Universitatea din București, partener în proiectul Platform Europe

Universitatea din București, partener în proiectul Platform Europe


Marți, 21 mai 2019, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării organizează Workshop-ul Romania în cadrul proiectului Platform Europe. Evenimentul va avea loc începând cu ora 19:00 în Sala de Consiliu a Facultății de Sociologie a Universității din București.

Proiectul Platform Europe este un proiect de cercetare internațional condus de Universitatea Roma Tre și finanțat de Parlamentul European care vizează colectarea a trei categorii de material electoral: postere și printuri; videoclipuri electorale difuzate la televiziuni publice și private și social media (Facebook). Dimensiunea vizuală și verbală a acestor materiale electorale este analizată printr-o metodologie mixtă: cantitativă și calitativă. Rezultatele parțiale ale cercetării pot fi descărcate de pe site-ul EEMC.

În mod concret, proiectul urmărește:

  • Crearea unui centru online de monitorizare a alegerilor europene EEMC;
  • Realizarea a 28 de workshop-uri europene dedicate alegerilor europarlamentare și campaniilor electorale din cele 28 de țări europene;
  • Constituirea unui network european de cercetători și studenți specializați în comunicare politică și campanii electorale.

Obiectivele proiectului sunt:

  • Cunoașterea și difuzarea dezbaterilor din campania electorală pentru europarlamentare;
  • Îmbunătățirea circulației transnaționale a materialelor electorale din țările europene;
  • Crearea posibilității pentru cetățenii europeni de a compara diferitele campanii naționale pentru europarlamentare;
  • Îmbunătățirea cunoașterii comunicării politice europene și a culturii politice

Documentele și datele EEMC fac parte dintr-un proiect internațional mai larg, demarat la Roma Tre University în 2009 și continuat în 2014, dedicat analizei comunicării politice din diverse campanii pentru europarlamentare. Cercetarea din 2019 reunește 50 de universități și centre de cercetare și peste 100 de cercetători și profesori. Cercetătorii analizează mii de  produse electorale difuzate în cele patru săptămâni ale campaniei (perioada 28 aprilie – 26 mai 2019) și provenind de la circa 300 de partide politice.

Mai multe informații despre proiect pot fi accesate aici.

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.