Două echipe ale Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București, formate din studenți de la specializarea Publicitate, au obținut rezultate remarcabile la cea de-a XV-a ediție a concursului AdVenture, cea mai prestigioasă competiție pan-europeană de publicitate, organizată de EDCOM (European Institute for Commercial Communications Education).
În cadrul competiției la care au participat 80 de echipe din întreaga Europă, cele două echipe coordonate de conf. univ. dr. Mădălina Moraru, cadru didactic la FJSC, au ajuns în top 10.
Finaliștii se pregătesc pentru marea finală, în cadrul căreia, pe 24 aprilie 2023, vor susține public campania și prezentarea audio-video a ideilor creative. În perioada 16-17 mai 2023, va avea loc ultima etapă a jurizării, iar pe 17 mai 2023, juriul – format din membrii din industria publicitară internațională, din reprezentanții clientului Lego și din lumea academică europeană de specialitate – va anunța câștigătorii. Marele premiu constă în participarea la Festivalul de Creativitate de la Cannes.
Campania a fost extrem de provocatoare: reconstruirea identității catalogului Lego, astfel încât să redevină captivant pentru copiii de 6-10 ani în formatul fizic.
First Glass’ on Me și AdHeroes, cele două echipe finaliste
Prima echipă finalistă de la FJSC, First Glass’ on Me, are o campanie numită Beyond the Book. Echipa este formată din patru studente pasionate, din anul al III-lea de la specializarea Publicitate, cu o foarte bună distribuție a rolurilor într-o agenție de publicitate (client service, art director, copywriter, planner): Ana-Maria Dumitru, Ioana Petcu, Maria-Felicia Hodor, Andreea-Florentina Șipoș.
,,Campania globală Beyond the Book urmărește relansarea cunoscutului catalog LEGO sub o formă nouă. Introducem LEGOPedia, catalogul cu o nouă personalitate, mai distractivă, interactivă și informativă pentru constructorii noștri favoriți. Pentru cei mici, LEGOPedia vine cu o copertă cartonată, în număr de patru ediții anuale, împreună cu un design nou și multe surprize frumoase!”, a explicat Ana Dumitru, una dintre membrele echipei.
Campania celei de-a doua echipe finaliste, AdHeroes, care își demonstrează prin nume curajul de a se pregăti pentru această industrie creativă provocatoare, se numește Learning brick by brick. Membrii acestei echipe sunt toți studenți de anul II, pasionați de publicitate și dornici să învețe cum să îmbine strategia cu creativitatea cât mai bine. Isabelle Țone, Ramona Ioana Turcu, Isabelle Toma și Alexandru Tololoi propun o campanie în care lumea celor mici poate fi deconstruită și reconstruită cu ajutorul noului catalog Lego în format fizic.
„Numele campaniei noastre Learning Brick by Brick este un joc de cuvinte. Credem că LEGO poate pune o cărămidă importantă în dezvoltarea unui copil, așa că am propus introducerea unor joculețe precum Connect the Dots sau Battleships în catalogul LEGO care să îi determine pe cei mici să își poată folosi creativitatea și când doar caută un nou set LEGO” , a explicat Isabelle Toma, una dintre membrele echipei.
Deși nu printre echipele finaliste, FJSC mai are anul acesta două echipe de prestigiu care au depus un efort vizibil timp de cinci luni pentru a pregăti această campanie.
Prima echipă se numește Out-of-Order și a fost alcătuită din patru membri care au colaborat foarte bine, în ciuda vârstei și a experiențelor diferite de învățare: Carmen Olteanu, Cătălina Dobre (anul I, master Advertising and Digital Communication), Carmela Stanciu și Cornel Munteanu (anul II, Publicitate).
Cealaltă echipă se numește Arrow Ladies și a fost formată din patru studente foarte motivate și inspirate de provocarea campaniei: Călina-Georgiana Niță (anul II, Publicitate, preocupată mult de aspectele de cercetare), Andreea Mihaela Iorgulescu (anul II, Publicitate, reprezentând art directorul echipei), Bianca Oprea (anul II, Publicitate, preocupată de strategie și cercetare) și Lorena-Ella Enache (anul III, Publicitate, copywriterul echipei).
„Munca personalizată a celor patru echipe denotă capacitatea studenților de a se adapta unor cerințe reale de pe piața muncii, cu atât mai mult cu cât brieful a fost unul autentic și posibilitatea de a-l rezolva a fost autentică. În plus, empatizarea cu lumea Lego a demonstrat capacitatea de a construi insight-uri valoroase la nivel strategic care au fost apoi foarte bine dezvoltate creativ”, a subliniat conf. univ. dr. Mădălina Moraru, coordonatoarea echipelor.
La edițiile AdVenture din anii trecuți, studenții UB au avut rezultate notabile
În top 10 ale competiției AdVenture, ca acasă. Așa am putea descrie experiența ultimilor ani de participări UB la concurs.
Aproape la fiecare ediție a competiției, studenții FJSC s-au calificat cel puțin în primele 10 echipe din Europa. În anii 2009, 2012, 2013, 2014, au ieșit pe locurile 2 și 3 în mod frecvent. De exemplu, în anul 2012, echipa Me Gusta, formată din studenții Alina Voinea, Răzvan Nepoțelu, Andrei Gândac și Alexandru Drăcea, a urcat podium la Lisabona în urma eforturilor competitive.
În perioada 2015-2018, au participat la Thesis Competition studenții Bîea Patricia, Andreea Laura Rădoi, Oana Samoilă, Claudia Ignat, Raluca Ţurcănaşu, Iulia Novac, reușind să obțină mențiune în finală.
În anul 2020, echipa Pink, alcătuită din Flavius Țăran, Alexandra Chițu, Silvia Voicu și Ana Sandu, a primit mențiune în cadrul acestei competiții.
În anul 2022, echipa Yellow Orange, formată din studenții Raluca Mihaela Lungoci, Ana-Maria Dumitru, Sarah Gherman și Vladimir Denis Ene – toți studenți în anul II, Publicitate – a dărâmat barierele pandemiei, oboselii, sesiunii, a acceptat sacrificiile muncii în plus, și a adus din nou Universitatea din București, prin Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, în rândul finalistelor de la concursul AdVenture.
Pe lângă cele două echipe din România, în finală au mai ajuns cinci din Franța, două din Marea Britanie, una din Bulgaria și una din Belgia (două echipe din cele 11 selectate fiind la egalitate). Clasamentul competiției poate fi consultat aici.
FJSC, reprezentanta României la competițiile AdVenture și Graduation Competition
De mai bine de 13 ani, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București este singura instituție de învățământ din România care își reprezintă țara în competițiile pan-europene AdVenture și Graduation Competition.
Încă din anul 2008, FJSC este înscrisă în EDCOM, filiala academică EACA (European Association of Communications Agencies), studenții intrând în competiții cu echipe internaționale în rezolvarea unor briefuri reale, oferite de clienți diverși. În plus, în conducerea EDCOM și în Research Committee, România este reprezentată de conf. univ. dr. Mădălina Moraru, responsabilă și cu pregătirea studenților pentru participarea la competiție.
Sloganul EDCOM, Training Tomorrow’s Talents, exprimă din plin avantajele participării la o astfel de confruntare internațională, căci studenții au șansa de a lucra pentru branduri comerciale (Peroni Nastro Azzuro, Asahi, Coca-Cola etc.) sau ONG-uri prestigioase.
Susținem cele două echipe în marea finală! Mult succes!