Coordonați de conf. univ. dr. Mădălina Moraru, studenții de la specializarea Publicitate a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării au reprezentat și în 2022 cu succes România în cadrul celor 2 competiții pan-europene organizate de EDCOM (European Institute for Commercial Communications Education): Graduation Competition și AdVenture. EDCOM reprezintă asociația educațională EACA (European Associations of Communications Agencies) în care FJSC este membră de 14 ani.
Astfel, în cadrul concursului Graduation Competition, Andreea Tudor, în prezent studentă în anul 1 la masterul Advertising and Digital Communication, a câștigat locul 2 la nivel european pe baza cercetării realizate la finalul studiilor de licență, cu o prezentare intitulată: The hedonistic perspective on Romanian consumer behaviour. Prezentarea a fost apreciată pentru aspectele locale, metodologia folosită și concluziile rezultate. Contribuția ei la vizibilitatea activității de cercetare studențești din România este unică în domeniul comunicării de marketing și advertising.
De asemenea, din octombrie 2021 până la sfârșitul lunii martie 2022, cinci echipe FJSC a câte patru studenți au intrat în competiție cu peste 70 de echipe europene în cadrul concursului AdVenture. Echipele au avut de pregătit o campanie publicitară, după un brief real dat de clientul ASAHY, produsul fiind o bere ce trebuia promovată pe trei piețe europene relevante: Franța, Marea Britanie și Ungaria. Brandul japonez Asahy super dry a presupus adaptarea ofertei japoneze la mentalitatea europeană, multă cercetare, implementare strategică și activitate de creație și chiar producție.
Pregătirea concursului s-a desfășurat ca într-o adevărată agenție de publicitate, cu gândul de a ajunge în top 10 și poate, ulterior, în top 3, ceea ce le-ar oferi studenților șansa să participe la Festivalul Cannes. Echipa Yellow Orange a dărâmat barierele pandemiei, oboselii, sesiunii, a acceptat sacrificiile muncii în plus, la fel cum au făcut-o și colegii lor implicați, sub coordonarea doamnei Mădălina Moraru, membru activ în boardul Edcom și în Research Committee. Raluca Mihaela Lungoci, Ana-Maria Dumitru, Sarah Gherman și Vladimir Denis Ene, toți studenți anul 2 Publicitate, au format echipa Yellow Orange, aducând din nou Universitatea din București, prin Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, în rândul finalistelor de la concursul AdVenture, așa cum s-a mai întâmplat și în 2009, 2012, 2013, 2014 (cu 2 echipe), 2017, 2020 sau 2021.
Îi susținem la prezentarea finală din mai! Mult succes!