Vineri, 19 aprilie, 2019, studenții din cadrul programelor de master Evaluarea Integrată a Stării Mediului și Politici de Mediu pentru Dezvoltare Durabilă, coordonați de către prof.univ.dr. Cristian Iojă și lect. dr. Iulian Niculae, au făcut o vizită în cadrul companiei IKEA România. Scopul vizitei a fost prezentarea și analiza modului în care sunt elaborate și integrate politicile de mediu în sectorul economic din domeniul privat.
Întâlnirea cu reprezentanții companiei, coordonați de dl. Mircea Ilie, sustainability leader, a fost structurată în 3 etape: (1) prezentarea politicii susținute de IKEA România privind sustenabilitatea, inclusiv a proiectelor implementate în această direcție sau aflate în implementare; (2) identificarea produselor cu o poveste de sustenabilitate și aflarea acestor povești direct în magazin, precum și (3) vizite ghidate în cadrul diferitelor departamente ale companiei, pentru a analiza modul de gestionare a deșeurilor, a energiei electrice și termice, dar și minimizarea pierderilor materiale ale magazinului.
Întâlnirea de lucru a debutat cu prezentarea politicii de mediu a companiei, a operațiunilor magazinului din perspectiva sustenabilității, precum și implicarea în societate a companiei (CSR), fiind expuse în acest sens principalele proiecte implementate sau în curs de implementare etc.
Identificarea produselor cu o poveste de sustenabilitate și aflarea acestor povești s-a realizat direct în cadrul magazinului, sub îndrumarea reprezentanților companiei. Studenții, grupați pe echipe, au avut ca sarcină identificarea produselor ce prezintă impact redus asupra mediului, prin reducerea consumului de apă, energie sau diminuarea deșeurilor generate, precum și cele care pomovează un stil de viață sănătos.
Activitatea a continuat prin desfășurarea unor vizite ghidate în cadrul mai multor departamente ale companiei, precum zona de management a deșeurilor sau departamentul Recovery, care se ocupă de minimizarea pierderilor materiale ale magazinului.
Interesul din partea studenților, prezenți în număr mare la vizită, s-a manifestat sub forma numeroaselor întrebări adresate reprezentanților companiei și a discuțiilor dezvoltate pe parcurs, mai ales asupra modului în care compania încearcă să implementeze politicile de mediu.