anul acesta două echipe de prestigiu care au depus un efort vizibil timp de cinci luni pentru a pregăti această campanie.

Prima echipă se numește Out-of-Order și a fost alcătuită din patru membri care au colaborat foarte bine, în ciuda vârstei și a experiențelor diferite de învățare: Carmen Olteanu, Cătălina Dobre (anul I, master Advertising and Digital Communication), Carmela Stanciu și Cornel Munteanu (anul II, Publicitate).

Cealaltă echipă se numește Arrow Ladies și a fost formată din patru studente foarte motivate și inspirate de provocarea campaniei: Călina-Georgiana Niță (anul II, Publicitate, preocupată mult de aspectele de cercetare), Andreea Mihaela Iorgulescu (anul II, Publicitate, reprezentând art directorul echipei), Bianca Oprea (anul II, Publicitate, preocupată de strategie și cercetare) și Lorena-Ella Enache (anul III, Publicitate, copywriterul echipei). 

„Munca personalizată a celor patru echipe denotă capacitatea studenților de a se adapta unor cerințe reale de pe piața muncii, cu atât mai mult cu cât brieful a fost unul autentic și posibilitatea de a-l rezolva a fost autentică. În plus, empatizarea cu lumea Lego a demonstrat capacitatea de a construi insight-uri valoroase la nivel strategic care au fost apoi foarte bine dezvoltate creativ”, a subliniat conf. univ. dr. Mădălina Moraru, coordonatoarea echipelor.

La edițiile AdVenture din anii trecuți, studenții UB au avut rezultate notabile

În top 10 ale competiției AdVenture, ca acasă. Așa am putea descrie experiența ultimilor ani de participări UB la concurs.

Aproape la fiecare ediție a competiției, studenții FJSC s-au calificat cel puțin în primele 10 echipe din Europa. În anii 2009, 2012, 2013, 2014, au ieșit pe locurile 2 și 3 în mod frecvent. De exemplu, în anul 2012, echipa Me Gusta, formată din studenții Alina Voinea, Răzvan Nepoțelu, Andrei Gândac și Alexandru Drăcea, a urcat podium la Lisabona în urma eforturilor competitive.

În perioada 2015-2018, au participat la Thesis Competition studenții Bîea Patricia, Andreea Laura Rădoi, Oana Samoilă, Claudia Ignat, Raluca Ţurcănaşu, Iulia Novac, reușind să obțină mențiune în finală.

În anul 2020, echipa Pink, alcătuită din Flavius Țăran, Alexandra Chițu, Silvia Voicu și Ana Sandu, a primit mențiune în cadrul acestei competiții.

În anul 2022, echipa Yellow Orange, formată din studenții Raluca Mihaela Lungoci, Ana-Maria Dumitru, Sarah Gherman și Vladimir Denis Ene – toți studenți în anul II, Publicitate – a dărâmat barierele pandemiei, oboselii, sesiunii, a acceptat sacrificiile muncii în plus, și a adus din nou Universitatea din București, prin Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, în rândul finalistelor de la concursul AdVenture.

Pe lângă cele două echipe din România, în finală au mai ajuns cinci din Franța, două din Marea Britanie, una din Bulgaria și una din Belgia (două echipe din cele 11 selectate fiind la egalitate). Clasamentul competiției poate fi consultat aici.

FJSC, reprezentanta României la competițiile AdVenture și Graduation Competition

De mai bine de 13 ani, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București este singura instituție de învățământ din România care își reprezintă țara în competițiile pan-europene AdVenture și Graduation Competition.

Încă din anul 2008, FJSC este înscrisă în EDCOM, filiala academică EACA (European Association of Communications Agencies), studenții intrând în competiții cu echipe internaționale în rezolvarea unor briefuri reale, oferite de clienți diverși. În plus, în conducerea EDCOM și în Research Committee, România este reprezentată de conf. univ. dr. Mădălina Moraru, responsabilă și cu pregătirea studenților pentru participarea la competiție.

Sloganul EDCOM, Training Tomorrow’s Talents, exprimă din plin avantajele participării la o astfel de confruntare internațională, căci studenții au șansa de a lucra pentru branduri comerciale (Peroni Nastro Azzuro, Asahi, Coca-Cola etc.) sau ONG-uri prestigioase.

Susținem cele două echipe în marea finală! Mult succes!

SECŢIUNE ACCESIBILIZATĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂŢI DE VEDERE

Close Popup
Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.


Google Analytics
Cine suntem
Site-ul este deținut și administrat de Universitatea din București cu sediul în Bulevardul Mihail Kogălniceanu 36-46, București. Pentru a urmări mai ușor informațiile, trebuie să știţi că ne putem referi la instituția noastră folosind termenii „Universitatea din București”, „nouă”, „nostru” etc, iar la tine, ca utilizator și vizitator al site-ului, folosind termenii „utilizator”, „dumneavoastră”, etc. Această politică descrie informațiile pe care le colectăm atunci când vizitați www.unibuc.ro. Prin utilizarea acestui site web, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor dumneavoastră personale (în cazul în care acestea sunt furnizate) în conformitate cu această politică. Site-ul poate conține legături către și de pe site-uri web. Dacă urmați un link către oricare dintre aceste site-uri web, rețineți că acestea au propriile politici de confidențialitate. Universitatea București nu are nicio responsabilitate sau răspundere pentru aceste politici sau modul în care aceste site-uri web își gestionează datele. Verificați aceste politici înainte de a trimite orice informații personale acestor site-uri.
Informațiile colectate şi durata de stocare
În cazul în care utilizați site-ul nostru, vom colecta și procesa următoarele date personale despre dumneavoastră:
  • Informații pe care ni le oferiți atunci când completați un formular web sau solicitați trimiterea newsletter-ului. Informațiile pe care ni le furnizați pot include numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.
  • Informatiile pe care ni le oferiti in formularul de solicitare de informatii publice (ex. nume, prenume, e-mail) sunt colectate conform Legii nr. 544/2001
  • Informații pe care le colectăm despre dumneavoastră, prin intermediul fişierelor cookie pe care le folosim, în momentul în care accesați site-ul nostru. Pentru detalii suplimentare, consultați informarea privind cookie-urile.
Stocarea datelor de natură personală se realizează pe servere situate în România, atâta timp cât avem consimțămȃntul dumneavoastră.
Cum utilizăm datele personale pe care le furnizați sau le colectăm
Folosim datele personale despre dumneavoastră în următoarele moduri:
  • datele personale furnizate de dumneavoastră prin formularele noastre web vor fi folosite în scopul procesării cererilor dumneavoastră. Prin trimiterea solicitării sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră de către Universitatea din București.
  • în cazul în care sunteți de acord cu primirea de informații prin newsletter, vă vom trimite noutǎți despre următoarele subiecte:
  • informații despre evenimentele şi activităţile organizate în cadrul Universităţii din Bucureşti
  • informațiile tehnice pe care le colectăm prin utilizarea cookie-urilor vor fi utilizate în scopurile stabilite în “Informarea privind cookie-urile”.
Transferuri internaționale
În vederea oferirii serviciului de newsletter, datele dumneavoastră de identificare și contact sunt transmise către MailerLite, cu sediul în Lituania. Detalii privind măsurile de protectie a datelor adoptate de către MailerLite se găsesc la adresa https://www.mailerlite.com/terms-of-service  şi pe site-ul https://www.privacyshield.gov/welcome Site-ul nostru web utilizează Google Analytics, un serviciu pentru analiza web, precum şi Google Adwords, furnizate de Google. Google Analytics utilizează fișiere de tip cookie pentru a ajuta un anumit site web să analizeze modul în care utilizați respectivul site web. Informațiile generate de fișierele de tip cookie cu privire la utilizarea de către dumneavoastră a site-ului web vor fi transmise și stocate de Google pe servere care pot fi localizate în UE, SEE şi/sau Statele Unite. Google va utiliza aceste informații în scopul evaluării utilizării de către dumneavoastră a site-ului web, elaborând rapoarte cu privire la activitatea site-ului web și furnizând alte servicii referitoare la activitatea site-ului web și la utilizarea internetului. De asemenea, Google poate transfera aceste informații către terți în cazul în care are această obligaţie conform legii sau în cazul în care acești terți prelucrează informațiile în numele Google. Google nu va asocia adresa dumneavoastră IP cu alte date deținute de Google. Informații detaliate cu privire la Google și protecția datelor cu caracter personal (inclusiv modul în care puteți controla informațiile trimise către Google) pot fi găsite la: https://policies.google.com/privacy/partners. Din site-ul nostru web puteţi să distribuiţi un articol utilizând un buton de distribuire în reţelele de socializare (de exemplu: Facebook, Twitter, Youtube). Informații detaliate cu privire la protecția datelor cu caracter personal oferită de aceste organizatii pot fi gasite la adresele: https://www.facebook.com/policy.php https://twitter.com/en/privacy https://www.youtube.com/yt/about/policies/#community-guidelines
Accesați datele dumneavoastră personale
Aveți dreptul să cereți o copie a informațiilor deținute de noi  prin formularea unei solicitări de acces. Pentru a solicita o copie a datelor deținute despre dumneavoastră sau pentru a vă actualiza informațiile, contactați Universitatea din București la adresa de e-mail dpo@unibuc.ro. Datele de natură personală deținute de către Universitatea din București sunt supuse condițiilor din Regulamentul UE 679/2016 care oferă persoanelor vizate dreptul de acces la toate tipurile de informații înregistrate, deținute de operatorul de date, sub rezerva anumitor limitări.
Drepturile persoanei vizate
Conform Regulamentului 679/2016 - GDPR, aveţi dreptul de a solicita Universitaţii din București, în calitate de operator de date de natură personală, rectificarea, ştergerea sau restricţionarea prelucrării datelor personale referitoare la dumneavoastră. De asemenea, aveţi dreptului de a vă retrage consimţământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza acestuia, înainte de retragere. Dacă nu mai doriți să primiți newsletter-ul, vă puteţi dezabona prin trimiterea unui e-mail la adresa contact@pr.unibuc.ro sau prin folosirea linkului de dezabonare din cadrul newsletter-ului.
Dreptul de a depune o plângere în faţa Autorităţii de supraveghere
Conform Regulamentului 679 /2016 - GDPR, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii se pot obține accesȃnd adresa http://www.dataprotection.ro/.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Save
Accept all Services